Autostoel voor de oppas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje1982, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Meiden graag jullie hulp:

Sinds kort past ons mannetje echt niet meer in de maxi cosi.
    Nu is hij 1 dag per week bij de oppas (en 2 dagen op de crèche). Ik ben bang dat ik voor de oppas toch een autostoel moet regelen. Ik kan haar niet aangewezen laten zijn op de buggy of fiets toch?

Weten jullie een goede, goedkope (mag ook 2e hands) en hanteerbare autostoel groep 1? Hij zal alleen in haar auto staan als ze ook echt weg gaan. Daarnaast dus ergens opgeslagen worden (schuur?). En natuurlijk makkelijk in en uit de auto te halen zijn.

Heeft iemand ideeën?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Kun je jullie stoel niet meegeven voor die enkele keer?

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dat betekend dat ik elke week mijn autostoel bij haar achter moet laten voor het geval ze weg moeten. Vind ik wel 'veel werk' :)

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Geen vrienden / familie die nog een autostoel heeft staan?

Wij hebben van vrienden hun autostoel overgenomen, voor bij opa en oma in de auto.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hmm dat is zo ja. Ik dacht dat als ze m af en toe nodig heeft en je het weet van te voren, bijv. Met een uitstapje. Stel ze gaat er 1 keer per maand met de auto weg, vind ik het zonde om er 1 aan te schaffen.

Ik heb er nog niet veel verstand van maar zie ze regelmatig bij het kruidvat staan voor niet zoveel. 2e hands zou ik niet zo snel doen of het moet een bekende zijn. Je weet anders nooit zeker of er iets mee gebeurd is...

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Nee helaas niet. Wij hebben er al 2 gekregen hihi (voor onze auto's).

Maar ik wil er best een kopen, er komt een 2e kindje aan, dus gebruiken kunnen we hem altijd wel.

Ik wil alleen graag advies welke ik het beste kan nemen, met mijn eisen ;)

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hebben de kiddy stoel. deze Kiddy Guardianfix Pro - Kiddy Autostoelen - Autostoeltjes | Babypark

hij staat in princiepe los in de auto en je zet je kindje vast met het kussen voor zich en dan met de gewone autogordel.
    ik geloof na de 18 kilo mag het kussen voor zich weg en alleen de autogordel.
    de rugleuning kun je omhoog zetten waardoor hij later dus ook gewoon als verhoger te gebruiken is tot ze niet meer op een stoel hoeven!

nooit geen andere stoel meer kopen dus.

doordat hij los in de auto staat en niet zo groot en lomp is is hij handig over te zetten van autos. en je hebt het dus ook zo gedaan.

wij geven hem ook altijd mee aan opa en oma. dan zit ie gewoon in een veilige goede stoel ipv een stoel die ze ergens gratis krijgen van 15 jaar terug...:)

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dank je Nicole, ziet er goed uit. Ik ga me er eens in verdiepen. Vind hem toch een beetje prijzig en ook niet tweedehands te verkrijgen zie ik.
    En het is mss maar voor 1 keer per 2-3 weken ofzo.

Maar mss koop ik hem zelf wel en gaat mijn autostoel naar de oppas.

Als iemand anders nog tips heeft, GRAAG!

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Wij hebben voor in de tweede auto een maxicosi groep 1 stoel. (wel van mp)
    Ene opa en oma hebben die ook
    En andere de römer king
    Allebij makkelijk te monteren

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    volgens mij heeft de halfords nog autostoelen van maxi cosie in de aanbieding... die waren iets van 70-80 euro geloof ik...
    heb je toch een goede stoel voor relatief weinig geld...

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0

Dank je voor de tip Nicole :)

12. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Babydump gaat in die prijs van de halfords mee. Daar was die 79, babydump gebeld en konden we hem voor 75 ophalen

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik mag toch hopen dat je de stoel wel installeert met isofix ;) Een stoel los in de auto is natuurlijk niet best.

Een stoel met vangkussen zou overigens niet mijn keuze zijn, maar dat laat ik verder maar buiten beschouwing :)

Deel Deze Pagina