beste uwv Ik ben bij de vorige zwangerschap door de zwangerschap in de zw gekomen door bekkenklachten en harde buiken met 33 weken helemaal moeten stoppen ivm met vroegtijdige weeen. In jan 2012 ben ik bevallen van een dochter nog binnen het verlof kreeg ik een pnd. Nu ben ik er achter gekomen weer zwanger te zijn maar ik was nog niet hersteld van de pnd. Nu had ik toen een telefonisch gesprek met de arts van het uwv en die zei dat ik tot na de bevalling thuis moest blijven. Nu kreeg ik deze week een brief dat ik bijna 2 jaar ziek ben en een wia moet aanvragen. Maar ik dacht dat dit weer als een nieuwe ziektemelding gelden. Ik snap er niet heel veel van heb wel gebeld maar echt duidelijk is het me nog niet geworden. Ik moet nu voor 8 jan wia aanvragen maar ik zit dan in me verlof ik kan dan toch niet werken? Hoe gaan ze dat dan doen?
Beste Mommy1983, Je wilt graag weten of je een WIA moet aanvragen omdat je hier een brief van UWV over hebt ontvangen. Meestal wordt in deze attenderingsbrieven geen rekening gehouden met nieuwe situaties. De brief wordt automatisch aangemaakt aan de hand van je eerste ziektedag. Om je vraag te beantwoorden heb ik inzage in je dossier nodig. Als je wilt dat ik dit voor je doe stuur dan even een privébericht met je telefoonnummer. Ik neem dan contact met je op om je persoonlijke situatie uit te leggen. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare