Hallo mijn dochter is net 1 jaar geweest en het slapen ging eigenlijk altijd goed. Voorheen werd ze best vroeg wakker smorgens tussen half 6 en 6 uur en kon ik haar om 9 uur wel weer in bed leggen. Nu slaapt ze langer en wordt gemiddeld rond half 8 wakker maar dan wil ze natuurlijk niet alweer om 9 uur naar bed. Ik probeer het te rekken tot de middag maar daar wordt het er niet echt gezelliger op, rond 11 uur wordt ze moe en doe ik naar dan voor een half uur naar bed? En dan weer rond 13.00 uur met als gevolg niet meer willen slapen. Net heeft ze om 15.30 uur toch even geslapen wel enorm huilen van te voren. Maar goed nu slaapt ze dus veeeels te weinig overdag. En ik kan zelf niet meer makkelijk op pad als ze op deze rare tijdstippen slaapt. Ons schema was 6 uur wakker 9 uur slapen 10 uur wakker 13.000 uur slapen En dan om 19.00 uur weer naar bed Dit was ideaal maar ik zit denk ik nu in de overgangs fase van 2 slaapjes naar 1 slaapje of is ze daar nu nog te klein voor. Hoe ging dat bij jullie en hoeveel uurtjes slaapt jullie kleintje overdag? Bedankt alvast.
Je geeft aan dat je haar om elf uur op bed legt voor een half uur? Ik zou haar lekker op bed liggen tot dat ze weer wakker is... Mocht ze s middags nog een tukje willen doen zou ik haar weer op bed leggen... Wij hadden op die leeftijd de overgang gehad naar 1 slaap .. Ik zou, als ze bijv. Van elf tot 13.00 heeft geslapen haar eind van de middag nog even op bed leggen en haar dan evt. Wel wakker maken... Maar niet haar eerste slaap wakker maken, dat word haar slaap overdag en zal langzaam opschuiven naar de middag, zodat ze s middags na die eerste slaap, het volhoud tot de avond. Hier slaapt hij 3 uur....
Ieder kindje is denk ik anders qua slapen. Hier ging dochter rond 6 maand al over na 1 slaapje rond 12:15 uur en dan vaak 2 tot 3 uur. Sinds ze 14 maand is slaapt ze nog maar max 1 uur, dan maken we haar wakker omdat ze anders 's avonds niet gaat slapen. En soms slaapt ze al helemaal niet meer. Terwijl er ook kinderen zijn die nog tot 3 jaar een middagslaapje doen van een paar uurtjes. Als ik jou was zou ik haar om 11:00 uur laten slapen tot ze wakker word en als ze het dan niet volhoudt evt eind van de middag nog even een kort slaapje en wel wakker maken.
Normaal geef ik haar om 12 uur een boterham zouden jullie dat dan geven als ze wakker wordt of als ze bijv. Om 11 uur naar bed gaat? Zegmaar half 10 fruit en dan 11 uur brood of dan om 1300 uur
Ik zou na haar slaapje brood doen en ervoor inderdaad fruit.. Mocht ze t na half 12 gaan volhouden zou ik t brood vanaf half 12 gaan geven... Maar eerder zou ik niet doen. Hier gaat hij ook weleens om 11 uur en word dan half 2 wakker.. Krijgt hij dan lekker zijn brood nog.
Wij zitten hier nu ook mee ik kijk gewoon hoe de dag loopt de ene dag om half 8 wakker de andere dag een uur later. Is ze moe gaat ze op bed. Soms om 10.00 uur voor een uurtje soms niet heeft ze het niet nodig en dan na haar broodje. Vanmorgen om 11 uur op bed gegaan tot kwart over 1 en dan eten. Hoe ze het verder heeft volgehouden weet ik niet ze is uit logeren. Ik laat het op dit moment maar gebeuren en volg haar een beetje kan haar wel een ochtend wakker willen houden maar dan word ze poepie sjaggie. Als ik wat gepland heb in de ochtend gaat ze mee en blijft ze wakker vaak geen probleem. Ze slaapt ook nog eens nergens anders dan in bed. Dus even een dutje in de auto/wandelwagen zit er niet in.
Hier is het 11 uur naar bed tot 12 uur en om 14 uur weer naar bed tot 16/17 uur. Hij gaat om 20 uur de nacht in tot 8 uur de volgende ochtend Lijkt idd op overgang naar 1 tukkie, zou iets afleiden als dat lukt en dan 11.30 uur brood en naar bed. Zo ook bij de oudste gedaan was een week ff wennen en wat mopperen maar daarna ging het super
Bij ons ziet het schema er ongeveer zo uit; 7:30/8:00 - wakker 10:00 - fruit 12:15 - brood 12:30 tot 15:00 - bed 15:30 - tussendoortje 17:15 - warm eten 19:15 - naar bed Meestal red hij het ook niet helemaal 's ochtends rond half 11 en na het avond eten om wakker te blijven, mijn oplossing is gewoon heel simpel even in de box. Soms slaapt hij dan 15 min, daarvoor ga ik hem ect niet naar bed brengen. Gelukkig komt het steeds vaker voor dat hij de kleine slaapjes overslaat
Dit. Lekker s ochtends op bed leggen en evt aan het eind van de middag nog een uurtje ofzo. Het verschuifd vanzelf. Het ritme van je kindje aanhouden is het beste vind ik altijd.
Ik zou haar gewoon om 11 uur laten slapen tot ze wakker word, en dan kijke hoelang ze het volhoud. Je kunt haar vervolgens altijd nog een uurtje in bed leggen. Hier word ze rond 0830/0900 wakker en gaat na de boterham om 1230 naar bed en slaapt totm1400/1430. Ze blijft dan op tot 1830/1900.
Toen onze zoon een jaar was sliep hij van 10.30/11.00 tot 13.00 en kreeg hij daarna brood. Vervolgens ging hij om 15.30 weer naar bed. Op een bepaald moment merk je dat ze het s morgens langer redden en dan kun je over op 1 slaapje (hier was dat rond 15/16 maanden). Nu gaat hij tussen 12.30 en 13.30 naar bed en slaapt dan gemiddeld 2 uur (zoon is 27 mnd). Het blijft een puzzel en idd, het is een periode waarin je zelf wat minder op pad kan...
Hier sliep dochter met een jaar nog 2x. Om 9.30-10.30 en om 13.00-14.30. Het ging eruit toen ik om 9.30 ergens moest zijn (kon niet anders) en ze het prima vol kon houden! Nu een tuk van 12.00-14.30.
half 8 wakker in de ochtend is op zich een mooie tijd toch? Stephanie Lampe van baby in droomritme. Geeft voor de leeftijd van 1 jaar als advies een 2-3-4 ritme. Dus 2 uur wakker dan weer naar bed, voor ongeveer een uur (50 minuten ritme) dan weer 3 uur wakker, dan weer naar bed voor ongeveer 2 uur (2x50 minuten) en dan weer 4 uur wakker om daarna weer naar bed te gaan voor de nacht Zorg dat er niet minder als 3 uur tussen het laatste slaapje en de avondbedtijd zit want dan slapen ze snachts minder goed. Dat kan dus betekenen dat je ze in dat laatste geval wakker moet maken Dan kom je op ongeveer 3 uur slaap overdag en ongeveer 11/12 uur slaap snachts dat zou op deze leeftijd perfect moeten zijn Hier 7uur wakker brood 9 uur naar bed 10 uur wakker fruit 12 uur brood 1 uur naar bed 3 uur wakker koekje 5 uur avond eten 7 uur naar bed
Hoi, Het avdies van boven is heel goed, vind ik. Er wordt gezegd dat de overgang van 2 naar 1 slaapje tussen 1 en 1,5 jaar gebeurt. De meeste kinderen zijn nog niet klaar om met 12 maanden het met 1 slaapje te redden. Ik zou ze idd s'ochtends rond een uur 11 na een boterham (of iets anders) in bed leggen en laten zo lang ze wil slapen. Dan zou je om 3ur nog een slaapje van 40 min hebben. Het is misschien niet ideaal qua tijden, maar als het kind het er goed op doet, dan vind ik het de moeite waard. En ja, het is snel weer anders, want over een paar maandjes gaat ze toch wel naar 1 slaapje over.
Hier een zoontje van bijna 15 maanden. 8u wakker - fles 10u fruit daarna slapen 12u wakker 13u broodje 14/15u slapen 16u wakker 17u avondeten 19u fles en slapen Mijn zoontje heeft de slaapjes echt nog nodig en geeft dit ook aan. Ik leg hem dan ook lekker in bed.
Hier is ze 14 maanden en heeft nog maar een slaapje overdag. Ze wordt wakker rond 7 uur sochtends en gaat ze van 9 tot 12 slapen om daarna rond 8 uur savonds naar bed te gaan voor de nachtslaap.
hier hetzelfde probleem. ons schema is nu: 6 u wakker, 10 u naar bed 11u30 wakker 15u bed 17u30 wakker 20 u naar bed