Merk dat iedereen mij hier maar raar op nakijkt. Maar er moeten er toch meer zijn, dat kan toch niet anders Hier komt hij: IK WIL THUISBLIJFMOEDER WORDEN (werk nu 4/5). Zo dolgraag, als kind speelde ik al moedertje en ik ging zeker 4 kinderen krijgen en koken is mijn passie en voor wc's te kuisen draai ik mijn hand niet voor om. Ben ook al een paar keer (noodgedwongen wegens psych problemen) lange tijd thuis geweest en dat zijn mijn gelukkigste periodes. Maar goed: als ik het aan iemand vertel, verklaren ze mij gewoon zot. Dus zijn er hier nog meer die TBM willen worden (of het na lange strijd toch geworden zijn).
Ik ben geen tbm, maar als het financieel kan en jij voelt je er gelukkig bij moet je het doen! Volgens mij zijn er genoeg vrouwen tbm, en ookal was je de enige het is jouw leven dus niks aantrekken van de reacties van anderen!
Nee hoor, mij lijkt het ook veel fijner om TBM te zijn dan om te werken... Ik zit nu thuis omdat mijn contract niet is verlengd en ben nog wel aan het solliciteren, omdat we het financieel anders niet redden, maar als dat wel het geval was, zou ik die knoop heel snel doorgehakt hebben. Mijn man is het ook helemaal met me eens; sinds ik thuis ben loopt alles gewoon veel lekkerder en is er over het algemeen veel minder stress en spanning tussen ons
Gewoon uit interesse: wat doe je dan de hele dag? Ik zit nu noodgedwongen thuis vanwege (tijdelijke) werkloosheid en ik verveel me helemaal gek! De wanhoop grijpt me af en toe naar de keel als ik me besef wéér een dag door te moeten. En dat terwijl ik binnenkort uitzicht heb op een baan! Wat doe jij dan wat het zo leuk maakt? (mogelijk kan ik de komende paar weken nog wat met je antwoord )
Thx, idd als ik thuis ben heb ik gewoon veel minder stress dan op mijn werk. Maar ik vind het gewoon apart van mezelf: ik kan mij zelf als kind niet herinneren dat ik graag dierenarts/dokter/brandweerman wou worden. Ik wou gewoon mama worden, ook studies vond ik aartsmoeilijk, want ik had dus geen echte carrieredroom. Het ergste is dat wij het financieel wel zouden redden met 1 loon (man is ambtenaar op universitair niveau) maar hij wilt gewoon niet. Hij vindt t profiteren (terwijl ik ook zeg dat er dan geen creche ed meer moet betaald worden). De helft van mijn loon gaat immers op aan kinderopvang.
ik ben een gedwongen tbm, en ik vind het 10x niks, ik zou het gelukkigst zijn als ik gewoon een aantal uren per week kon werken, en dan liefst onder schooltijd etc, ik hoef echt geen 20 uur of meer te werken, denk dat als ik 10 uur kon werken al heel blij zou zijn. ik hou veel van mijn kind, maar ik heb ook mijn eigen tijd en ding nodig. en financieel zou werken ook wel prettig zijn
Ik zal geen TBM zijn omdat dat financieel niet onmogelijk maar toch wat krapper zal zijn. Zelf werk ik 3 dagen p/w dus ik zal naast werk nog genoeg tijd voor de kleine over hebben. En ik vind het lekker om te werken Maar ik kan me goed voorstellen dat als je fulltime werkt dat je daar anders over denkt. En sommige vrouwen ligt het TBM gewoon beter.
