In maart/april was onze 4e poging ivf/icsi, dit keer in Düsseldorf in plaats van in NL. Bij de vorige 3 pogingen werd ik in de rustmaand na de behandelcyclus mooi op tijd ongesteld (op cd 28, 29 en 30, normale cyclus is ongeveer 28 dagen). Nu zit ik inmiddels al op cd 34 en is er nog geen enkele aankondiging van een naderende menstruatie. Dinsdag al getest (want je weet maar nooit): negatief... Wie heeft hier ervaring mee? Wanneer werd je uiteindelijk ongesteld?
Vervelend hè, als je cyclus dan ineens zoveel langer duurt! Wist je nu wel wanneer je eisprong geweest is? Ik vrees ook voor een langere cyclus deze maand na onze icsi poging, omdat ik het idee heb dat mijn eisprong later was dan normaal. Zeker weten doe ik het echter niet. Afwachten dus voor mij ook voorlopig. Hormonen kunnen het blijkbaar flink in de war schoppen denk ik.
Vervelend dat je cyclus in 1 keer gaat afwijken. Ik heb na een mislukte poging een hele cyclus overgeslagen. Heb een periode van 56 dagen gehad. Ben na de terugplaatsing niet ongesteld geworden, op de echo zagen ze een cyste. Bij 2 weken "overtijd" was er een nieuw eitje aan het groeien. Hopelijk breekt het snel door
Ik werd in de rustmaand wel gewoon op tijd ongesteld. Maar de eerste natuurlijke cyclus na progynova ook later. Normaal 28/29/30 en uiteindelijk op dag 34 mijn menstruatie. Altijd vervelend die lijven die doen waar ze zin in hebben (en daarmee alles in de war schoppen) Hopelijk breekt het toch snel door en kun je weer vooruit!
Hier nog steeds geen menstruatie te bekennen, inmiddels een week overtijd. Ik vrees dat we deze ronde toch ook een cyclus gaan overslaan... Ik had 3 mei (op cd19) tijdens onze intake in Gent een echo gehad, waarbij gezegd werd dat er een eisprong had plaatsgevonden aan de rechterkant. Dus ik ben er van uit gegaan dat één van de dagen daarvoor er inderdaad een eisprong geweest is.
De menstruatie direct na de punctie kwam bij mij altijd keurig op tijd. De menstruatie daarna was ik zeker 3-5 dagen later.
Heel veel vrouwen hebben tijdelijk een langere cyclus na een IVF/ICSI-behandeling. Door de hoge dosis hormonen kan je lichaam in de war zijn, wat vaak resulteert in een veel latere eisprong en daardoor een langere cyclus. Vervelend, maar wel normaal.