Baby 5 maanden laten logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje16, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje16

Aapje16 Lid

24 sep 2017
    49
    19
    8
    Vrouw
    Wanneer lieten jullie je baby voor het eerst een nacht logeren.
    Zl is 5 maanden en willen als hij 6 maanden is een nachtje samen weg.
    Ik zit er meer mee dat ik het vervelend vind voor opa en oma (ouders vriend) dat hij dan bijv snachts wakker wordt. En dat hun bezig zijn met hem laten doorslapen. Nu wordt hij nog steeds wel eens wakker snachts, ik geef nog borstvoeding, hij pakt geen speentje. Met bv laat ik hen dan weleens wat drinken en valt hij zo weer in slaap. En anders wieg ik hem in slaap en slaapt hij ook wel weer verder. Maar bij opa en oma kan jet dus zijn dat hij niet makkelijk in slaap valt ‘snachts.
    Maar aan andere kant wil ik graag een avondje of nachtje samen uit met vriend.
    Hoe is jullie ervaring hierin?

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mijn oudste was een huilbaby en ging bij 4 en 5 maanden logeren omdat wij het nodig hadden. Overigens werd hij daar dus maar 1x wakker haha. Vanaf toen ook regelmatiger gaan logeren.

De tweede ging voor het eerst bij 6 maanden logeren. Toen sliep hij door (want dat deed hij al sinds 10 weken) maar pasgeleden (ruim 1) was hij bij mijn ouders wezen logeren en was hij vanwege tandjes wel 4x wakker geworden.

Dat vind ik dan vervelend maar mijn ouders en zus (dat zijn de plekken waar ze slapen) geven altijd aan dat ze het echt niet erg vinden voor een keer. Dus ach.

Hier verder dus nooit problemen ervaren!

3. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Bij de oudste weet ik het niet meer, maar mijn jongste is met 4 maanden voor het eerst wezen logeren bij opa en oma. Ze sliep al wel door, maar is wel rond 5.30 wakker. Maar ja je (schoon)ouders weten waar ze aan beginnen en kunnen daarna weer lekker bijslapen.
    Ik zou gewoon overleggen en daarna lekker gaan!

4. Tove

Tove Niet meer actief

Niet zo vroeg in ieder geval, dat vind ik onnodig. Wanneer de eerste keer precies was weet ik niet meer..het was alleen wel omdat opa en oma het graag wilden ipv ik/wij zelf.

Ellen8, kleinepien, louan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier beiden nog niet gelogeerd. Zoon vindt het te soannend en dochter krijgt nog bv snachts.

6. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Mijn dochter is geboren eind april en eind juli is zij drie dagen gaan logeren bij mijn moeder toen mijn man en ik op Tomorrowland zaten. Kan me moeilijk voorstellen dat ik haar onmiddellijk de eerste keer drie nachten heb laten logeren dus het moet zijn dat ze daarvoor ook al een keertje gelogeerd had. Onze zoon is uitgerekend voor einde oktober en begin januari gaat hij sowieso logeren want dan gaan we met onze dochter naar Disneyland. Drie maanden dus! Onze ouders vinden het niet erg om een keertje ‘s nachts te moeten opstaan voor die ene keer...

7. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Niet :) Dat doen we pas als hij/ zij het zelf willen. Zoon is 2jr en 4 maanden nu, dochter bijna 6 maanden.
    Ik vind het niet nodig om zo jong al te gaan logeren

Ellen8, kleinepien, Stampertje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier hebben ze ook nog niet gelogeerd. Vind het niet nodig.
    Zeker in combinatie met de bv zie ik het niet zitten.
    Dan zou ik moeten gaan kolven terwijl ik een nachtje weg ben, lekker romantisch. Haha
    En dochter heeft überhaupt nog nooit uit een fles gedronken.

Tove vindt dit leuk.
  9. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Je moet het doen als je er zelf aan toe bent.

Mijn dochter was 6 weken toen ze voor het eerst ging logeren. Wij hadden al 6 weken een huilbaby 's avonds en toen is ze een nachtje gaan logeren zodat wij even bij konden slapen zonder er nachts uit te hoeven.

10. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Vrij vlot, met 4 weken het eerste nachtje.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Net 3 maanden oud en bij dr peetoom en tante een nachtje gaan slapen. Hele gebruiksaanwijzing geschreven maar die was zo onder de indruk van dr neefjes die dag en de nieuwe omgeving dat die naar bed ging en de hele nacht heeft liggen ronken. Neefjes al lang en breed wakker en madame draaide zich nog maar ff een keer om. Hier zeiden ze ook, joh is t een keertje in de nacht, jammer dan, tijd genoeg om dat weer bij te trekken dan slapen we een keertje rot wat maakt dat nou uit. Jullie kunnen een keer rustig slapen dat is ook belangrijk.

