Hallo meiden, Voor onze eerste hebben we onderzoeken gedaan en helaas kwam daar niets uit. Na 2 jaar alsnog een spontane zwangerschap. Nu zijn we al weer een poos bezig en hebben we in een ander ziekenhuis opnieuw onderzoeken laten doen. Weer kwam er niets uit... Gelukkig heb ik een huisarts die goed meewerkt en van tevoren me op van alles wilde prikken. Ook daar kwam niets uit maar ik heb wel de exacte cijfers meegekregen naar het ziekenhuis. Ik ontdekte zelf dat de waardes van vitamine B12 en D helemaal tegen de ondergrens aanzitten. Niet té laag dus, maar wel laag. Ik heb dat nog genoemd bij de gyn maar die wuifde dat allemaal weg evenals de vraag of ze sowieso nog iets deden met vitamine-onderzoeken. 'Dat is nooit bewezen' zei ze... Terwijl ik toch allerlei andere verhalen terug lees op internet. Ik baal zo ontzettend van die leuke NL protocollen die prima werken als je wat mankeert wat vaak voorkomt maar wat dramatisch is als er 'niets uitkomt'. Dan ligt er geen plan B klaar, geen intentie om verder te kijken, niet één poging om goed naar m'n overige klachten te luisteren want DE onderzoeken zijn toch goed? Mijn vraag aan jullie is dan ook: Hebben jullie een gyn/ziekenhuis gehad die een vitamine-onderzoek meenam in de onderzoeken en/of vruchtbaarheidsbehandelingen? Hoe zijn de meningen hierover in Duitsland of bijv. Geertgen?
volgens mij word dat niet onderzocht, dacht ik. maar ik heb ook geen idee of dat wel invloed heeft op de zwangerschap. ik slik trouwens wel multi vitamine. maar dat is gewoon omdat het makkelijk is omdat er ook foliumzuur in zit.
Kijk in de mmm clubs in de topics over Gent en DD. Ik weet bv dat ze in DD extra hoge dosering vitamine D adviseren... Dus ze doen wel iets mee. Ben het met je helemaal mee eens wat Nederlandse liefde voor protocolen betreft...
Ik weet alleen dat ze in het Geertgen vragen of je foliumzuur slikt.. Als je 'Ja' zegt schrijven ze dat op, als je 'Nee' zegt zullen ze je ongetwijfeld aanraden daarmee te beginnen. Over vitaminen heb ik ze nog nooit gehoord..
Ze vragen in 'reguliere' ziekenhuizen inderdaad ook naar foliumzuur. Maar het gekke is dus dat ook bewezen is dat een behoorlijk laag gehalte aan B12 voor afwijkingen bij een kind kan zorgen en daarnaast een laag gehalte aan B12 én D kan leiden tot onvruchtbaarheid. Dat kom ik echt niet alleen op 'vage' internetsites tegen. Vindt het zo vreemd dat ze daar dan niks mee doen, zeker als er niets gevonden wordt . Maar oké, ik ga voorlopig de drogisterij maar plunderen en het op eigen houtje opkrikken.
Ik slikte davitamon mama+ al vantevoren, ook tegen ons zeiden ze dat het niet bewezen is dat het helpt, maar dat het zeker geen kwaad kan. Ze vertelde ook dat een man foliumzuur en extra vitamine c kan gaan slikken... Ook niet bewezen, maar ze hebben er goede resultaten mee gezien en ook dit kan geen kwaad.
In nederland doen ze nog weinig met vitamines en zeker geen onderzoeken er op. In geertgen doen ze er op foliumzuur na ook niks mee. Echter in dusseldorf bijvoorbeeld wel. Daar wordt geadviseerd: hoge dosis vitamine d3 minimaal 2000 eh, vitamine b complex en omega 3. Ik heb hetmijn laatste poging gebruikt en resultaat na 3 mislukte icsis met 2 miskramen. Maar of dat het was....