De griep en rug slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kikki, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hoi,

Ik heb twee vragen. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.

Mijn man heeft DE griep en ligt met 40 graden koorts op bed. Er is natuurlijk kans dat hij mij ook aansteekt. Kan dit kwaad? En stel ik krijg ook de griep, hoeveel paracetamol mag je dan per dag gebruiken? En mag ik Otrivin gebruiken?

En mijn tweede vraag is: kan het kwaad om op je rug te slapen? Ik slaap al vanaf het begin van mijn zwangerschap op mijn rug op een elektrische bodem, dus hoofdeinde iets omhoog en benen flink omhoog. Ik kan helaas niet op mijn linker of rechterzij slapen, omdat ik dan heel harde buiken krijg. Nu las ik dat op je rug slapen voor benauwdheid kan zorgen tijdens het laatste trimester van je zwangerschap (bloedvat klem), maar ik kan helaas niet anders. Wat ik mij vooral afvraag; kan op je rug slapen kwaad voor de placenta? Ik heb begrepen dat op de linkerzij slapen het beste is, maar ja, dan krijg ik heel harde buiken, dat is ook niet goed.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt inderdaad niet voorkomen dat je griep krijgt. Als je griep krijgt mag je otrivin gebruiken, maximaal een week. Paracetamol mag tot max 8 per dag (elke 6 uur 2) maar liever minder.
    Je kunt nu nog op je rug slapen, voor de placenta kan het geen kwaad. Probeer het over een paar weken nog eens op je zij, met een kussen onder je buik en achter je rug gaat het vaak beter.

Mirjam

Deel Deze Pagina