Hoe combineren jullie alles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er zit soms echt zo weinig tijd in een dag..
    Ik wist toen ik zwanger werd dat ik er een beroep bij kreeg, moeder zijn. Ik wist ook dat dat veel tijd zou kosten. Maar ik heb wel wat dingen onderschat merk ik.
    Want naast moeder ben ik ook ineens wasvrouw en huishoudster erbij geworden. Want tja, mijn kleine tijgert hier rond, dus het is wel de bedoeling dat die witte legging niet pikzwart is aan het einde van de dag. En dat mevrouw niet van de vloer kan eten ;) Dus opruimen, opruimen, poetsen is aan de orde van de dag.
    Ook moet ik ineens weten hoe ik spuug, poep en vooral ook hapjes (hoe krijg je wortels uit een wit shirt? dat wordt bruin bij mij..) uit kleding moet wassen, de wasmachine draait hier overuren.
    En dan wat je allemaal als moeder zijnde nog moet leren.. wat is normaal, wat hoort erbij, waar moet je opletten, waarom huilt ze, is ze moe? heeft ze honger? zit ze in een sprongetje? waarom jengelt ze nou zo? wat betekend dat geluidje wat ze nu maakt? Wanneer komen er tandjes? Welke groente mag ze al? Welk speelgoed is goed? Tjonge wat moet je een hoop weten en leren..

Hoe combineren jullie dit alles met een baan, je huwelijk, je vriendinnen, sporten, je familie, beetje tijd voor jezelf, en oh ja, ook nog een beetje slaap?!

En hoeveel uren per week stoppen jullie in je huishouden? Ik ben echt absoluut geen goede poetser, maar vraag me af of ik soms alles te traag doe of wat? :p

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    leuk he, moeder zijn:D wat hebben mannen t toch handig denk ik vaak!! haha
    ik werkte 36 uur na mijn verlof en dat was echt te pittig! ik deed vaak s avonds voordat ik ging slapen de was in de machine en dan op uitstel zetten en dan voordat ik ging werken hing ik em nog op s morgens vroeg...
    kan je niet een deel huishouden op je man afschuiven? of werkt hij al extreem veel?
    en ik deed heel lang t hoognodige en dan een s in de maand grote beurt door t huis haha
    en alles opschrijven, mijn kalender maakte over uren (mn hoofd zat vol dus moest iets) en veel in het voren kopen.
    ik ga 1 x in de maand heel veel boodschappen doen, auto bommetje vol en dan nog t verse en wat ik nog nodig heb tussendoor maar scheelt je iedere week al een hoop tijd en ellende. en we hebben een grote vriezer aangeschaft, waar dus ook een grote voorraad in ligt. en verschillene porties eten ingevroren voor als we een x weinig tijd hebben om te kopen.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik vind eigenlijk dat het allemaal super goed meevalt, ik had het me van te voren veel drukker voorgesteld :D

Ik werk 4 dagen in de week. Op werkdagen ben ik thuis weg vanaf half 9, om half 6 ben ik terug thuis, dus dat zijn geen heeel lange dagen.

Ik doe ongeveer 4 wasmachines in de week. Strijken doe ik 2 tot 3 keer in de week, elke keer als er een beetje was ligt, strijk ik het meteen, daar ben ik dan maar een kwartiertje mee bezig.

Savonds heb ik op 20 minuutjes tijd eten op tafel staan. We hebben altijd groenten in de vriezer (zakken met al voorgesneden groenten). We hebben ook vlees in de vriezer zitten. (1 keer per maand vlees gaan kopen)

Op woensdag ben ik thuis, dan maak ik weleens een grote pot soep, die gaat dan in porties in de vriezer. Op deze dag maak ik ook vaak hapjes voor mijn dochter, deze gaan ook in porties in de vriezer.

Ik denk dat ik met poetsen, ongeveer een uurtje per week bezig ben.
    Ik doe elke dag wel iets, dus 1 dag de badkamer, 1 dag dweilen beneden, 1 dag dweilen boven.

