Ik vroeg me eens even wat af en ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen. Bestaat er iets als een app voor een android tablet waarmee je (het liefst gratis) Nederlandse boeken kan lezen? Zo ja, wat is dan een fijne app om te gebruiken?
Ik vond Aldiko wel fijn, maar het is al een tijdje geleden dat ik die heb gebruikt, dus ik heb geen idee wat er nu op staat.
Ik heb bliyoo (bruna) een tijdje gebruikt, je betaalt daar 9.95 per maand en dan kan je onbeperkt lezen. Nog een aanvulling, ik gebruik heel af en toe de Kindle app wanneer er leuke gratis boeken via Amazon zijn. (Wel vaak engels). Verder moet het via de bibliotheek ook lukken, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Gratis, Nederlands en legaal is een mythe vrees ik
Ik heb geen app om boeken te lezen.. Alhoewel, soms via iTunes een preview van een boek. Vind ik deze mooi, koop ik hem via bol of Kobo en zet ik hem op m'n ereader om hem daarop te lezen. Heb een Kobo aura HD en vind het heel prettig daarop te lezen, Gratis ebooks zijn er niet veel. Niet legaal tenminste, helaas.
De app van de bibliotheek. Ik gebruik het account van een van de kinderen. Dus gratis Nederlandse boeken.
Ik gebruik de kobo app, je kunt daar boeken kopen maar ze hebben ook een selectie gratis boeken, bijvoorbeeld: https://store.kobobooks.com/nl-nl/List/bekijk-het-overzicht-van-gratis-ebooks/QpkkVWnUw8sxmgjSlCbJRg Op kobo kun je ook een hele selectie klassiekers gratis krijgen (denk little women etc), die zijn in het engels.
Is het dan niet zo dat je tot een bepaalde leeftijd boeken kunt kiezen? Hoe het via de app werkt, weet ik niet, maar in de bibliotheek kan ik bijv. geen young adult boeken lenen met de pas van m'n zoon.
Dat vroeg ik me ook af. Bij ons valt Young Adult onder D, en dus nog wel jeugd, maar alles daarna niet meer. Daar heb je een eigen (betaalde) pas voor nodig.
Goede tip van de bieb, ik ga eens kijken of dat hier ook kan. En anders even kijken of ik een abbo kan nemen, dat is ook nog wel te doen. En die andere ga ik ook nog even bekijken, heel erg bedankt voor de tips. Als iemand nog wat weet hoor ik het graag.
Totaal niet on topic maar toen ik net door de lounge scrollde las ik "boekje lezen met aap" 😂
T/m 31 augustus kan je gratis boeken lezen (vaste selectie) in de vakantiebieb. Daarna ga ik ook eens kijken via de app van de bieb
Je hebt de Vakantiebieb-app, daar kun je een aantal boeken gratis in lezen. Maar deze staat open van juli tot september, dus je hebt niet heel veel tijd meer. Verder kun je als je lid bent van de bibliotheek gratis ebooks lenen via bibliotheek.nl. Je maakt dan een account aan gebaseerd op je lenersnummer. Hier vind je de uitleg: https://veelgestelde-vragen.bibliotheek.nl/ Er hoort ook een app bij waarmee je ze kunt lezen, maar het kan ook op een ereader. Als laatste heb je de Luisterbieb-app. Die is altijd gratis te gebruiken, maar als bibliotheeklid heb je de beschikking over meer boeken dan wanneer je zonder lidmaatschap gebruikt. Hier vind je veel luisterboeken gratis te downloaden.