Je voelt je enorm bezwaard en dat gevoel snapt iedereen die recent een ukkie heeft gehad, want je wilt niet iemand opzadelen met t nachtelijke gehuil. Zo sta jij, zo stonden wij en zo staat iedereen die ik ken die net ouder is geworden. Maar vanaf de andere kant gezien, iedereen weet hoe loodzwaar dat eerste jaar kan zijn en zijn dolblij als ze ergens een keertje mee kunnen helpen en als dat t risico is dat je een wilde nacht hebt, "och kan dat hummeltje niks aan doen kom maar hier hoor ukkie, moppie, schatje" en wij staan op dat moment in de fase van "neeeeeeeeee, mogen we nog heeeeeeeeeel eventjes verder slapen, kwartiertje?" of "niet weer zo'n nacht...."

12. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier ook al heeeeeel snel, rond vier weken denk ik. Huilbaby en manlief en ik waren op. Ze is toen bij opa en oma gaan slapen en sindsdien iedere week een nachtje. Konden wij 1 nacht in de week bijtanken. Ze sliep toen ze nog zo klein was in de wandelwagen bij mijn ouders op de kamer. En ik gaf geen borstvoeding, dat is wel een verschil denk ik.

13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Als het voor jullie goed voelt en opa en oma vinden dat prima, zou ik het gewoon doen.
    Ik neem aan dat opa en oma weten waar ze aan beginnen en jullie merken het snel genoeg.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne ging met 4 maanden voor het eerst. Ik had een etentje met werk. Ze logeert niet vaak, en dan wel alleen bij oma, mn sm. Die past ook elke vrijdag op. Ergens anders wil ik niet. En Dafne ook niet denk ik, haha.

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nog nooit en gaat ook niet snel gebeuren..

16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wij waren ook toe aan een nachtje weg en zoontje ging ook naar de opvang. Kreeg ook nog borstvoeding toen.
    Ik zorgde in ieder geval voor genoeg melk, wat ik verwachtte dat hij zou drinken.
    Hier was het wel zo dat opa en oma bij ons kwamen slapen en zoon dus in eigen veilige omgeving sliep.
    Echter sliep hij ook nog bij ons bed, nog weer lastiger voor oma in dit geval.
    We zorgden dat we rond avond etenstijd weg gingen ongeveer en dan in de ochtend vroeg weer terug. Dat was de 1e keer om te kijken hoe het in de nacht zou gaan.
    Oma heeft een zware nacht gehad :oops:
    We hebben het niet vaak gedaan. In 2 jaar tijd iets van 3x ofzo omdat we er echt doorheen zaten.
    (Hij sliep nooit door, kwam altijd een 3 a 4 x per nacht en vaak huilen).

Als hij in jullie geval in andere omgeving is zou dat best wel eens goed kunnen uitpakken.

17. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Oh hier al heel snel, na een maand ongeveer? Weet het niet meer precies. Gewoon doen en lekker van genieten! Je baby heeft er geen last van en wordt vast vertroeteld door opa en oma!

18. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Vanaf 1 jaar denk ik. Maar ik geef borstvoeding en de oudste werd het eerste jaar heel vaak nog wakker in de nacht. Dus wilde ik niet een ander aandoen, ik zelf hoefde alleen maar aan te leggen en hij sliep weer door.
    En vanaf 1 jaar gestopt met de nachtvoeding dus denk vanaf toen ergens. Hij is nu bijna 3, vraagt ook regelmatig of hij bij opa en oma mag slapen.
    Mijn jongste nog nooit maar zelfde verhaal, ik zou dan ook moeten kolven in de nacht.... dat zie ik niet zitten.

19. Aapje16

Aapje16 Lid

24 sep 2017
    49
    19
    8
    Vrouw
    Ja precies, dat is wel zo ik zou dan ook moeten kolven tijdens dag/nachtje weg. Zoontje krijgt wel soms de fles(voeding) trouwens (was ik vergeten te zeggen)

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier met een half jaar ofzo maar sliep toen al wel door. Maar ik heb ook wel meerdere keren opgepast op een kindje met nachtvoeding en joh het is maar 1 nacht ik vond het echt geen probleem om er een x een nachtje wat slechter voor te slapen. Kon het daarna makkelijk weer inhalen.

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina