Morgen vieren we de eerste verjaardag van onze kleine meid, ze is eigenlijk maandag jarig, maar omdat we dan op vakantie zijn, vieren we het morgen. Ik liet net in gedachten het afgelopen jaar aan mij voorbij gaan en wat is het een veelbewogen jaar geweest. Een jaar met heel veel zorgen om onze kleine meid en veel doktersbezoeken. Een jaar waarin we veel met haar meegemaakt hebben. 3 maanden terug dan eindelijk de operatie gehad, waar we 9 maanden tegen aan zaten te hikken. En na 9 maanden konden we eindelijk genieten van onze kleine meid. Wat vind ik het jammer dat we de eerste 9 maanden een onrustige huilerige baby gezien hebben die veel ziek was en niet lekker in haar vel zat en niet de "mooie" baby, maar een baby met een ander hoofdje. Nu is het niet meer het meisje dat ze was dat ze geboren was, ze heeft nu een heel ander koppie. We kunnen dit jaar gelukkig ook afsluiten met de wetenschap dat ons meisje een defect gen (syndroom van muenke) heeft en dat er gelukkig goed mee te leven is. wat de toekomst nog voor haar brengt is niet duidelijk. Over een half jaar gaan ze haar gehoortesten en zullen we weten of dat goed is. maar dat is voor latere zorg. Nu kijken we naar een prachtig meisje dat een zwaar jaar achter de rug heeft, maar dat voor ons het zonnetje in huis is en de vrolijkheid iedere dag weer brengt. Een meisje om trots op te zijn en dat zijn we onze kleine dappere meid, waar we allemaal zo gek op zijn. Wat ben ik trots op mijn geweldige gezin dat zich er het afgelopen jaar zo door heen geslagen heeft.
Wat lekker om dit jaar af te kunnen sluiten en een heel nieuw jaar in te gaan nu! Wees idd maar trots: dat hebben jullie met z'n allen maar wel even gedaan allemaal! Enneh, zie je banner: gefeliciteerd! Wow, dat je dat alweer aandurft!
Dank je wel.. En dat aandurven dat is iets wat de natuur beslist heeft.. Wij dachten klaar te zijn met 4 kinderen, maar dat is dus niet zo als alles goed mag gaan. En je mag gerust weten ik vind het heel erg eng, ook omdat we nog niet weten of wij dragen van het gen zijn of dat het defect bij Sofie is ontstaan. Als wij drager zijn of 1 van ons, is er een kans dat deze kleine ook dat defecte gen heeft en we weten niet wat dat voor gevolgen gaat hebben. Ze zijn nu onderzoek aan het doen waar de fout er in geslopen is. Hoe gaat het met jou kleine meid?