Vervelende klachten na de bevalling....

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beesje, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

De eerste weken na de bevalling had ik last van....

  1. blaasontsteking

  2. borstontsteking

  3. koortslip/blaren in de mond

  4. peesontsteking pols

  5. gewrichtspijn knieën e.d.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Beesje

    Beesje Lid

    5 jul 2006
    33
    0
    0
    Yes! Weer zoiets waar niemand het over heeft als je zwanger bent: wat je allemaal te wachten staat (bij sommigen van ons dan?) als je dan eenmaal bevallen bent.

    Heb je het allemaal mooi afgerond: prachtig, gezond kindje in je armen en o zo fijn allemaal, krijg je te maken met o.a.: blaasontsteking (waarschijnlijk door de katheter in het ziekenhuis), borstontsteking (komt wel eens voor als je borstvoeding geeft), koortslip (wat heel gevaarlijk kan zijn voor de baby, dus aan de zwier met mondkapjes e.d.), pijnlijke knieen (door hormonen verandert de samenstelling van het kraakbeen schijnbaar), peesontsteking in rechterpols (overbelasting ivm vasthouden van het kindje) en ga zo maar door. Dat je last van je onderkantje hebt na een bevalling of van je buikwond na een keizersnee dat is algemeen bekend natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoeveel van jullie ook (één of meerdere van) deze bijkomende klachten hebben gehad.

    Ach, het is niet het einde van de wereld, maar ik vind het zo opvallend dat je hier zo weinig over hoort. Iedereen vraagt na de bevalling hoe het met de kraamvrouw gaat en denk je dat ze zegt: "nou, ik heb last van dit, dat, zus en zo, maar verder gaat het uitstekend". Nee hoor, je hoort alleen die laatste zin, want we laten ons niet kennen.... Jammer is dat toch! Ik had het graag van te voren geweten... ;) en dan zou ik het gewoon weer doen!
     
  2. Nanda2

    Nanda2 Lid

    22 mrt 2007
    35
    0
    0
    Ik had last van aambeien! erg pijnlijk!
     
  3. Tante Pollewop

    Tante Pollewop Bekend lid

    6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    ik kreeg last van galstenen. schijnt ook vaker voor te komen (alleen niemand die me dat had verteld!)
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    goed topic, ik heb het ook ooit gevraagd maar daar kwamen niet heel veel reacties op...miss nu beter ;)

    ik hou het bij want hoop snel te bevalen haha :D
     
  5. Beesje

    Beesje Lid

    5 jul 2006
    33
    0
    0
    aambeien, ja die was ik nog vergeten!

    :x
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben beide keren erg vaak ziek geweest de eerste maanden na de bevalling. Je weerstand krijgt echt enorm veel te verduren...

    Verder ben ik nogsteeds lichtelijk incontinent ondanks therapie maar dat is pas sinds de 2de... na de eerste had ik daar nog geen last van.
     
  7. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Last van aambeien, bekken en hormonen. Daarnaast ben ik werkelijk nog nooit zo vaak ziek geweest het 1e jaar na de bevalling. Ik pikte alle virusjes/bacterieen mee op, om gek van te worden!
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Miss een heel stome vraag maar waar heeft het mee te maken dat je zo snel ziek word dan?

    gr
     
  9. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb nergens last van gehad. Werkelijk waar niet, alle ellende die bij de zwangerschap hoorde was meteen verdwenen na de bevalling, zalig!
    Het enige wat ik problematisch vond was dat ik nog 9 kilo te zwaar was en bleef maar ook die verdwenen opeens (nou 7 dan ;) ) na drie maanden.
     
  10. Niet meer actief

    Blaasontsteking. (hele heftige)
    Beginnende baarmoederontsteking.
    M'n bekkeninstabilliteit in volle hevigheid weer terug.
    Depressief.
    Last van mn hechtingen/scheuren enz. (nogsteeds hoor)

    O ja en het doet geen pijn, maar ik heb zoveel striae, dat ik een badpak moet kopen voor het strand...
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm aambeien idd enneh :-$ de sex (naja 'de daad') lukt nog niet.. T is bij mij nog steeds schralig en ziet er rood uit. Nu moest ik naar de gynaecoloog morgen voor n spiraal maar dit gaat niet door omdat ik ongesteld moet zijn wil ik m laten plaatsen.. Pff. En ik heb t idee dat ik écht de enige ben.. :oops: :oops:
     
  12. Niet meer actief

    Nee hoor! Hier ook niet meis! :oops:
     
  13. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    een mega aambei, au au au en die zit er na 9 maanden nog steeds ;)
    en nu ben ik wederom zwanger dus hij zal weer gaan groeien, helaas :oops:
     
  14. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nu na 16 maanden loop ik nog steeds bij de fysio vanwege bekkenklachten en incontinentieproblemen. Mijn bekkenbodemspieren zijn gescheurd tijdens de bevalling, dus die moet ik helemaal opnieuw trainen :(
     
  15. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb mn spiraal niet laten plaatsen terwijl ik ongi was hoor... was 8 weken na de bevalling ofzo. Omdat ik bv geef zou het misschien nog wel heel lang kunnen duren anders. Viel me reuze mee... omdat je nog maar pas bent bevallen blijft de boel toch een poosje weker, als je nooit betn bevallen is het niet aan te raden (en ik heb zelfs 2x een ks gehad dus mn baarmoedermond heeft niet echt open gestaan maar was wel soepel door hormonen ed.)

    Dat ik zovaak ziek was komt gewoon door mn weerstand, die is normaal super... ben nooit ziek maar na een bevalling waarin je bloedt verliest en lichamelijk is elke bevalling toch een behoorlijke aanslag, plus dat 9 maanden je lijf in dienst staat van een baby (tijdens de zwangerschap zorgt je lichaam eerst voor het kind dan pas voor zichzelf), tel daar ook nog eens vermoeidheid en weinig slaap bij op en je bent eerder ziek. Was niet ernstig maar wel elke keer 2 dagen dat ik em echt belabberd voel... en nu ik moeder ben kan ik natuurlijk niet ziek zijn. Man moet geld verdienen en kids hebben toch zorg nodig ookal heb je ruim 40 graden koorts.

    Maar nu ben ik al ruim een maand niet meer ziek geweest terwijl daarvoor 3x in 3 maand ofzo.
     
  16. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik heb ook last van incontinentie :(
    Verder heb ik regelmatig hoofdpijn en is mijn ontlasting anders dan normaal :S
     
  17. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Gewrichten pesten mij al langer dan vandaag (vanaf 14jaar), bekken laten mij niet met rust, poep anders dan normaal (minder vaak en m'n drollen zijn taaier :( ), moe, moe, moe, lekkende borsten terwijl ik al van de bv af ben, enne hormonen :cry:

    Maar, ik ben wel weer helemaal verliefd! :baby:
     
  18. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Borstontsteking en idd aambeien.
     
  19. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    blaasontsteking en aambeien
     
  20. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Na mijn bevalling vond ik alleen het plassen pijnlijk, dit deed ik onder de douche, verder had ik nergens last van!

    Groetjes Senna
     

Deel Deze Pagina