Uitblijven menstruatie na gebruik Menopur (maar niet zwanger)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope99, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope99

Hope99 Nieuw lid

15 mei 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

even een vraagje voor de 'ervaringsdeskundigen' onder jullie die ook Menopur hebben gebruikt.

In maart jl. zouden wij voor ICSI poging 2 gaan. Op 29 maart ben ik op het advies van mijn arts gestopt met Menopur omdat er geen eitjes rijpten (met Puregon waren dit er 10 bij poging 1). Op 6 april heb ik mijn menstruatie gekregen. Dat is vandaag 41 dagen geleden....

3 testen hebben aangegeven dat ik niet zwanger ben, maar wat is er dan in hemelsnaam met me aan de hand? Ik heb een cyclus tussen de 22 en 28 dagen, nooit langer.

Kan je eigen cyclus zo van slag raken dat het de menstruatie overslaat? Ik heb in de week waarin mijn menstruatie zou komen wel heel veel last van mijn buik gehad en veel hoofdpijn... en dacht elk moment dat het zou komen. Verder heb ik totaal geen last van andere kwalen die zouden wijzen op een zwangerschap....
    Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn 1ste IVF is ook afgebroken omdat er geen eitjes wilden groeien (dat was met Gonal-F). Vervolgens kwam mijn ongesteldheid pas na 51 dagen terwijl ik normaal een cyclus heb van rond de 28 dagen. Ik denk echt dat dit met de hormonen te heeft.

Ik spuit nu Menopur en met Menopur groeien er bij mij gelukkig wel eitjes (al zijn het niet zoveel).

Veel liefs
    Nataly

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je cyclus kan na hormoongebruik van slag zijn, zeker na zo'n hoge dosis hormonen die je voor IVF/ICSI gebruikt. Veel vrouwen hebben een aantal keer daarna een lange cyclus zonder eisprong of pas heel laat een eisprong. Dit moet uit zichzelf herstellen. Dus er zit helaas niks anders op dan afwachten. Succes!

Deel Deze Pagina