uitblijvende menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maaikek, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaikek

maaikek Lid

27 apr 2013
    10
    0
    0
    cyclus: pil gestopt dec 2012. 3 jan ong. 6 feb ong
    drenthe
    hallo,

ik ben gestopt met de pil eind dec 1012.

de menstruatie blijft steeds langer op zich wachten.
    de eerste keer duurde 36 dagen toen 32 - 37 dagen
    heb toen van de huisart een kuurtje gekregen en werd daarna gewoon ongesteld.
    hoopte dat ik toen even gereset werd hoe de huisarts dat noemde en weer een normalen mensturatie tijd zal hebben.
    helaas is het anders tot nu toe zit ik al weer op 44 dagen..

weet nu niet meer wat ik moet doen.. iemand ook hier last van???

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zie mijn cyclus hieronder. Ben ook naar de ha geweest twee weken geleden maar ze zei dat het heel goed kan dat onregelmatige en dat t niet meteen slecht hoeft te zijn.. Dus ik moet maar afwachten. Hoe waren jouw vorige cycli? Anders nog eens terug gaan naar de ha?

3. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik stopte met de pil heb ik voor ongeveer een jaar een heel onregelmatige cyclus gehad, 53-42-24-38-54-39 etc echt geen touw aan vast te knopen! Na dat jaar heb ik tamelijk regelmatige cyclussen (cycli?) gekregen van tussen de 34-40
    Jij bent nu ook bijna een jaar gestopt dus je zou denken dat het wel regelmatiger moet worden! Vervelend als je er niet op kan rekenen he, dan is ook bijna niet te berekenen wanneer je je ovulatie hebt :(

Trouwens wat mij wel heeft geholpen om mijn hormoonhuishouding op peil te krijgen (en sindsdien ook regelmatigere cyclus) was een half theelepeltje Maca poeder door mijn ochtendsmoothie! Het scheen goed te zijn voor hormoonbalans, het libido en de vruchtbaarheid. Geen idee of het ook echt daardoor is gekomen maar je weet maar nooit :D

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok! En teunisbloem olie denk je dat dat ook goed is? Maca poeder, nog nooit van gehoord. Wat is het en waar kun je t krijgen? Ik woon niet in NL trouwens. Ja is zeker vervelend die onregelmatige cycli! En vooral nu ie ineens zo mega lang is, maak ik me ergens wel druk om maar ja, weet niet of t gewoon ontpillen is of wat anders. De vorige cycli waren enigszins nog wel redelijk. Heb je wel eisprongen halverwege de cycli? Of nog niet getest?

5. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet bezig met ovu testjes of tempen, misschien dat ik er over 2 cycli mee begin. Ik vind dat ik er nu al een beetje te geobsedeerd mee bezig ben soms :D wil dat niet nog erger maken ofzo. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ik een eisprong heb :$ hoe zou je dat merken als je er geen hebt? Of echt alleen als je gaat tempen?? Wordt je wel ongesteld als je geen eisprong hebt gehad?

Teunisbloemolie heb ik geen ervaring mee, waar is dat goed voor?
    Maca is verkrijgbaar in een poeder dat wordt gemaakt van een soort wortel of knol die in Peru groeit (geloof ik). Het zou dus goed zijn voor vruchtbaarheids gerelateerde zaken, zoals het libido en een regelmatige cyclus. Bij mannen zou het zelfs voor meer en beweeglijkere spermacellen zorgen! Je kan er op internet allerlei onderzoeken over vinden, als je Maca sperma zoekt bv of maca regelmatige cyclus. Ik heb het zelf gekocht bij de natuurwinkel, maar je kan het ook online krijgen! Ik denk dat er vast wel een winkel of online shop bij jou in de buurt is waar je het kan krijgen :)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hmm zal er eens naar kijken! En nu merk jij verschil? Hoe is je cyclus nu? Ik doe ook nog niet aan tempen en ovu testen. Gaat lastig met zon onregelmatige cyclus en wil er idd ook niet teveel mee bezig zijn ;).... Mocht ik nou regelmatig zijn zou ik het wel eens erop wagen. Puur uit nieuwsgierigheid. Maar nu is er geen beginnen aan.
    Teunisbloem olie moet ook zorgen voor een regelmatige cyclus en een probleemloze cyclus. Ik slik het puur voor die regelmaat! Slik het nu al een week maar weet niet of iets nog kan helpen in deze mega lange cyclus! GRRRR. Ze zeggen dat je wel een eisprong kan hebben ook al heb je een lange cyclus. Er zijn ook meiden op dit forum die in een hele lange cyclus toch zwanger raakten. Je kan ook geen eisprong hebben en uiteindelijk toch ongesteld worden.

Deel Deze Pagina