Kun je ook in zeer lange cycli nog een ovulatie hebben? En kan dit op een willekeurig moment plaatsvinden (bijv.op dag 21 of 38 of 67?). Of kan een ovulatie alleen in de eerste weken van een cycli plaatsvinden? Aangezien ik nu in een hele lange cyclus zit, vraag ik me af of je dan uberhaupt wel kans op een ovulatie hebt
Ik heb begrepen van de gyn dat wanneer je cyclus langer is dan 42 dagen, dat je dan over het algemeen geen eisprong hebt.
Het is erg lastig te zeggen. Je kan ook de ene maand wel een eisprong hebben en een andere keer niet. Misschien een keer testen?
Over het algemeen heb je een zelfde luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie). Bij de een is dat 10 en bij de ander 14 dagen. Dus de eisprong is altijd zo veel dagen VÓÓR je menstruatie. Als je cyclus heel lang is, dan is er wat verstoord in je lichaam en is er de kans aanwezig dat er geen eisprong is, maar dat kan zeker wel. Ik heb een eisprong gehad binnen een cyclus van 134 dagen, op dag 121. Duidelijk te zien met temperaturen. (En ook bevestigd met echo.) Je kansen op zwangerschap zijn er misschien wel, maar in een veel mindere mate.