Aanvraag minder uren, nu ineens van vast naar tijdelijk contract?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nosam, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag moest stellen.
    Dus ik zet 'm eerst hier maar even neer.

Ik heb altijd een contract van 38 uur gehad voor onbepaalde tijd,
    dus een vast contract.
    Toen heb ik iets meer dan een jaar lang 3 dagen gewerkt en dus 2 dagen ouderschapsverlof opgenomen.

Dat is nu ten einde en ik ben nu 16 uur per week gaan werken. Nou schuift mijn werkgever mij zojuist mijn nieuwe arbeidsovereenkomst onder mijn neus voor 16 uur per week. (ik ga na de bouwvak waarschijnlijk 8 uur per week werken)

Nou staat er ineens bovenaan: arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 mei t/m 8 aug. (dat is dus na de bouwvak)

Mag hij ineens mijn vaste contract omzetten naar een tijdelijk contract? Het is toch gewoon een aanpassing van mijn arbeidsuren? Dat is toch gewoon een wijziging?

Moet ik hiermee akkoord gaan?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nosam,

Je wilt weten of je werkgever je arbeidsovereenkomst van vast naar tijdelijk mag wijzigen.

UWV Webcare Team is niet bevoegd tot het beantwoorden van juridische vragen. Ik kan je vraag dus niet beantwoorden. Ik adviseer je deze vraag te stellen aan een vakbond, het juridisch loket of je rechtsbijstand.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina