Baby wordt niet meer zelf wakker...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Towser, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Onze dochter van bijna 5 weken slaapt normaal ongeveer 3-4 uur tussen haar voedingen, ook 's nachts en wordt dan zelf wakker voor haar voeding. Soms slaapt ze echter 's nachts langer en gaat dan steeds dieper slapen. Gisteren sliep ze om 22.30u en vanmorgen om 6.30u krgen we haar met heel veel moeite wakker. Natuurlijk wel fijn voor ons om eens een nachtje door te slapen, maar we vinden het wel eng. Ze doet dit vanaf haar geboorte zo af en toe en na 8 uur maken we haar dan wakker, maar we zijn wel bang wat er gebeurt als we dat niet doen, wordt ze dan nog wel ooit wakker.... Ze ziet heel grauw na al dat slapen en blijft dan nog uren heel erg sloom. Van mijn oudste dochters ben in gewend dat ze dan juist heel veel honger hadden als ze extra lang hadden geslapen. We kregen het advies van het CB om de baby in te bakeren, maar durven dat niet goed te doen, omdat ze dan misschien nog dieper gaat slapen?
    Wie herkent dit? Of wie heeft een goed tip, moeten we haar toch eerder wakker maken? Of juist laten slapen? Zou ze ' iets' mankeren, waardoor ze geen 'prikkel' krijgt om wakker te worden en te eten? Of zijn we gewoon overbezorgd (wat is erger dan één overbezorgde moeder, twee overbezorgde moeders;)?)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als je je zorgen maakt zou ik even naar een kinderarts gaan hoor!! dat ze er grauw uitziet lijkt me ook niet goed en bij zo'n kleintje moet je de voeding op peil houden anders worden ze slapjes... je kan ook een flesje in bed geven terwijl ze blijft liggen misschien? deed ik altijd wel...

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik zou wel even met een dokter of het cb bellen omdat je aangeeft dat ze slomer en grauwer lijkt dan normaal!
    Opzicht kan het vastere slapen geen kwaad, tenminsten mijn dochtertje heeft dit ook om de zoveel tijd. Zo slaapt ze weinig, en zo krijg je dr bijna niet wakker. Alleen is ze er nog nooit grauw of sloom van geworden!
    Maar hoe jij het beschrijft zou ik toch even voor de zekerheid bellen!

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Een vuistregel is dat je kindje tot acht maanden een uur per halve kilo lichaamsgewicht zonder voeding mag.
    Dus als je kindje vier kilo weegt, mag het acht uur zonder voeding. Daarna echt wakker maken.
    Mijn dochter werd de eerste paar weken ook niet uit zichzelf wakker voor de voeding. Als we haar wakker maakten ging dat heel moeizaam en moest er echt een koud washandje aan te pas komen. Zelfs daar reageerde ze (overdag) soms nauwelijks op. Ze ging dan wel even drinken maar viel na een paar minuten aan de borst in slaap. Na die eerste paar weken sloeg het helemaal om en sliep dochter nog maar een paar uur per etmaal (de rest huilde en spuugde ze) maar das wel erg off-topic.
    Enfin, we moesten haar van de kinderarts dus wel wakker blijven maken voor de voeding, maar zolang ze goed groeide mocht ze dus 's nachts een iets langer slaapje doen.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou de huisarts bellen hoor, ik vind het niet echt normaal klinken dat ze grijs, grauw en sloom is. Met dat inbakeren zou ik ook nog even wachten tot je precies weet waardoor dit zo is.

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hebben ze ook gezegd waarom???? Nu ben ik van cb wel rare adviezen gewend, maar een kind wat hartstikke goed slaapt in te bakeren vind ik wel erg vreemd. Zou het ook zeker niet doen!

Ik zou ook ff contact opnemen met je huisarts, het lijkt mij toch niet normaal dat ze niet goed wakker wordt en er grauw en grijs uitziet. Of anders ff naar de ehbo gaan als ze weer zo wakker wordt!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind dat inbakeradvies ook een beetje vreemd?
    Verder ff bellen met je huisarts of CB, want dat slome na het wakker maken vind ik niet helemaal OK klinken, (zou kunnen duiden op lage bloedsuiker en dus dan handig om eerder wakker te maken en even te voeden nog).