Ik zit de meeste dagen om 20u voor de TV, en dan heb ik al mijn werk al gedaan :)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vind het niet lastig. Kwestir van goed plannen
    En tja ik heb echt echt te drukke veeleisende baby.
    Ze zit gewoon niet stil gern seconde. Ik kijk even niet roert ze al in wc pot :)) ze slaapt ook bijna niet overdag ik heb max 1 uurtje.
    Ik heb ook hondje en lukt zelf met uitlaten terwijl ze slaapt:)
    En erger nog ik werk vanuit huis en zelfs dat lukt:)
    Sport ook elke dag ;))

- we hebben zoveel mogelijk weinig zooi thuis. Houten vloer, vaatwasser etc dus alles makkelijk wua schoonhouden betreft.
    Ik stofzuig even 3x per week. We hebben ook luchtrriniger dus echt stoffig is het niet. Witte broek wordt nooit vies.
    Dwielen doek ik x per eeuwigheid
    Afstoffen gewoon 3x per week samen met stofzuigen.
    1x per week was gelijk drogen of ophangen sommige.
    Elke dag vaatwasser avond in ochtend uit zo blijft niks op het aanrecht staan.
    - ik strijk niks
    - ik kook snel: babycook apart voor haar en voor ons. Zo heb ik handen vrij. Ik kook circa 10-20 min.
    Ik stofzuig terwijl ze achter stofzuiger kruipt.
    Ik stof af als ze slaapt ik he geen zooi stasn dus is echt 10min werk.
    Ik maak badkamer schoon 1x per twee dagen vlak voordat ze in bad gaat. Ook geen zooi kost mij hooguit 10 min.

Hondje wandel ik als ze slaapt.
    Werken als ze slaapt if gewoon naast speelt.
    Sporten doe ik avond gelijk na eten. Man blijft thuis.
    Vrinden ook avond.

Mij dag zit zo uit gemiddeld:
    08.00 opstaan
    Niks doen ltr cappucino fruit maken
    10.00 fruit
    Even slapen dan even werken mail etc.
    12.00 lunch
    Even slapen , hond uit en stoffen/opruimen
    14.30 wandelen/winkels
    16.00 tussrndoortje
    Stofzuigen/was
    18.00 eten
    18.30 sport bijvoorbeeld
    19.30 slaapt ze dan
    Speelgoed opruimen en werken of lekker niks doen.

Ik zorg dat niks blijft staan dus tafel afgeruimd gelijk en vuile was ook.
    Ook kleding vies in wasmand etc.
    Op die manier kan ik alles en sterke nog ik wil nog 1 baby ook :))

Alles hangt sterk af van persoon zelf ik heb ook allemaal vrindiennen die mij zeiden dat het zooo lastig is ik geloofde niksvan en geloofd nog steeds niet en als iemamd nu zwanger is zeg ik dat het juist erg makkelijk is!!
    Enige wat ik mis is dat ik tot 12 uur kon uitslapen nu niet :(( ben echt slaapschaap :))

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het echt een uitdaging. Werk voltijds, net als mijn vriend, en we hebben een pittige peuter die maximum een uur slaapt overdag en de rest van de tijd voortdurend aandacht vraagt.

Mijn oplossing: een poetsvrouw. Die maakt dat ik verder enkel moet opruimen. Of beter: ik maak er me niet druk in dat er kruimels op de vloer liggen, en al helemaal niet dat de wc al enkele dagen niet gepoetst is (een hot issue, als ik sommige dames hier moet geloven).

Kortweg: je moet de lat niet zo hoog leggen. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ja mama zijn is pittig..
    Ik ben van 20uur in de week, begonnen met een opleiding van 32uur. Ik werk in wisselende diensten (verzorging), leren, huiswerk, ernaast huishouden, huisdieren,en mijn man. Ik vind het soms ook erg pittig allemaal. Mijn hobby heb ik erbij neer gelegd daar heb ik helaas geen tijd meer voor, wil er ook zijn voor mijn dochter en man, en als ik ff nix heb ook ff lekker nix doen. Mijn dochter gaat morgen bij opa en oma slapen, en gaan mijn man en ik weer eens na 11 maanden uiteten samen!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dag ziet er zo uit:

6u opstaan, manlief is al weg. Ontbijten, spelen, aankleden, etc
    6.35 weg, dochter naar oppas en ik om 7u op werk
    15.30 naar huis met dochter
    16.00 dochter wat eten, ik voorbereiden voor eten
    17.30 eten
    18.30 dochter in bad, aankleden, etc
    19.30 dochter naar bed

Met avonddiensten gaat ze om 14.30 naar de oppas, manlief haalt haar op en ben ik om 23.15 thuis. Op vrije dagen huishouden etc. Elke dag wc, 2x p/w stoffen, stofzuigen en dweilen. Strijken als het droog is en gemiddeld 4/5 wassen per week. Elke week bedden verschonen.
    Dochterlief slaapt in de ochtend een uurtje en in de middag anderhalf.

