Uit logeren...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jacq84, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier logeren ze regelmatig. al vanaf dat ze vier maanden waren. Heerlijk even met je vriend samen weg toch? lekker van genieten! je bent niet alleen maar mama maar ook nog vriend en vriendin.

Wij zijn toen de oudste 4 maanden was lekker een weekend naar Scheveningen geweest samen. Was zo lekker. uit eten, uitslapen, lekker slenteren door de stad. Even nergens rekening mee hoeven houden.

En kind was in goede handen bij oma.

Dus waarom niet?????

GENIET ER VAN :D

2. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Wij proberen ieder jaar samen een weekje op vakantie te gaan. Dus dan logeren de kinderen een week bij opa en oma. Ze zijn allebei nog voor het eerste jaar uit logeren gegaan en is altijd goed gegaan.

Laatste keer na de vakantie zei mijn oudste: "volgende keer wil ik wel 100 nachtjes logeren bij opa en oma!" Dus helemaal fijn dat hij het zo leuk heeft. Hij gaat in zijn vakanties vaak bij mijn ouders 2 nachtjes logeren.

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Eens met roozjuh. Hier was de kleine al vanaf 10 weken elke week een dag te logeren omdat mijn ouders niet naast de deur wonen om op te passen. In het begin wel wennen omdat het zo stil was maar daar wen je heel snel aan vond ik. We hadden zo ons familie bezoekjes ook gelijk gehad ;)

4. Lentes

Lentes Niet meer actief

Sommige reacties hier zijn dat kinderen niet moeten leren logeren, dat t niet hoeft als ze niet willen.
    Ik vind dat ze t WEL moeten leren, dat ze ergens anders ook een veilige plek hebben.
    Want stel er gebeurt iets, ziekte/ongeluk en je kind kan niet thuis blijven dan is t toch fijn dat ze in alle hectiek elders ook een veilige basis hebben!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij Emma de eerste hebben we wat langer gewacht. Ze was bijna twee en een half toen ze voor het eerst een nachtje uit logeren ging.
    We wilden graag een avondje uit. Daarvoor hebben we een nachtje proef gedraaid en dat ging helemaal prima. Ik vond het maar niks. Mistte haar heel erg. Dus maar goed dat we proefgedraaid hadden. De tweede keer ging nl beter. Mistte haar nog steeds erg maar kon me genoeg laten afleiden. Stond al wel vroeg de volgende ochtend bij oma aan de deur haha!

Julia ging sneller uit logeren. Gaat makkelijker met de tweede (vind ik dan).
    Ze vinden het geweldig! Vervelen zich geen minuut.

Weet nog dat mijn schoonouders voor het eerst voorstelden ze twee nachten te laten logeren. Meiden helemaal enthousiast. Ik vond het weer wat moeilijker maar uiteindelijk ook weer even genoten van de tijd met mijn man samen.

Dat vind ik nl wel belangrijk. Ook af en toe met mijn man wat leuks doen.
    Als de kinderen het niet leuk hadden gevonden had ik het niet gedaan. Maar ik kan ze bijna geen groter plezier doen dus af en toe gaan ze uit logeren.

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Je alleen niet schuldig voelen dat je ook een keer wil genieten samen met je man zonder kind. Daardoor hou je niet minder van je kind.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor is geen enkele reden voor, in geval van nood komt oma, opa, oom of tante even hierheen. Logeren is geen voorwaarde voor een veilige plek.

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Helemaal mee eens, juist in een hectische situatie is het fijner dat ze thuis zijn... Dan kan opa en oma net zo makkelijk hier heen komen

Uit logeren nee nog nooit, ten eerste slaapt ze slecht in een ander bed en ten tweede vind ik t helemaal niet nodig, het heeft vind ik geen toegevoegde waarde, dat komt wel als ze groter is, en net zelf aangeeft

8. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    toen mijn zoontje 7 weken oud was werd ik ziek en opgenomen in het ziekenhuis. ivm met infectie gevaar mocht mijn zoontje niet bij mij ook niet op visite. ik heb hem toen 10dagen aan mijn ouders toevertrouwd.
    Nu slaapt hij af en toe bij mijn moeder als ik bv vroeg naar in het ziekenhuis moet zijn of bv mijn man heel vroeg of heel laat naar vliegveld brengen (woont gedeeltelijk in Spanje)
    hij vindt het heerlijk daar... en Opa is zijn beste vriend!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onze kinderen gaan regelmatig logeren bij opa & oma en hebben het daar reuze naar hun zin.

Heerlijk, hun een leuke tijd en papa & mama ook!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze kinderen logeren vanaf jongs af aan regelmatig bij opa en oma, dit is voor hun en opa en oma een feestje!
    Denk sowieso 1x in de 8 weken af en toe ook wel vaker, niet alleen wanneer we een feestje hebben maar ook zodat man en ik samen uit eten kunnen, naar de bios of even samen lekker uit enz.
    Ik was vroeger nog meer bij mijn opa en oma en heb er niets aan over gehouden.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ook en wat ik er aan heb overgehouden is een super band met mijn opa en oma. Al hun kleinkinderen.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nog nooit vind het ook nergens voor nodig. De oudste krijgt nu de leeftijd dat ze er zelf naar gaat vragen en dat vind ik vroeg zat. Jaar of vier dus. Een baby met vijf weken een weekend naar opa en oma sturen omdat dat voor hen zo leuk is vind ik.echt van de zotte sorry dat ik het zeg.

13. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hier gaan ze met grote regelmaat uit logeren. De oudste 2 gaan dit weekend met opa en oma mee naar de camping. Ook gaan ze geregeld om en om logeren maar ook wel met zijn allen als wij bv een avond naar de toppers gaan. Hier mee begonnen toen ze nog klein waren. Ze gaan soms ook al bij vriendinnetjes logeren en die komen ook bij ons logeren. De kids genieten dus ik ook. En voor opa en oma tante etc is het ook leuk

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn dochter gaat regelmatig logeren, 1x in de 2weken ofzo. Mijn dochter vindt het super bij oma, opa tant en nonk. Krijgt alle aandacht, heeft een eigen kamer en bed. Ze zwaait me zelf uit als we samen op bezoek zijn, zo van mama ga maar, ik blijf wel hier. Super toch? Ik vind het fijn dat ze zo een band met mijn ouders heeft. Vorige week waren mijn ouders op vakantie en toen ze ze terug zag wou ze ze niet meer loslaten.

Wij hebben ondertussen tijd voor elkaar, voor een drankje samen en voor ongestoord met vrienden af te spreken. Ik zou zeggen doen! :D

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Onze meid was net een jaar geworden en wij zouden naar een concert gaan, waar ik overigens heeeeeel graag heen wilde.
    Natuurlijk is het fijn om even samen eruit te zijn, lekker even weer gewoon J en L ipv papa en mama.
    Kregen ook nog eens autopech dus mn schoonvader is ons op komen halen ook nog vanuit Amsterdam.
    Maar vond t helemaal niks dat haar deur open stond en ze niet in haar bed lag.....
    Ik kon niet in slaap komen en heb uiteindelijk maar de babyfoon aangezet zodat ik wel dezelfde geluiden zou horen als altijd (ze heeft een tikkende klok op haar kamer), toen eindelijk viel ik in slaap.

Ik heb haar ontzettend gemist, en natuurlijk wist ik wel dat alles goed ging, maar toch. Ik heb haar het liefst gewoon in haar eigen bed liggen en dat ik haar nog een kus kan geven als we naar bed gaan.

'S ochtends zodra we wakker waren gauw ontbeten en aangekleed en gauw naar mn schoonouders gegaan (gelukkig wonen ze erg dichtbij)

Maar nee, gewoon voor de leuk doe ik ook niet, vind t nog niet nodig en zie de toegevoegde waarde er nog niet van

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Enne ik maak me geen zorgen en mis ze ook niet mega. Weet dat ze in nog betere handen zijn dan bij mij.

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Met bijna 11 maanden is mijn dochter 1 nachtje bij opa en oma geweest om te kijken hoe dat ging. Paar weken erop moesten mijn man en ik namelijk naar Thailand en hebben we mijn meisje 10 dagen bij opa en oma gelaten. Het liefst had ik het nog niet gedaan, ik vond het veel te vroeg, maar het is allemaal goed gegaan gelukkig.
    Als ik mijn dochter nu ergens zou laten slapen, zou het meer zijn omdat degene waar ze zou slapen het zo leuk zou vinden..... maar denk voorlopig nog even niet.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dochter ging voor het eerst logeren bij mijn ouders toen ze 6 weken was. Zoontje voor het eerst met een week of 11.

Toen dochter ruim anderhalf was is ze een weekje met opa en oma naar de camping geweest.

Tja, de kinderen logeren regelmatig bij mijn ouders, voor hun een feest en voor opa en oma ook (als ze enigszins doorslapen :p). En voor ons heerlijk een avondje iets met z'n tweeën doen.

19. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Zoek een oppas die je volledig vertrouwt en ga lekker genieten!!

Hier alleen maar positieve ervaring met uitlogeren brengen en zelf even geen kids en tijd voor andere dingen.

Ik sta daar totaal niet negatief tegenover. Hier zijn de meiden van kleins af aan gaan logeren als wij moeten fotograferen in het weekend.

Zijn nu ook heel makkelijk in ergens anders slapen en genieten met volle teugen als het weer eens zover is.

En wij ook ;)

20. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Het komt hier wel een keer als ze er zelf naar vraagt. Nu is het alleen leuk voor mijn pa en zusje of mijn schoonouders en zelfs dat niet denk ik. Ze slaapt erg moeilijk (alleen bij ons in bed) en komt nog meerdere keren voor een nachtvoeding. Ik zou s nachts alsnog moeten kolven, dus een nacht lekker doorslapen zit er ook niet in en ik zou s ochtends niet wakker worden van de grote grijns van mijn dochter en haar vrolijke gebrabbel. Daarnaast zijn mijn schoonouders van het type "laat maar huilen, ze slaapt vanzelf", wat ik voor mijn dochter dus echt niet wil!

Nu ben ik zelf vroeger volgens mij maar 1x echt uit logeren geweest bij mijn opa en oma en wat ik mij daarvan kan herinneren is mijn oma die constant mijn moeder zat af te zeiken. Dat was toch denk ik wel het moment dat de band minder werd, dus voor mij persoonlijk heeft logeren geen toegevoegde waarde gehad vroeger.

Deel Deze Pagina