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat ze uren erna nog sloom blijft, lijkt me niet goed. Even naar de HA denk ik.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Het lijkt me dat haar suikerspiegel veel te laag wordt; dat zou betekenen dat ze eerder of een extra voeding zou moeten krijgen. Ik zou vandaag even de arts bellen hoor!! Lijkt me niet goed.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dat inbakeren vind ik trouwens een bizarre tip; ze slaapt toch goed....

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou de klein eerder wakker maken als je echt duidelijk kunt zien dat ze grauw en sloom is dan heeft ze te lang zonder voeding geslapen. dat kan gevaarlijk zijn ze kunnen van een te lagen suikerspiegel in coma raken. ze is nog zo jong als ze straks ouder wordt dan mag je ze langer laten slapen maar nooit langer dan 10 uur geloof ik. maar die richtlijnen weten ze allemaal precies bij het cb. ik weet zo niet meer precies uit me hoofd wat bij welke maand hoorde. maar wat je omschrijft klinkt mij niet goed in de oren. ik zou haar nu ze zo klein is niet meer zolang laten slapen achtereen.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het inbakeren was, omdat ze niet altijd zolang slaapt, maar ook vaak wel om de 3 uur komt 's nachts.
    De overgang is ook zo raar de ene nacht komt ze gewoon om de 3 uur en de andere nacht gaat ze dan ineens zolang slapen, wordt ze sloom enz. Vanmorgen bleef ze sloom tot na haar 2e voeding, nu is ze weer prima. We hebben voor vanmiddag een afspraak met de HA, die is ook al langs geweest toen ze 3 weken was ( de baby niet de HA), maar ja, toen was ze natuurlijk net wel weer harstikke wakker en kon de HA niks vinden.....

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    waarom jullie het advies tot inbakeren kregen is me een raadsel bij een baby die zo goed slaapt. inbakeren is toch voor baby's die juist erg onrustig zijn en daardoor niet kunnen slapen.

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Waarom zijn jullie met haar naar de HA geweest toen jullie dochter drie weken was? Hetzelfde punt of iets anders?
    Ik zou hoe dan ook zo'n jong kindje niet langer dan een uur of zeven achter elkaar laten slapen, maargoed daar geeft jullie huisarts straks ook wel advies over denk ik.
    Laat je nog even weten hoe het gaat?

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Te lang doorslapen is niet goed voor de bloedsuikerspiegel. Die kan dan dalen en daar kunnen baby's behoorlijk last van hebben. Ook loom - moe - lusteloos ed. (Ga jezelf maar eens na als je een hele tijd niet hebt gegeten bv).

Goed idee om de huisarts in te schakelen. Ben benieuwd wat hij/zij zegt.
    Sterkte ermee!

16. Tese

Tese Niet meer actief

Misschien een stomme vraag hoor maar is ht kamerje wel goed geventileerd? Dat was de eerste vraag die bij mij opkwam. En dan bedoel ik dus dat er dag en nacht een rooster open staat. Ik heb dit nl wel eens vaker gehoord en dit was dan de oplossing

17. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    We zijn bij de HA geweest en daar was ze natuurlijk prima. De vorige keer toen de HA kwam (idd dezelfde reden) was ze ook weer heel wakker, maar dat duudet eerst wel 3,5 uur ofzo.
    Huisarts heeft haar nu doorverwezen haar de kinderarts en bedacht dat we misschien konden filmen hoe ze is, als ze niet wakker wordt, want bij de kinderarts is ze vast weer prima. Jammer genoeg kunnen we pas over 3 weken terecht, maar dan gaan we haar tot die tijd sowieso maar weer wakker maken na 6 uur.
    En ze slaapt bij ons op de kamer met het raam open (ze had juist koude handjes vanmorgen, want het waaide zo hard)), dus dat van die ventilatie is het vast ook niet (was wel goed bedacht!)
    Bedankt voor het meedenken tot zover!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Blijf het gek vinden om een kind dat 'maar' om de 3 uur wakker wordt op deze leeftijd in te bakeren.... maar goed, CB's doen vaker rare dingen ;)
    Maar goed dat je een doorverwijzing hebt!

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Misschien hebben ze daar net een leuke bijscholing over gehad ;)

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Aandelen in inbakerdoeken?

Deel Deze Pagina