Ohh mij lijkt dat ook heerlijk.. Gewoon..zoals vroeger...grote gezinnen..vader werkt,moeder zorgt voor de kinderen... Maar helaas...doe waaier gaat niet meer op als je een eigen huis en auto hebt
@ffff: Elke ochtend doe ik kinderen naar school, dan ben ik de gehele voormiddag bezig met het "gewone" huishouden (afwas- en wasmachine vullen en legen, boodschappen, vegen, opruimen, poetsen). Tegen dat ik daarmee klaar ben is het 12u. Mocht ik TBM zijn dan ga ik dan de kinderen gaan halen voor t middageten. Nu niet dus. In de namiddag doe ik de speciallekes (de kleerkast uitruimen, diepvries ontdooien, bloembollen planten, eens de deuren in t sop zetten, enz...) Dan kinderen gaan halen. 4uurtje geven en dan huiswerk, spelen, en avondeten. Dan rond 18u30: wassen, pyama aan, naar bed brengen, nog beetje opruimen. Rond 20u : ontspanning: tv-kijken of monopoly spelen met manlief. Verder moeten HA, kinderarts, tandarts, CB bezoeken, oudercontacten, speelafspraakjes, scouts ed daar ook allemaal ergens in.
Mij lijkt het ook heerlijk! Lekker heel de dag bij de kindjes zijn en allemaal leuke dingen met ze doen. Ik werk nu ook maar twee dagen vanuit huis, dus ik voel me al een soort tbm. Ik kan de oudste altijd van school halen en ook kunnen hier altijd vriendjes komen spelen. Maar als de jongste ook op school zit, lijkt het me overdag wel weer erg saai. Het huishouden is nou niet echt een hobby van me en ik ben al helemaal slecht in niks doen . Ik zou overigens ook wel heel graag een groot gezin willen, geweldig lijkt me dat, helaas ziet mijn man dat écht niet zitten en blijft het hier bij twee kindjes.
Ik vraag me af waarom jouw man vind dat jij dan een profiteur bent......? Je hebt toch een gezamenlijk huwelijk, een gezamelijk huishouden, gezamelijk kinderen, die moeten toch verzorgd worden? Want als ik soms jouw verhalen lees heb ik wel eens het idee dat jij degene bent die de kar moet trekken....... (ik bedoel er niets naars mee) Dus als het financieel te doen is, en je bent TBM, dan HEB je toch een baan? Tenzij jouw man nu alles gezamelijk met jou doet: het huishouden, de kinderen etc, maar dat gevoel heb ik dus niet
@guus, god tegenover gestelde van mij. Kunnen we niet ruilen, je moet wel naar Belgie verhuizen LOL Thx anousje @Positief: Yep, mijn droom : zo'n grote tafel met een hoop kinderen er rond. Net zoals vroeger. Ook handig voor manlief: moet maar zijn voetjes onder tafel schuiven als hij thuiskomt.
Ik ben tbm sinds de oudste er is, en financieel is het gelukkig ook mogelijk. Het is niet dat het een droom van me was, maar ik heb altijd al geroepen dat ik voor de kinderen thuis wilde blijven. Nu na bijna 3 jaar merk ik wel dat ik toch soms wel mijn oude werk mis, maar ik kon daar niet als partimer terugkeren. Nu heb ik nog een kleintje van 3 maanden oud en vind het loslaten nog te moeilijk maar als ze allebei op school zitten dan kijk ik wel uit naar iets van werk ofzo voor erbij. Een 3e aapje gaat er niet meer komen.
@mamabri: Manlief denkt dat kabourtjes en de wonderelfjes hier leven. Je weet wel die wezentjes die zorgen dat je wc wit blijft en dat er altijd verse sokken in de kast liggen. En die er voor zorgen dat de kinderen altijd hun turnzak meehebben naar t school. Alleen zie ik die wonderlijke wezentjes nooit LOL
Ik ben na 6 jaar gewerkt te hebben op een kdv, thuisblijfmoeder geworden. Ik was zelf heel erg aan t twijfelen of ik het wou, idd dat thuis zitten de hele dag...... Mijn man wou het heel graag voor mij, hij zei ik wil dat je alles van onze dochter mee maakt, en dat je optimaal geniet. Hij heeft me een zetje gegeven, en ben toch wel blij dat ik t gedaan heb. Ik mis niks van haar, geniet de hele dag van mijn meisje. In haar slaapjes doe ik t huishouden, en de was enz. verder ben ik lekker met haar bezig. Kan doen en laten wat ik wil. Als ze naar school gaat, dan ga ik me weer eens orienteren op een baantje.
thx, skyscrapper en darkangel. Ik heb dus toch echt geen kronkel in mijn kop, HOERA. Heb met zoontje 1 jaar thuis geweest (2009) was zalig. Op een gegeven moment lag ik met hem in de sofa en merkte dat hij in hetzelfde ritme als mij ademhaalde, zo vergroeid waren we met elkaar. Nu nog: mama is zijn grote alles
Nou ja, dat bedoel ik dus, ik ben parttime TBM Even zonder gekheid, ik werk 2 dagen in de week en zo nu en dan 's avonds. Voordeel is omdat ik veel thuis ben ik het huishouden doe, voor de kindjes zorg, is er 1 ziek is mama normaal gesproken thuis (en anders oma wel) Mijn man doet ook niet heel veel in het huishouden, af en toe eens een was, de vaatwasser inruimen en de container aan de weg zetten, zulke kleine dingen. Maar dus niet de wc of badkamer. Hooguit als ik eens ziek ben dat die de stofzuiger eens pakt. Maar ik vind dus dat je het gezamelijk doet, als je beiden ongeveer net zoveel aan het werk ben, moet je beiden het huishouden doen. En doet de 1 niets (vaak de man :x) en komt ALLES op de moeder terecht, sorry, maar dan is het toch niet zo heel gek als je dan TBM wilt zijn. Wat laten we nou eerlijk zijn: De moeders van vroeger moesten inderdaad het gehele huishouden doen, want de papa's deden geen bal! Ja, het vlees snijden op zondag. Deze moeders hadden er vervolgens niet NOG een baan bij, zoals wij tegenwoordig. Want wij doen EN het huishouden voor het grootste gedeelte, maar de meeste vrouwen werken flink wat uren. Dubbelop dus, in vergelijking. Bovendien moeten wij nog boodschappen halen (dat kwam vroeger aan de deur) en kinderen van en naar clubjes brengen.... Tuurlijk hebben wij de luxe van apparatuur, maar als je het mij vraagt hebben wij het 5 x drukker als de vrouwen 50 jaar terug!
Nee hoor je bent niet raar! Ik ben ook thuis iig tot Luca 4 jaar is. Ik vind het ook heeeeeerlijk! Gelukkig heeft mijn partner een royaal salaris anders zou het niet kunnen. Als Luca naar school gaat wil ik wat uurtjes gaan werken maar voor nu ik vind het geweldig!
En ook ik krijg wel eens scheve gezichten en daar heb ik echt schijt aan! Ik ben zelf goed opgeleid alleen wij hebben nu eenmaal deze keuze gemaakt. En ik denk dat afgunst ook meespeelt soms
Zelf zit ik al 13 jaar thuis. En ben afgekeurd van wegen de ( geestelijke problemen en dergelijke) En aan de ene kant is het fijn dat ik geen baan hebt en niet weg hoeft maar aan de andere kant. Is het zo dat door dat ik niet werk ook niet echt in het sociale leven staat. Nu heb je soms nog afleiding van je werk en als je helemaal stopt dan krijg je wel de vrijheid maar heb je buiten je kinderen geen ander doel. En kan je vereenzamen. Als alles anders was gelopen had ik achter af nog wel een uur of 20 in de week willen werken( op een sociale werkplaats of vrijwillig) het laatste heb ik vorig jaar nog geprobeerd en is toch weer gestopt door diverse redenen. Dus wat ik eigenlijk probeer te zeggen. Straks gaat je jongste ook naar school en zit je de hele dag thuis. Lijkt leuk maar dat is het niet. ( ik geef nu heleentje advies) En snap als andere mijn bericht lezen van waarom ( doe je dan nog niks vrijwillig) omdat nog even niet gaat maar zeker geen afgeschreven doel is uit eindelijk.En omdat ik ook verder geen zin hebt om mijn situatie te verdedigen. Alles heeft zijn redenen.