Per 2 jan ga ik 4 dgn werken van 8-17u

8. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Ik begrijp je goed, ik moet niet op uur en tijd werken(ben zelfstandig en kan momenteel veel uit handen geven) ik denk zo vaak hoe doen die mamas dat die fulltime werken?? Respect!!
    En ik heb ook nog eens een poetsvrouw:)
    Ben wel heel veel met mijn kindje bezig:)

9. adi

adi Niet meer actief

Ik werk 3 dagen per week en heb een drieling van inmiddels 4 jaar. Toen ze baby's waren zag mijn thuisdag ong zo uit:

- 6 uur opstaan, douchen aankleden opruimen, was ophangen, zelf eten
    - 7-8 baby's voeden en aankleden;
    - Spelen/knuffelen enz
    - Fruit eten;
    - Kids op bed: de was aanzetten, zooi beneden opruimen;
    - Kids wakker: voeden/Verschonen;
    - Spelen tot volgend slaapje
    - Middagslaap: eten koken, flessen wassen, zooi opruimen,
    - Wakker: voeden/ verschonen/ hapjes (ong 1,5 uur)
    - Man komt thuis: samen eten;
    - Kids in bad, weer samenspelen;
    - voeden en op bed leggen;
    - Rond 20 uur weer beneden: stofzuigen, vaatwasser aan, flessen uitkoken, was opvouwen.
    - Rond 21 uur rust

* ik heb een poetsvrouw voor 1X per week;
    * ik strijk alleen het hoognodige
    * afstoffen en badkamer uitgebreid vind ik 1x per week vaak zat

10. gusto

gusto Niet meer actief

Haha, ik vond 1 nog wel te doen, nu met de tweede erbij heb ik echt geen seconde meer voor mezelf. Ben de hele dag alleen maar bezig met luiers, flesjes en slaapjes. Heb op dit moment dus ook echt geen tijd voor sporten of vriendinnen. Maar mijn kleinste is pas 3 weken dus dat komt wel weer.

Toen mijn oudste ongeveer 3 maanden was ben ik weer gaan sporten, 3 keer per week, en hadden wij standaard de vrijdag of zaterdagavond oppas. Dan gingen we samen weg, of apart. Maar iig echt een vrije avond, heerlijk! Nou sliep mijn dochter al snel door en werd nooit wakker, dus dat kon ook. De jongste lijkt ook een goede slaper te zijn, nog even afwachten, maar in principe willen we dit straks weer zo doen.

Verder hebben wij 3 dagen per week een huishoudelijke hulp van 9:00 tot 12:00 die evt ook even op de kinderen let zodat ik snel boodschappen kan doen dus dat is wel ideaal.

11. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik ben moeder van 3, best druk, maar goed te doen, vind ik. Maar denk ook dat niet iedereen het kan ;)

' sochtends hebben wij 1 uur en kwartier nodig om rustig te kunnen opstaan, 3 kids in de kleren te krijgen, rustig aan tafel te eten, tassen in te pakken en keuken netjes achter te laten voor we naar school/werk vertrekken. Dit doe ik alleen, mijn vriend is om 5.00 uur al vertrokken.

Op dagen dat ik vrij ben (ik werk 3 dagen), kom ik rond 8.45 uur terug van de oudste naar school brengen. Jongste leg ik op een kleed met speelgoed en de middelste speelt mee. Dan drink ik in alle rust mijn koffie (dit onderdeel is heel belangrijk voor mij, haha) en lees ik rustig Facebook/folders/denk ik na over boodschappen...
    Tegen 09.15 maak ik bakjes fruit voor ze en eten we samen fruit.
    Dan zet ik een filmpje op voor de middelste en breng ik de jongste naar bed. Dan ren ik door alle slaapkamers om de bedden op te maken, rond slingerende dingen op te ruimen, ik zet de wasmachine aan.

