Ouderschapsverlof aanvragen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door boompje, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik heb 2 vragen over ouderschapsverlof aanvragen.

Ten eerste, mag ik dit full time opnemen, zodat ik in totaal (met vakantiedagen en bevalverlof) 6 maanden niet werk? Ik werk 8 uur per week met vast contract.

Ten tweede, wat zijn zwaarwegende redenen voor mijn werkgever om dit te kunnen wijgeren? Welke redenen zijn rechtmatig?

Ik las het volgende: De werkgever kan een verzoek om opname van ouderschapsverlof, weigeren als hij hiervoor een gewichtige reden heeft. Van een gewichtige reden is sprake in de situatie dat het flexibele verlof het bedrijfsproces duurzaam ontwricht. Het belang van de werknemer weegt in dat geval niet op tegen dat van de werkgever.

Ik hoop dat u mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Boompje,

Je hebt een aantal vragen over het opnemen van ouderschapsverlof. Vanuit UWV Webcare kan ik je hier niet mee helpen, sorry.

De vragen die je stelt, zijn juridisch. UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven. Wel heb ik een link voor je waar je meer informatie kunt vinden: Ouderschapsverlof | Verlof en vakantie | Rijksoverheid.nl

Voor meer informatie raad ik je aan contact op te nemen met bijvoorbeeld de rechtsbijstand, vakbond of het juridisch loket (0900-8020).

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina