Hallo, Ik wil Senna visolie geven om te kijken of ze daar rustiger/beter van gaat slapen. Nu zijn alle visolie die ik tegenkom geschikt voor kinderen vanaf 1 jaar. Senna wordt over anderhalve week 10 maanden. Nu is mijn vraag weet iemand of er ook visolie is die kinderen van deze leeftijd mogen hebben. Of zouden jullie de visolie die bestemd is voor kinderen van 1 jaar 'gewoon' geven maar dan halve dosis? Dank anna
Ligt ook een beetje aan haar gewicht, denk ik. Is ze nogal klein, dan zou ik minder doen. Is ze flink aan de maat, dan zou ik het gewoon doen. Maar ik zou het zelf persoonlijk toch even overleggen met het CB of huisarts.
Wij verkopen in de drogist visolie voor baby's. Het heet Eye Q Baby. Mijn zoontje krijgt het ook. http://www.springfieldnutra.com/product.php?id=93 Het werkt echt super, raad het ook iedereen aan die een onrustige baby heeft.
Wauw, wist niet dat dat spul bestond voor babies! Ik gebruik sinds Elian een jaar is vloeibare visolie op aanraden van een vriendin van mij (die mama is van een superdrukke tweeling) en of het toeval is of niet.. Hij slaapt wel beter! Knock on wood! Bovendien... aangezien wij geen viseters zijn hier, vind ik wel belangrijk dat hij zijn omega 3 en 6 binnen krijgt!
Ik zou je kindje gewoon 2/3x per week vette vis geven , dit is het moment om gezonde eetgewoontes aan te leren! Mirre vindt bijv zalm jammer genoeg niet lekker , maar alle witte vis gelukkig wel. Ben trouwens wel benieuwd wat het verband is / zou zijn tussen visolie & beter slapen?
Vette vis is natuurlijk harstikke goed maar in zuivere visolie (dus goede kwaliteit) zit wel minder troep dan in (wild gevangen) vis. Maar natuurlijk is een voedingsupplement geen vervanging voor goede voeding. Ik heb ook online lopen zoeken na een directe link maar ik kwam voornamenlijk tegen dat drukke kinderen rustiger en geconcentreerder worden van omega vetzuren plus een aantal mama's die schreven dat hun kind minder last had nachtmerries en wakker worden nadat ze begonnen met omega supplement (deze teksten zijn helaas in het Zweeds dus die kan ik niet linken). Ik kreeg de tip van een vriendin die en drukke tweeling had die slecht sliep en die beter gingen slapen nadat ze met omega 3-6 begon. Aangezien deze vetzuren heel weinig in het Westerse voedingspatroon voorkomen en ze heel belangrijk zijn bij o.a. de ontwikkeling van de hersenen en voor je hart, vond ik dat mijn zoontje er niet slechter van zou worden als ik hem dit supplement zou gaan geven. Hij is altijd een hele onrustige slaper geweest maar met elke avond standaard het vaste ritueel, een warm bad, een papfles en iedere dag twee lepeltjes visolie per dag doet hij het nu wel heel goed en maakt lange nachten. Toeval? Misschien wel, misschien niet... Ik ben er na een jaar van gebroken nachten, best blij mee. Er zijn natuurlijk heel veel andere factoren die meespelen en het is geen wondermiddel. Maar als het net dat ene beetje helpt? http://www.bewustgezond.nl/alg/visolie/ ... deren.html Vroeger kregen ze trouwens allemaal levertraan http://www.content4reprint.com/health/o ... -apnea.htm
Hallo, Ik heb gegoogled op Eye Q Baby, maar ik las overal dat dit niet aan kinderen onder de 2 jaar gegeven mag worden. Toen maar een mail gestuurd naar de producent en hij deze mailde mij onderstaande: Voor kinderen vanaf 6 maanden is er Fish Twist in de handel. Fish Twist is een smakelijke vloeibare visolie in handige uitknijpbare capsule. De verpakking bevat 3o capsules en kost 27,85. Dosering 1 capsule per dag. Fish Twist is van producent Orthica en ik ga het morgen halen bij de reformzaak. Ben erg benieuwd of ik over een aantal weken enig verschil merk. Ooh ja: wij eten al veel vis in de week, meer dan vlees maar ik dacht: baat het niet..... Die kleine beetjes die Senna binnen krijgt van het zelf eten. Succes allemaal.