Uitbehandeld... samen verder zonder kinderen, eiceldonatie of adoptie. Welke keuze maakten jullie?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Equivoque, 10 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathaliejohn

21 sep 2011
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook geen goede eicellen meer door een laag amh (eierstokveroudering).
    Wij zijn uiteindelijk verder gegaan met eiceldonatie. Mijn zus had aangeboden dit voor mij te willen doen (uiteindelijk heeft ze 2x ecd gedaan). Na een hele lange weg van 8 jaar kinderwens en 5.5 jaar mmm hebben we in januari van dit jaar een prachtig zoontje mogen krijgen (na cryo tp ecd). Het was een pittige tijd met heel veel hoop en teleurstellingen. Ik raad wel aan om zeker nog eens een second opinion te doen. Ik ben naar belgie geweest. In nederland zijn ze niet bereid verder onderzoek te doen. Uiteindelijk moest ik er dus bij de second opinion achter komen dat ik diabetes had.
    Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hoi, wij hebben gister in Gent te horen gekregen dat wij ook met IVF weinig kans meer maken vanwege een laag AMH. We zijn in NL al wel gestart met de eerste IVF poging, gingen naar Gent voor een soort van second opinion. Dit kon helaas niet eerder vanwege de wachtlijst en in Nl wilden ze niet langer wachten met starten vanwege mijn leeftijd.

Wij zijn enorm dankbaar dat we een dochter hebben mogen krijgen maar toch ook heel verdrietig dat het ons waarschijnlijk niet meer gaat lukken. Ik weet dat we daarmee wel bevoorrecht zijn in tegenstelling tot veel van jullie en voel me dus ook iets bezwaard om hier te reageren...

In mijn hoofd ben ik al iets bezig met eiceldonatie. Durf ik mijn zusje hiervoor te vragen? Het is wel een enorme stap. En waar gaan we dan heen? Düsseldorf of Gent?
    Ben thuis gekomen met een boel vragen en wordt moe van het nadenken erover...

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #23 wishfulthinking, 14 jul 2017
    Laatst bewerkt: 14 jul 2017
    Düsseldorf doet geen eicel donatie..

Maar die kan zeker meer met vrouwen als ons (die een laag amh en soms ook nog een bijkomend verhoogd fsh hebben) qua icsi / ivf

(er loopt een topic hierover bij vruchtbaarheid behandelingen met meiden die daar nu bezig zijn met een behandeling met ook zeer laag amh en verhoogd fsh)

Düsseldorf maakt een schema voor jou op maat qua medicatie en vaak heb je daar het korte schema

Ik weet niet hoe laag je amh is en hoe hoog je fsh maar adviseer je zeker om met hun eens contact op te nemen voordat je echt aan eicel donatie denkt of begint

Zij werken toch echt anders dan Nederland en België

Ook maakt Düsseldorf soms niet je grootste droom waar omdat je eigen materiaal gewoon weg te slecht is
    Houd dat iig in je achterhoofd

Maar niet geschoten is altijd mis!

Heel veel s6 en sterkte qua je keuzes en beslissingen het idd niet niets

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn fsh is 24,4 (geen idee of dat hoog is?) en mijn amh 0,2

Dank je wel voor je reactie, ik ga ze eerst maar eens een mail sturen.

Denk je dat DD dan beter is dan Gent? Ik weet het niet meer..

5. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @cd28, in het DD-topic zitten inderdaad meer meiden met een AMH van 0,2 dus ik zou daar zeker nog eens gaan praten.
    Eiceldonatie kan overigens gewoon in Nederland hoor, zeker als je zelf een donor hebt kun je bij de meeste ziekenhuizen die ook ivf doen dan terecht.
    Maar waar ik wel benieuwd naar ben, zijn jouw gedachten over eiceldonatie aangezien je al een eigen dochter hebt. Ik heb zelf soms toch wel moeite met het idee een kindje te dragen dat niets van mij heeft. Hoe zie jij dat in vergelijking met je vorige zwangerschap? En zou je het ook willen met een 'vreemde' eicel als je zusje het niet zou willen/kunnen doen?

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dat is een goede vraag. Ik geloof niet dat ik een vreemde donor zou willen. Maar als het van iemand is die zo dicht bij je staat voelt het wel anders. Alleen hoe leg je het later dan uit? Ik moet hier nog eens goed over na denken. Ik geloof dat als ik nog geen dochter zou hebben ik er misschien minder moeite mee zou hebben. Ik denk dat ik het dan zou kunnen zien als het bouwsteentje wat nodig is om onze wens uit te laten komen. Ik ben er haast van overtuigd dat ik het dan in mijn hart zou sluiten en onvoorwaardelijk van zou houden. Maar ik snap ook wel dat je denkt dat niets van je heeft... Maar aan de andere kant had het jou wel heel hard nodig om geboren te kunnen worden. Het blijft een hele moeilijke beslissing.

Ik ga eens op zoek naar het topic wat je noemt. Bedankt voor de tip.

7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Heya,

Misschien is het wel heel brutaal dat ik hier inbreek maar ik doe het toch. Gisteren ben ik aan het lezen geweest omdat wij gaan starten met ivf/icsi nu. Ik kwam toen ook iets tegen over IVM, waarbij eicellen buiten het lichaam rijpen. Blijkbaar een nog vrijwel niet gebruikte methode in NL. En toen las ik toestraks jullie topic en het verhaal van @Equivoque en ik vond dat ik het toch moest noemen.
    Misschien weten jullie er al alles van, misschien is het wel helemaal niet geschikt voor jullie. Maar misschien ook wel en dan zou ik het rot vinden als ik het niet benoemd had...

*sluipt stilletjes weg*

8. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #28 wishfulthinking, 15 jul 2017
    Laatst bewerkt: 15 jul 2017
    Als je haast geen eicellen meer hebt dan zal bovenstaande reactie al niet meer op gaan..

Cd28 je fsh is idd al verhoogd onder de 10 of 12 (pin me er even niet meer op vast) behoort normaal te zijn!(is voor mij alweer bijna 3/4 jaar terug)
    Op welke dag is je fsh geprikt?
    Dag 3 van je cyclus is meestal optimaal of op dag 21/22/23 (vaak worden er 2 metingen gedaan)

Ik weet het haast zeker dat qua lage amh en eventueel (verhoogd fsh) dit even tussen haakjes voor de dames met alleen een laag amh je beter op je plaats bent bij DD dan in Gent

9. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
  10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank je wel, altijd fijn als mensen meedenken!
    Voor ons zal het waarschijnlijk het probleem niet oplossen helaas; waarschijnlijk zit er een fout in mijn eicellen waardoor ze gewoon niet voorbij een bepaald stadium komen. Binnen of buiten het lichaam maakt dan niet uit.
    Maar jullie alvast heel veel succes met de behandelingen!

Wij hebben volgende week de eerste voorlichtingsbijeenkomst over adoptie. De week erna nog een gesprek in DD, om te kijken hoe zinvol een eventuele laatste poging nog zou zijn. En in de tussentijd heb ik ook nog een mooi aanbod gekregen: mijn schoonzus is bereid eicellen te doneren. Superlief natuurlijk; aan de andere kant ook wel lastig, ze lijkt bijvoorbeeld helemaal niet op mij en een bekende donor heeft natuurlijk veel voordelen maar ook nadelen: je ziet elkaar vaak, onze kinderen zullen op die van haar lijken en wat vertel je aan wie? Zullen andere familieleden en bekenden het ook zien als je het niet vertelt?
    Genoeg om over na te denken dus...

Deel Deze Pagina