Uitbetaling verlofuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door manonii, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    goedemorgen,

Ik had een vraagje over zwangerschapsverlof uitkering en kan het nergens vinden, wellicht dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben van 17 april tot 8 augustus 2015 met zwangerschapsverlofuitkering geweest.
    Het bedrag wat echter in die periode op mijn rekening is gestort kwam niet overeen met het bedrag wat het UWV had berekend als dagloon.

na heel veel bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te worden ben ik er achter gekomen dat mijn werkgever een referenteperiode van 3 maanden voor het verlof heeft genomen (wat in mijn geval veel lager uitvalt) en dit ook heeft uitbetaald.
    mijn vraag is nu : Mag dit zomaar? want dat zou beteken dat ze een deel van wat ze van het Uwv hebben gekregen nu zelf houden ?

met vriendelijke groet , Manon

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Beste Manon,

Je werkgever heeft tijdens je zwangerschapsverlof een ander bedrag betaald dan UWV heeft berekend. Je wilt weten of dit wel mag.

Als ik het goed begrijp, heeft UWV de zwangerschapsuitkering op de rekening van je werkgever gestort waarna hij jou weer uitbetaalde. Tijdens je zwangerschapsverlof heb je recht op een zwangerschapsuitkering zoals UWV die berekend heeft. Als je werkgever minder betaalde, dan is dit niet juist. Alles wat hij van UWV betaald kreeg, moest hij weer doorbetalen aan jou.

Kom je hier met je werkgever niet uit? Dan adviseer ik je juridisch advies in te winnen bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het Juridisch Loket (0900-8020).

Ik hoop dat je er met je werkgever uitkomt, succes hiermee!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare

Deel Deze Pagina