uit scheuren...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tanja20, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

ik heb tijdens mij bevalling een knip gehad. het is van te voren daar beneden verdoofd dus ik merkte er niks van ook niet toen de verdoving erin ging.

en het hechten ja je voelt wel dat ze daar bezig zijn maar pijn deed het absoluut niet bij mij.

liefs rianne

2. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    hoi hoi,

Ik voelde wel dat ik inscheurde dacht ik zelf. De Vk zei later dat dat op dt moment helemaal niet kon... Geloof haar nog steeds niet, maar goed. Dat was wel het minst pijnlijke van de hele bevalling.. Geen zorgen om maken hoor. Vrouwen hebben zo'n oerkracht en iedereen helpt je er wel door heen!

lees hier veel dat mensen een verdovingsspuitje kregen. Hier niet. Ze spoten gewoon met zo'n spuitbus. Kon even prikken zeiden ze, maar heb niks gevoeld. Vk zei wel dat ik daarin wel uniek was. Dat de meeste mensen echt nog de pijn voelen. Wat je wel kunt aangeven is dat ze je zsm hechten na de bevalling. Dan heb je net de kleine op je rmen en ben je zelf nog in een roes van de bevalling. Merk je nog niet zo wat er verder van onder gebeurd. Vk zei dat ze meestal even een half uurtje wachten maar dat ze nu toch ook wel merkte dat dit voor mij erg fijn was geweest zo snel hechten omdat ik echt nergens last van had.

Moest overigens wel vreselijk lachen om de Vk want om mij gerust te stellen vertelde ze dat de verdoving naar bananen ruikt! Hoefde me dus geen zorgen te maken. Nou vraag ik je.. zitten ze met hun hoofd al op een plek waar je dat liever niet wilt en dan zegt ze zoiets.. De spanning was meteen weg, want ik lach helemaal dubbel van het lachen..

3. Miran73

Miran73 Actief lid

Ik vind dat knippen pijnlijker is dan scheuren....
    Bij mijn oudste een knip gehad,en na die tijd veel last.
    Bij de tweede gescheurt en paar hechtingen...viel reuze mee!
    Nu bij de derde (2 weken geleden) een totaal ruptuur,dus helemaal tot achter aan toe uitgescheurt....na een thuis bevalling alsnog naar het ziekenhuis om onder narcose te worden gehecht.....maar heb weinig last! Ontlasting is wat minder...maar nu na 2 weken zit ik alweer op de fiets!

4. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    ik heb ook een totaalruptuur gehad. Heb er werkelijk niets van gevoeld...weet nog dat de vk riep dat ze een spuit zette voor de knip maar die is dus nooit gezet. Geen tijd voor want Milou vloog eruit na 8 minuten :) . Ik ben ook pas 2 uur na de bevalling gehecht met een ruggeprik en heb er niets van gevoeld. De dagen erna wel wat pijn maar het genas echt super goed en kon al vrij snel weer zitten, lopen etc.
    Niets om je zorgen over te maken!

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik was maar een heel klein beetje gescheurd en had maar 1 verdoving van beiden heb ik niets gevoeld! bij ons knippen ze ook niet want het schijn t dat de genezing pijnlijker is als je geknipt bent en langer duurd dan als je gescheurd bent.

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben ook ingescheurd en heb er niets van gevoeld, van het hechten ook helemaal niets. De verdoving voelde ik wel even een prikje maar vergeleken met de bevalling zelf stelde het helemaal niets voor hihi.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik kreeg geen verdoving voor de hechting, maar er stond nog zoveel spanning op dat ik echt niets voelde.

8. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    ik ben ook ingeknipt anders was ik zo wie zo ingescheurdt.
    dylan had de navelstreng om zijn nekje daarom hebben ze me snel ingeknipt.
    toen hij was geboren zijn ze begonnen met hechten, mijn vriend had dylan vast en ik was onder het hechten aan het bellen dat ik mama was geworden ik was zo trots.ze hebben me bijna anderhalf uur gehecht ik had ongeveer 20 hechtingen inwendig en uitwendig.ik heb er ook niks van gevoeld toen ze me inknipte.
    en ik kan soms geen pijn verdragen maar daarvan heb ik niks van gevoeld groetjes

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik was er ook zo bang voor maar het is me voor 1000% meegevallen :D
    Ik ben behoorlijk ingeknipt en ik voelde er niks van daarna hebben ze me ruim een uur moeten hechten(zo'n 20 hechtingen)maar ook daar heb ik niks van gevoeld,ik was gezellig aan het praten met diegene die me aan het hechten was :D
    Ze heeft het ook super goed gehecht waardoor ik er ook weinig last van heb gehad :D

