uitbouw en verbouwing, hoe bekostigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mevrouw Pinguin, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ja hoor ook een keuken kan daarvan betaald.
    Helemaal zeker weet ik het niet, maar volgens mij kun je alles wat vast aan je huis komt betalen met het bouwdepot. Wij hebben een mooi houten prieel in de tuin gezet, volgens mij is dat ook betaald vanuit dat depot.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij klopt dat. Alles wat waardevermeerderend voor je huis is, kan je vanuit een bouwdepot betalen.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Een lening voor een houten prieel mag je niet aftrekken. Echt alleen verbouwing aan je huis. Dat is iets anders dan geld uit een bouwdepot halen.

Bij het sluiten van een bouwdepot spreek je van te voren af wat je er uit gaat betalen. Vervolgens moet je nota's indienen die uit het depot betaald worden. Deze moeten eerst goedgekeurd worden. De een is strenger dan de ander.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wij hebben globaal besproken wat we ermee gingen doen, en zijn 2x gevraagd wat we met een bepaald bedrag gedaan hadden...
    De rest was helemaal vrij om te doen wat we wilden...

5. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Wij moesten precies aangeven wat we gaan doen en wat het bedrag ongeveer was dat we daaraan uit gingen geven.
    Lijkt me sterk dat een houten prieel in de tuin ook mag, aangezien wij hebben gevraagd of we de tuin(nieuwe bestrating) ook konden financieren, maar dit mocht niet.
    Het is zelfs zo dat een vloer ook lastig wordt. Aangezien het nagelvast moet zijn. Dus dan moet je een vloer verlijmen, laminaat mag dan bijvoorbeeld al niet.
    Oftewel er zitten echt wel regeltjes aan.

Deel Deze Pagina