Fabel uit de wereld helpen

Discussion in 'Zwanger worden' started by jojo82, Dec 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jojo82

jojo82 Actief lid

Jun 5, 2008
    314
    0
    0
    Hey meiden,

Zoals jullie zit ik vaak op het forum om dingen te lezen en te delen. Nu loop ik bij de arts omdat ons 2de wondertje niet vanzelf komt.

Vanmorgen ben ik er weer geweest om te kijken of mijn eerste Clomid ronde aansloeg. En jawel, mijn eitje was al 17.9 mm....

Nu heb ik zondag of maandag een eisprong volgens de arts. Toen vroeg ik of ik om de dag moet vrijen of niet. Omdat ik overal lees dat om de dag beter schijnt te zijn...

Dat is een fabel! Elke dag seksen is zelfs beter, voor de zaad toevoer. De heoveelheid miljoenen blijft hetzelfde en de kracht ook, dus om de dag vrijen is onzin. Het is gewoon de wereld in geholpen zodat mensen psychische rust hebben.

Nog een fabel: je ovulatietest op een vast tijdstip doen. Elke dag tussen 12 en 18 uur is goed en wanneer maakt dan niks uit!
    Twee ovulatietesten op een dag doen is alleen voro de fabrikanten goed, dus ook alsoluut niet nodig!

Ik wilde deze fabels even de wereld uit helpen....
    Dus seks lekker veel en geniet!

Groetjes jojo

2. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Geweldig!

Nu kunnen we elke dag! hhaha

ik dacht ook echt dat het beter was om om de dag te doen maar niet dus!

Bedankt voor je mededelingen!

3. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

Sep 24, 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Bedankt voor de tip. Zal m'n man blij mee zijn ;)

4. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Bedankt daar is niet alleen me man blij mee maar vooral ik.

5. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Niet mee eens. Als de kwaliteit van je zaad slecht is, dan is het beter om om de dag te klussen. Info van onze eigen fertiliteitsarts die neem ik aan wel weet waar ze het over heeft als hoofd van de voortplantingskunde van het UMCG.

Ook niet mee eens. Als je een korte LH piek hebt, dan kun je je ei wel degelijk missen als je één keer per dag test. Ben het wel eens met dat wanneer testen niet uitmaakt, als je maar van tevoren niet teveel drinkt of plast.

Mee eens ;)

6. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Thanks dat je het met ons deelt lieverd!

7. nou jojo mijn gyn zegt toch echt heel iets anders :( je moet juist niet elke dag vrijen want dan kan het zaad nooit optimaal worden..

het is zo jammer dat zelfs gyn's mekaar tegenspreken he ... nu weten we nog niet wat t nu is!

8. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ach nou ja dan doen we het de ene maand maar elke dag en de andere maand om de dag ;)

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Inderdaad, wij moeten van onze huisarts nu om de dag klussen (we deden elke dag)!

Helemaal gelijk Bright! Zie ook: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3646

"Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."

10. hahaha tania dat vind ik eigelijk een heel goed antwoord van je ja! :D

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Als je gewoon doet wat goed voelt maakt het allemaal niks uit.
    En de meeste gyns die met slecht zaad te maken hebben zeggen idd dat je om de dag moet klussen, juist niet elke dag.
    En als je goed zaad hebt maakt het niet uit of je elke dag klust of om de dag, want het zaad blijft dan lang genoeg leven om het eitje te bevruchten ;)
    Dus om de dag is toch het beste als je niet weet hoe de zaadkwaliteit is.

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Inderdaad bij slechte zaadkwaliteit is elke dag niet goed. Moet ook zeggen dat ik het niet erg vind, moet er niet (meer) aan denken dat ik elke dag moet klussen en mannetje ook niet. Veel te druk en te moe als ik uit mijn werk kom, dagje rust ertussen vind ik prima. Of ben ik daarin de enige? Haha

13. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Nee hoor, wij ook ;)

14. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
  15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb wel ns ergens gelezen dat je 2x per dag een ovulatietest moet doen, bijv s morgens om 8 uur en s avonds om 8 uur...

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik las in het boek van Marielle Croon dat elke dag ook niet goed is. Na 3 dagen zou er alleen maar vocht uitkomen omdat de zwemmers de kans niet krijgen om zich te ontwikkelen op die manier.

17. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    klopt idd omdat je lh piek maar kort is.

en idd je kan beter elke dag klussen...
    het zaadje wordt al 3 maand van te voor aangemaakt bij manlief
    gerucht gaat over de kwaliteit is dan slecht.... maar t gaat over de kwantiteit! en je hoeft er maar 1 goed sterk zwemmertje te hebben
    :)

18. jojo82

jojo82 Actief lid

Jun 5, 2008
    314
    0
    0
    MMMMM, toch neit alle fabels weg...irrie is dat zeg dat zelf medici elkaar tegen spreken, nou, dan moet ik het maar doen met haar tips....

Ik zie het wel....ben morgen jarig en mijn man zaterdag dus dikke aprty, dusssssssssss......gewoon tot woensdag elke dag...hihihihihi....lh testjes bij de hand!

Wel leuk dat er zoveel reageren....mmmm

19. Trees

Trees Niet meer actief

Wij vrijen rond de eisprong elke dag en er raakt bijna altijd wel een eitje bevrucht. Met goed zaad zal het vast niet uitmaken, maar kan me voorstellen dat als je slecht zaad hebt dat het beter is om de dag.

Share This Page