Ik herken je gevoel juist wel! Ik ben mama, dus ik wil voor mijn kind zorgen en ik weet het het beste Echter leven we in een maatschappij waar we niet altijd meer die keuze hebben. En dus moeten/mogen werken. De 1 vind het fantastisch om ernaast te werken, de ander heeft er meer moeite mee. Leven en laten leven. Fijn dat je een constructie hebt bedacht waar je je fijn bij voelt. Hier was het zo dat schoonmoeder hier kwam om op te passen. Zo was kindje in eigen omgeving en kon er gewoon het ritme aangehouden worden van de baby. Inmiddels gaat ons kindje nu naar de opvang. Een hele stap, maar wel heel goed voor haar. Uit logeren gaat ze pas als ze zelf aan kan geven dat ze dat wil en leuk vind. En anders dus gewoon niet! Ieder doet het op zijn manier, heb daar vertrouwen in! Wat de omgeving ook zegt...het gaat erom wat voor jou en je man goed voelt. Succes met je werk!
Hmm misschien ben ik de enige. ..... Maar ik denk er wel anders over. Of het echt schadelijk is, nee ik denk niet dat een kind een trauma oploopt en ik denk zeker dat het goed is om een kind bij diverse mensen te laten wennen. Absoluut. Maar uit logeren met 3 maand, dat lijkt mij nou ook niet heel goed voor een kind. Kan een kind van 3 mnd al beseffen dat mama en papa er niet zijn? Dat er een andere verzorger is? In mijn beleving krijgen ze dat besef na 6-8 maanden pas. Het zou voor mij heel onnatuurlijk voelen en zou het zelf pas doen als een je een kind dat ook uit kunt leggen (1,5 jaar ofzo). Ik heb mijn dochter met 13 mnd voor het eerst uit logeren gebracht. Ze heeft bijna de hele nacht gehuild. Afschuwelijk. Daarna met 22 mnd pas weer en dat ging super! Wellicht was het makkelijker geweest voor haar als ze wel van begin af aan uit logeren was geweest, dan had ze het makkelijker gevonden. Hoewel Een vriendin van mij haar kind vanaf 2 mnd altijd uit logeren heeft gebracht. Eens per week, is nu 1,5 en wordt momenteel behandeld voor ernstige hechtingsproblemen. Ze durft nu nergens anders dan alleen bij papa of mama te zijn. En zij was dus wel gewend om regelmatig uit logeren te gaan. Maar het zal voor ieder kind anders zijn.
Ernstige hechtingsproblemen krijg je echt niet als je 1 nacht per 2 weken bij je oma logeert die je liefdevol verzorgt. Dan moet er wel wat meer aan de hand zijn. Dus nee schadelijk zal het niet zijn. Het heen- en - weer rijden met zo een kleintje zou niet mijn ding zijn maar ik begrijp wel weer de keuze tussen oma en kdv. Bovenal moet je doen wat voor jullie goed voelt en zo te lezen hebben jullie een goede oplossing gevonden. Mocht het toch nodig zijn dat jullie baby bij oma logeert een nachtje, ipv oma bij jullie, dan is dat echt niet schadelijk hoor! Wel moeilijk voor mama, dat dan weer wel
Hier ging s ook vanaf 10 weken om de week nar schoonouders slapen. Wij oosten vh land hun westen. Manlief werkt op dinsdag thuis, dan rij ik 1.15 uur heen om hem weg te brengen, lunch daar mee en dan ga ik weer Om de week een avondje samen meg manlief.. Woensdag werken allebei en manlief haalt hem op eet bij zijn ouders en komt dan thuis met hem... Zo zien ze hem ook en mss stom maar hieven wij niet de weekenden op te offeren om naar het westen te gaan. Ik werk om de week op zaterdag dus dagen samen zijn al schaarser