Dan kom ik weer beneden en ga ik knutselen/kleuren/boekje lezen met de middelste.
    Dan weer keuken opruimen van het fruit enzo. Soms vaatwasser uitpakken.
    Afstoffen/stofzuigen/dweilen doen de middelste en ik samen.
    Dan dek ik vast de tafel voor het middag eten.
    Dan is het alweer bijna tijd om de oudste van school te halen en jongste uit bedje te halen (11.45 uur).
    De woensdagen en vrijdagen ben ik vrij, op die dagen gaat de oudste alleen ' sochtends naar school.
    Als we thuis komen eten we gelijk brood.
    Daarna mogen ze tv kijken, zodat ik rustig kan afruimen/keuken opruimen. Ren ik naar boven om de wasmachine en droger weer aan te zetten.
    Vaak gaan we hierna naar buiten, speeltuin, bezoekje aan oma of iets anders leuks.
    Tegen 15.00 uur moet de jongste weer slapen. Dan check ik weer de droger en wasmachine.
    Oudste 2 kijken tv of spelen in de tuin, ik drink weer mijn koffie in alle rust met mijn telefoon voor Facebook/ lees de post.

En om 17.00 uur begin ik met koken... Dan is mijn vriend ook alweer thuis. Op dagen dat ik werk kookt hij.
    Na het eten gaan we naar boven en doen we samen de kids naar bed.

En in de avond haal ik alle schone was naar beneden om op te vouwen, strijken doe ik niet aan.

Zo... Dit is mijn dag ;) en om 20.00 uur geniet ik weer van een kop koffie in alle rust met mijn voetjes op de bank..

Boodschappen doe ik 1x per week met een lijstje voor wat we de komende week gaan eten. Vries ook veel in.

12. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Trouwens, nu denk ik echt, goh waar was ik met 1 kind nou eigenlijk zo druk mee!!??

13. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh ja ik snap ook niet hoe sommige het doen hoor. Wij hebben nu nog een klein huis dus schoonmaken doe ik nog zelf maar we hebben een nieuw huisje gekocht (groter) en dan wil ik echt een schoonmaker.. pff ik werk 3 dagen en als ik de andere dagen ook nog moet schoonmaken weet ik ook niet hoe ik het moet doen!

Er komt heel veel op je af inderdaad! niet te streng zijn denk ik.. moeilijk he? ik herken het haha succeS!

14. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Tip 1: koop gewoon niks meer dat wit is :D
    Hier zelfs geen witte boordjes aan kleding en mama ook geen witte kleding.. Snap ook echt niet hoe andere mensen dit schoon krijgen/houden.
    Verder ren ik gewoon veel doelloos rond en doe alles een beetje en vaak tegelijk. Zonder eerst iets af te maken ofzo. Aan het eind van de dag ziet alles er meestal best ok uit (vooral in het donker) Gedurende de dag heel iets minder. Maar we hebben een hoop lol, ook belangrijk :p

15. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Hahaha zo loop ik ook rond. Van alles een beetje tegelijk :). En tegen de tijd dat vl thuis is uit werk is alles.weer een beetje toonbaar.
    Ook heb ik niet speciale poetsdagen of een ritueel. Ben nog een soort van in een ritme aan het komen. Maar gaat nog best lastig doordat ik nog bv op verzoek geef. En ook omdat ik best chaotisch ben. :D

16. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een dame die 36 uur werkt en ik snap je zo!!

Tja, ik ben helemaal geen poetsvrouw en zo, meer een carrierevrouw.
    Maar goed, zo doe ik het. En ik denk dat velen het veels te weinig vinden, maar goed het werkt prima voor mij zo.

Ik heb een babycook. Dat doe ik in het weekend 5 hapjes maken voor de rest van de week en af en toe potje.
    Vroeger kookte ik nooit en ging uit eten. Nu is het zo dat ik op mijn vrije dag lekker kook. En dan savonds maak ik bijv al spaghetti klaar, zodat ik als ik uit werk kom gelijk kan eten. Dus ik bereid savonds het eten voor de volgende dag klaar. Zo bijv ook aardappels schillen alvast.

We hebben een robotstofzuiger gekocht. Die gaat elke dag als wij op werk zijn lekker stofzuigen.

Ik doe maar 1 keer in de week de was. Alleen in het weekend. Zowel van ons kindje als die van ons. Ik hang dan ook gelijk alles op en vouw ze en leg het in de kast. Strijken doe ik niet aan!!

