Hallo, Ik zit in de WW en heb de kans gekregen een mooie opleiding te doen die een goede aanvulling zou zijn op mijn cv EN die mij kansen zou bieden op betaald werk. De opleiding kost niet zo veel tijd, maar wel wat (ongeveer 10 dagen verdeeld over 5 maanden + studeerwerk in de avonden), en wel redelijk wat geld, dat ik voornemens ben gewoon zelf te betalen (3000 euro). Hoe staat het UWV hier tegenover? Moet ik dit melden? Kan ik hier evt subsidie voor krijgen? Ik ga ondertussen gewoon door met solliciteren trouwens.
Beste Moniponi, Je ontvangt een WW-uitkering en wil graag weten of je een opleiding mag volgen om je kansen op een betaalde baan te vergroten. Je geeft al aan dat je blijft solliciteren. Je overlegt het volgen van een opleiding tijdens je WW-uitkering altijd met je werkcoach. De opleiding mag je beschikbaarheid voor werk niet in de weg staan. De kosten voor de opleiding dien je zelf te betalen. UWV vergoedt opleidingskosten tijdens een WW-uitkering niet. Actuele informatie over scholing en onderwijs vind je hier. Ik wens je veel succes met het vinden van een nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare