Onze meid van 10 maanden vindt tandenpoetsen niet echt leuk. Toen we er net mee begonnen, deed ze haar mond wagenwijd open en vond ze het heerlijk om haar ene tandje en de rest van haar tandvlees gepoetst te krijgen. Maar in de loop van de tijd is haar enthousiasme behoorlijk gekelderd. Nu hapt ze nog net met een piepklein hapje de tandpasta er af, maar dan is het echt gedaan met de pret: lippen stijf op elkaar. We hebben al meerdere dingen geprobeerd (haar zelf de borstel geven, samen poetsen (dus ik bij mezelf en mijn vriend bij haar), liedjes zingen), maar niets helpt. Ik denk dat als ik haar in de houdgreep zou nemen, ze haar lippen nog net zo stijf op elkaar houdt en ze bovendien écht een weerzin tegen poetsen krijgt, dus dat doe ik liever niet. Iemand hier tips om mijn dochtertje haar mondje weer open te laten doen voor de tandenborstel? Oh, en vanaf wanneer kun je een electrische tandenborstel gebruiken bij kinderen? Ze lijkt me er nu nog veel te jong voor, maar het zou wel makkelijker zijn en beter poetsen...)
Hier nog één. De helft van de tijd gaat het zonder problemen, de andere helft staat mijn vriend gekke bekken te trekken en kan ik poetsen.
Wij laten ons zoontje maar lachen, dan krijgen we alle tandjes te zien (6 in de maak). Dat gaat vrij goed maar het blijft een redelijke uitdaging. Ik neem mijn tijd ervoor. Vanavond heeft mijn man ondertussen voorgelezen, dat vond hij ook leuk.
Hihi, herkenbaar. Hier ging de mond eerst wijd open en dan net zo snel weer dicht om de tandpasta eraf te happen, om vervolgens dicht te blijven. Wat hielp hier was "aaaaaaaaaaaaah" roepen met de mond wijd open. Deed hij na...en dan konden wij poetsen. Of ff kort doen alsof ik met ZIJN tandeborstel mijn tanden poets. Daarna zei ik ook altijd dat hij flink is en klapte ik in mijn handen. Nu doet hij het meestal zonder probleem. Ik heb ook nooit iets geforceerd, omdat ik niet wil dat tandenpoetsen iets erg en eng wordt. Wij al poetsen op 2,5 maand