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Hier ook een mama van 3. Heerlijk maar wel druk! :)
    Ja, het is hard aanpoten. Ik had laatst een week vakantie in november, heel leuk maar ja wat heb je er aan, oudste natuurlijk naar school dus het riedeltje gaat gewoon verder elke ochtend.
    Mijn vriendinnetje die geen kids heeft zegt: oh wat heerlijk lekker vakantie!
    Euhhhhhh mwah niet echt!

1x in de week komt onze schoonmaakmevrouw, die stofzuigt dweilt en doet de badkamer.
    Maar voor de rest, tja, eigenlijk wel elke dag beneden stofzuigen en de toiletten.
    Elke dag draait de wasmachine en de droger (dank dank dank voor deze uitvinding).
    We doen eigenlijk elke dag boodschappen, maar dat is meer onderdeel van de vaste riedel (oudste naar school, boodschapje, even uitrazen in het park).
    Vanaf januari gaat jongste dochter ook naar school, en zoon is begonnen op de psz. Dus dat gaat straks ook meer ruimte geven.

Ik moet zeggen dat mijn vriend en ik ondertussen wel een goed team zijn. De taken zijn naar tevredenheid verdeeld. Daarmee gezegd, het is af en toe hectisch en soms kan ik ze wel achter het behang plakken. Ze verschillen in leeftijd en ieder kind heeft zijn eigen dingetjes. Ik werk 67%, ben stewardess dus regelmatig een paar dagen weg. Dat geeft mijn ook de ruimte om weer opgeladen te zijn als ik terug kom, en weer helemaal happy te zijn.
    Maar overall....ik geniet enorm van ze!

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #18 edelweiss, 19 dec 2013
    Laatst bewerkt: 19 dec 2013
    Mijn dag indeling op school daten

6:30 opstaan kinderen wakker maken aankleden ontbijten
    7:50 lopen richting school
    9:00. Weer terug van het wegbrengen
    9:05. Stofzuigen stoffen en dwijlen
    10:00 fruit voor de middelste snijden en haar aan de tafel zetten Odat de vloer kan drogen
    10:30 de jongste fruit geven
    11:00 de jongste naar bed voor 2 uurtjes
    12:00 broodje eten en daarna de middelste een uur op bed. Ik ga dan een uur werken.
    13:00 de kinderen wakker maken en de jongste voeden
    13:45 lopen naar school de oudste ophalen
    15:00 terug fruit of groente eten of een soepstengel
    16:00 eten voorbereiden
    17:00 eten aanzetten papa is ondertussen ook thuis
    17:30 speelgoed opruimen
    17:45 eten
    18:15 klaar met eten
    18:30 naar naar boven in bad en op bed
    19:00 slapen
    19:10 stofzuigen
    Daarna Werk ik of is het gewoon lekker niets doen en bankhangen.

Tijdens het eten koken maak ik ook gelijk eten voor de baby dus dat gaat in een ruk door. De baby krijgt bv op verzoek dus dat staat niet in het rijtje. Verder is het gewoon dagelijkse routine 2 wasmachines perdag 2 keer daags stofzuigen 1 keer dwijlen. Boven verdiepingen doe ik een keer in de week helemaal inclusief badkamer. De wc beneden Doe ik 2 keer per week grondig de andere dagen even met een sopje afnemen.

19. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik lees je verhaal en herken mezelf helemaal in je.
    Het duurde bij mij iets langer dan een jaar... toen was ik helemaal gewend aan het drukke nieuwe leven waarin je veel minder rust en tijd voor jezelf hebt dan je gewend bent.

Toen ik ruim een jaar geleden de tweede kreeg begon het opnieuw. Het is sinds kort weer voor het eerst dat ik opnieuw aan het nog drukkere leven gewend ben.

Geen tips, het is gewoon wennen (en een soort mentale conditie opbouwen) en dat kost tijd. Maar als het ons allemaal lukt, lukt het jou ook! :) succes!

20. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Misschien kleine tip, weet niet precies war je woont, maar wij doen sinds kort de week boodschappen online op ah.nl en halen deze dan op bij een AH pick up point. Ideaal en je staat niet met een overvolle wagen in een drukke supermarkt.

Deel Deze Pagina