Dag, Ik ben nieuw hier en ik heb geprobeerd mijn antwoord te zoeken maar helaas niet gevonden. Morgen 18 mei is de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof. Helaas heb ik nog steeds last van bekken instabilisatie waardoor ik niet meteen aan het werk kan. Ik krijg nu van Payroll select te horen dat ik uit dienst ben gemeld en eventueel zelf ziek moet melden bij de UWV ivm ziektewet. Alleen als ik niet ziek was kon ik bij de opdrachtgever gewoon weer aan het werk. Ik snap nu dus niet wat ik moet doen. Ik wil graag zsm weer aan het werk. Ben ik nu dus "ontslagen" en moet ik 19 mei zelf UWV bellen om ziek te melden? Ik hoop van u te horen
Beste parastu, Wat vervelend voor je dat je na je verlof nog niet direct weer aan het werk kunt. Je werkgever heeft aangegeven dat je uit dienst bent gemeld en dat je zelf de ziekmelding bij UWV moet doen. Als je uitzendkracht bent en in fase A zit, dan eindigt de uitzendovereenkomst automatisch als je ziek bent. Wil de werkgever je niet ziekmelden? Dan kan je dit zelf doen door te bellen met 0900 9294. Ik wens je een spoedig herstel. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Beste Yvonne, bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad was een fase a contract als ik niet ziek zou zijn kon ik weer aan het werk. Ik heb een tweede baan waar ik vanuit huis kan werken en is geen Payroll baan. Ik kan mijn eigen tijden indelen daarvoor hoef ik mij niet ziek te melden. Dat maakt toch verder niet uit voor mijn ziekmelding voor mijn Payroll baan? Nogmaals bedankt
Beste Parastu, Het is mogelijk dat je voor de ene baan ziek bent en voor de andere wel kunt werken. De ziekmelding van je Payroll baan zal los van je andere baan beoordeeld worden. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb nog een vraag Eenmaal ziek gemeld en een medewerker gesproken, wacht ik nu op de uitslag. Moet ik dan alsnog 1. Elke dag 09:00-18:00 thuis blijven? Ook weekends? En 2 moet ik door geven als ik dokters afspraken heb? Nogmaals bedankt!
Hoi Parastu, Als je eenmaal het eerste contact hebt gehad dan hoef je niet meer elke dag van 09:00 tot 18:00 thuis te blijven. En de doktersafspraken hoef je alleen door te geven als deze tegelijkertijd met een afspraak bij UWV is of als je een andere verblijfadres hebt. Bijvoorbeeld een ziekenhuisopname. Ik wens je beterschap. Met vriendelijke groet, Mariƫl [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]