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik was ook een klein beetje uitgescheurd,
    daar heb ik zelf niks van gevoeld.
    vond het alleen niet zo tof dat ze zei dat ze moest hechten. :(
    ze heeft eerst met een spray de boel verdooft beneden,
    dat brande best wel aardig.
    maar ik dacht dat ze nog met de 1e bezig was terwijl ze dus al klaar was.
    (in totaal 3 gehad)
    al met al viel het best mee

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik heb een sub-totaalruptuur gehad. Tijdens de bevalling deed het allemaal nogal pijn en ik heb niet gemerkt wanneer of hoe ik ben ingescheurd.
    Het hechten was gelukkig met verdoving. De verdoving zelf was een klein prikje. Stelde niets voor. Het hechten zelf heb ik helemaal niets van gevoeld, behalve 1 steekje tussendoor. Ik heb toen vriendelijk "au!" tegen de doctor gezegd, hij heeft wat verdoving bijgegeven en is rustig verder gaan hechten. We hebben ondertussen nog gekletst en gelachen.

Achteraf heb ik ook maar heel weinig last gehad van de hechtingen. Het viel reuze mee, moet ik zeggen. Ik ben er wel zo veel mogelijk op gaan zitten, op een harde stoel. Dat hielp echt. Toen ik toch een keer op de lekkere zachte bank zat merkte ik het verschil heb toen meteen een groot boek onder mijn onderkant gelegd. Het helpt echt als er druk op de wond staat bij het zitten.

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ook ik ben ingescheurd echt niks van gemerkt.

13. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ben twee keer ingescheurd, paar hechtingen nodig. Niets van gevoeld, volgens mij ben ik niet verdoofd, maar zeker weten doe ik het niet, kun je nagaan.
    En daarna gewoon er bovenop zitten, dat voorkomt zwelling. Plassen onder de douche, gelijk goed spoelen.Voel je je ook weer lekker schoon, ook met het vloeien.
    Tja, eerste grote boodschap is wel vervelend, dat voel je wel, ben nu alvast aan de roosvicee laxo, moet wel obstipatie voorkomen.

14. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    en wat als je thuis bevalt en gehecht moet worden krijg je dan ook een verdoving :)

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn ervaring is dat ik het uitscheuren en het hechten (meer dan een half uur, met de opmerking dat als ik het ooit weer goed wilde hebben ik naar een plastisch chirurg moet) heb ik wel als het pijnlijkste van de bevalling ervaren en zeker als heel vervelend, maar het was het allemaal waard.

Oh wat cliche hè. :D

Ik kreeg verdovingen, stuk of 6 denk ik, die waren erg pijnlijk, recht in de wond. AUAUAU, nu moet ik er bij zeggen dat tussen het scheuren en het hechten zo'n 5 uur zat.

16. Het uitscheuren zelf heb ik niet gevoeld, zoals de meesten hier geloof ik.
    Het hechten voor een deel. Als je uitscheurt naar achteren toe kunnen ze meestal goed verdoven, dan voel je het niet tot nauwelijks (dat doen ze trouwens bij een thuisbevalling ook gewoon hoor).
    Als je uitscheurt naar voren toe is het minder prettig. Schaamlippen kunnen ze niet verdoven met een spuit, maar alleen met een spray. Die werkt voor geen meter (tenminste niet bij mij). Op zich valt het hechten zonder verdoving best mee, als de VK in kwestie maar goed doorwerkt en niet te voorzichtig wil doen.

Wel een grappige situatie achteraf hoor. Ik op het eind van het bed, de VK zat achter het bed, ik met m'n voeten op haar bovenbenen. Tsja, na een bevalling schaam je je nergens meer voor. :)
    M'n vriend zat naast me met de kleine heel dicht bij me, dus dat maakte alles goed.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je bent aardig op de hoogte Em, ik heb mijn schaamlip afgescheurt, misschien dat het daarom zo pijnlijk was.

18. @Loeki: helaas wel ja :(
    dat van je schaamlip is idd geen pretje. Laat jij er nog iets aan doen?

19. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

wat ik me nu afvraag, stel je hebt een ruggeprik gekregen, werkt deze dan nog bij het hechten?

20. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0

toen ik 10cm ontsluiting had hebben ze de ruggeprik eraf gehaald
    want anders voel je niet de persweeen en weet je niet wanneer je
    moet persen.
    dus bij hechten werkt hij niet meer.
    omdat mijn placenta was afgebroken heb ik een curretage gehad na de bevalling en ben toen meteen gehecht .

Deel Deze Pagina