Mijn zoon van bijna 3 jaar gaat afscheid nemen van zijn ledikant en naar een peuterbedje binnenkort. Nu ben ik op zoek naar een geschikt dekbed hiervoor. En dan vooral qua materiaal/warmte. Het is best een zwetertje, heeft het snel warm. Maar als hij misschien in het begin steeds boven de deken komt te liggen of half, dan is dat misschien wel weer fris....? Een 4 seizoenen dekbed neig ik nu naar. Iemand tips? Qua materiaal en ook waar te kopen etc...
Een 1 persoons dekbed kan je deels onder het matras stoppen. Dat scheelt weer een deken en een paar sets hoezen. Wij hebben gewoon een simpel vier seizoenen dekbed van de ikea. De dunne deken is best dun. Als dat te dik is in de zomer kan je ook voor een laken kiezen.
Een wasbaar peuterledikant-dekbed, gewoon van de Hema of de Ikea. Zeker met het zindelijk worden erg fijn als ze de wasmachine en de droger in kunnen. Vanaf een jaar of 5 een dons of een 4seizoenendekbed kopen. Mijn dochter heeft nog vrij lang in een (zomer)slaapzak geslapen met dekbed, maar ze hebben snel door dat ze dat dekbed zelf weer kunnen pakken hoor.
Hier een vier seizoenen van de Ikea bij beide kinderen. Met de warmte van vandaag ligt mijn oudste alleen onder de dekbedhoes omdat hij het snel warm heeft.