Welk dekbed voor peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sleepy, 31 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Mijn zoon van bijna 3 jaar gaat afscheid nemen van zijn ledikant en naar een peuterbedje binnenkort.

Nu ben ik op zoek naar een geschikt dekbed hiervoor. En dan vooral qua materiaal/warmte.
    Het is best een zwetertje, heeft het snel warm. Maar als hij misschien in het begin steeds boven de deken komt te liggen of half, dan is dat misschien wel weer fris....?
    Een 4 seizoenen dekbed neig ik nu naar.

Iemand tips? Qua materiaal en ook waar te kopen etc...

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Een 1 persoons dekbed kan je deels onder het matras stoppen. Dat scheelt weer een deken en een paar sets hoezen. Wij hebben gewoon een simpel vier seizoenen dekbed van de ikea. De dunne deken is best dun. Als dat te dik is in de zomer kan je ook voor een laken kiezen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    4 seizoenen word afgeraden, veel te snel te warm. Hier gewoon een enkele 1 persoons.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Een wasbaar peuterledikant-dekbed, gewoon van de Hema of de Ikea. Zeker met het zindelijk worden erg fijn als ze de wasmachine en de droger in kunnen. Vanaf een jaar of 5 een dons of een 4seizoenendekbed kopen.
    Mijn dochter heeft nog vrij lang in een (zomer)slaapzak geslapen met dekbed, maar ze hebben snel door dat ze dat dekbed zelf weer kunnen pakken hoor.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier een vier seizoenen van de Ikea bij beide kinderen. Met de warmte van vandaag ligt mijn oudste alleen onder de dekbedhoes omdat hij het snel warm heeft.

Deel Deze Pagina