Hallo, Een vraag over uitbakeren. Ons zoontje is nu bijna 7 maanden. Rond de 3 weken na zijn geboorte zijn we begonnen met inbakeren. Dit omdat hij een huilbaby was en heel onrustig was waardoor hij niet kon slapen. Rond de 5 maanden hadden we hem langzaam helemaal uitgebakerd (met heeeeeel veel moeite en veel huilen). Dit ging een aantal weken goed. Helaas begon het met 's avonds weer niet goed slapen. Gevolgd door de nacht. Van alles geprobeerd, maar het lukte niet om hem uitgebakerd te houden. Dus maar weer gaan inbakeren. Overdag blijft hij wel slapen in zijn slaapzak, maar dit zijn echte hazenslaapjes. Maar inmiddels is hij dus bijna 7 maanden en moet het inbakeren toch echt stoppen. We proberen het weer, maar het lukt echt niet. Hij is zo onrustig en blijft dan maar doormaaien met zijn armen. Hij lijkt dan steeds meer overprikkeld te raken. Ik maak me zelf ook wel eens zorgen om zijn ontzettend prikkelgevoeligheid. Als we uiteindelijk de Pacco dan weer aandoen, dan slaapt hij binnen 5 minuten. We maken ons een beetje zorgen om de veiligheid. Hij draait in de box al wel heel veel. In bed nog nooit gedaan. We hebben wel een safetysleep aangeschaft. We zien het niet gebeuren dat het uitbakeren binnen korte tijd gaat lukken. Nu zitten we te kijken naar een Safe-T-Sleep. Dat kan gelijk met een Pacco doek en hij lijkt zich niet om te kunnen draaien. Maar ik weet dat er ook verhalen gaan van je kind niet vastleggen in bed. Ik weet het dus niet meer zo goed wat nu te doen. Weet jij wat meer over inbakeren en een Safe-T-Sleep? Alvast bedankt!
Hoi hoi, Kinderen kunnen inderdaad makkelijk overprikkeld raken, zeker door wat ze overdag allemaal meemaken. Slapen is dan ook echt het beste in bed. Niet in de box, met alle drukte erom heen. Waarschijnlijk is het een overbodig advies, maar ben je al eens naar een osteopaat geweest? Ik heb net even opgezocht wat de safe-t-sleep doet. Het is veilig tot 3 jaar, dus wat dat betreft is er geen probleem. Je zou kunnen proberen of het werkt zonder inbakeren. ALs dat niet lukt, zou ik als ik jou was, in overleg met CB allebei doen, niet zomaar op eigen houtje. Ik heb er zelf weinig ervaring mee, omdat ik alleen maar tijdens de kraamweek bij de gezinnen ben. Wel vind ik het nogal wat als ik het zo eens lees. Ik denk dat ik zelf door zou willen, om te kijken of er niets anders aan de hand is. Succes Groetjes Adrienne Zijn er nog andere zaken die niet lekker gaan, bijvoorbeeld de voeding??