Dit jaar gaan we onze badkamer aanpakken! Maar.. je hebt zoveel badkamer boeren. welke raden jullie aan? Wil niet van die opdringerige verkopers. Wil er ook niet helemaal de hoofdprijs voor gaan betalen, maar wel goede kwaliteit, en goede garantie En hoeveel waren jullie ong. kwijt voor een complete badkamer. Ben benieuwd.
Wij zijn bij een lokaal tegel en sanitair zaak geweest. Goede kwaliteit, en qua budget ook veel diverse mogelijkheden. Je kunt het zo gek maken als je wil zeg maar. Wij waren 7500,- kwijt voor alleen de tegels, badmeubel, 2 wc's , de kranen, het bad en de regendouche en de vloerverwarming voor de badkamer. Dit is excl. het plaatsen en de materialen zoals de tegellijm en voegsel, we hadden onze eigen tegelzetter en loodgieter. Weet zo even niet wat hun kosten waren. Mijn advies is in ieder geval; blijf heeeeeel ver weg van brugman.
Tjsa, de kostprijs ligt er helemaal aan hoe groot je badkamer is en wat je allemaal wil. In ons vorige huis hadden wij een all-in-prijs voor een complete badkamer en die zaak had zzp-ers die voor een vaste prijs die badkamer er in kwamen maken. Met inloopdouche, wc, spiegel, wastafel met onderkast met 2 lades, accesoires, tegels en het plaatsen van alles waren we voor de badkamer en een losse wc beneden ongeveer 10.000 euro kwijt Dit is wel al jaren terug. In ons nieuwe huis hebben we de tegels bij een tegelhandel gekocht. Dat is echt een aanrader, want daar zit heel veel verschil in qua prijs. En het sanitair hebben we bij een groothandel gekocht. We hebben alles via zzp-ers erin laten zetten. Hoeveel we nu precies kwijt waren weet ik even zo snel niet. Dan moet ik nu alles op gaan zoeken, maar dat lukt nu ff niet.
Wij hebben onze badkamer bij sani dump gekocht. Toilet, douche met glazen douchecabine, bad, wastafel/meubel, kranen en tegels en radiator. Inclusief het slopen en afvoeren oude badkamer,alles monteren waren wij in totaal 10.000 kwijt. Ongeveer 2,5 week duurde het
Ja, ik ben er tevreden over. Ik wilde alles uit handen geven en dat is ook goed gelukt. Alles werd in 1 keer juist geleverd en de monteur was snel en goed. We hadden een keer een probleem met de douchedeur, monteur gebeld en de volgende dag was het gemaakt. Dus ja, ik zou zeggen: aanrader!
Wij zijn bij een plaatselijke ondernemer geweest. Voor de tegels, toilet, radiator, groot meubel, spiegel, lampje, glazen douchecel, regendouche etc betaalden we 5600. Het slopen van de oude en het plaatsen van de nieuwe badkamer kostte ook 5000. Het slopen en plaatsen deden ze erg snel. In 5 werkdagen konden We onze nieuwe badkamer gebruiken!
Wij zijn net klaar met de verbouwing Installateur uit de regio gevraagd voor het verleggen van leidingen, plaatsen badmeubels, tegelen en alles wat er verder bij komt kijken. Badmeubels uitgezocht bij Sanidump. Wastafel met lades eronder, spiegelkast met verlichting, toilet, bad, kolomkast, radiator en kranen. Aantal dingetjes nog los gehaald bij Warmteservice. Tegels, voegmiddel, strips e.d. bij een tegelgroothandel uitgezocht, via onze installateur. Al met al bijna 11.000 kwijt maar dan hebben we alle kosten ook echt gehad. Ook vloerverwarming er in. Tips: vraag bij 2 of 3 verschillende bedrijven een offerte op en wees realistisch. Een bedrijf dat belooft dat je binnen een week klaar bent, onmogelijk. Alleen het drogen van de vloer, tegellijm, voegen en kitnaden kost al een paar dagen. Kijk wat dingen kosten. Bij Sanidump zeiden we dat we de kranen ergens anders goedkoper hadden gezien, net als het toilet. Ging mooi van de prijs af. En anders hadden we dat bij het goedkopere adres gehaald. Is er iets dat je zelf wil of kan doen? Wij hebben zelf alle oude badmeubels eruit gesloopt, stucloper overal zelf neergelegd en vloertegels eruit gehaald. Scheelt een dagje werken voor het bedrijf en jou een paar honderd euro. Koop geen tegels bij een bouwmarkt, ga naar een goede tegelhandel. Ga nooit naar Brugman keukens en badkamers. Vreselijk
Hier waren ze binnen 5 werkdagen klaar. En het kit enzo Is goed gedroogd hoor, niks lekt ofzo. Dus het kan best.
Zal wellicht ook afhangen van de grootte van de badkamers en wat voor soort tegels etc. Bij ons is de tegelzetter alleen al 4 volle dagen bezig geweest, wel alles in verstek laten zetten dus niet van die smerige rot strips op de hoeken. Extra dunne voegen dus het zetten van de tegels kwam heel precies. Pas daarna kon er gekit worden en de loodgieter alles aansluiten qua kranen en meubel etc Dus hier zou het echt onmogelijk zijn geweest, heb ook het slopen nog niet meegeteld.
Wij waren 5000 euro kwijt. We hebben een grote badkamer met een hoekbad, regendouche, toilet en groot badkamermeubel met twee kranen en wasbakken. Nu hebben we bijna alles zelf gedaan qua afbraak en plaatsen, de loodgieter heeft gezorgd voor de leidingen (1 dag werk) en het toilet en de radiator opgehangen. Mijn man heeft zelf het bad en meubel geplaatst. De tegelzetter heeft twee dagen gewerkt aan vloer- en muurtegels. We hebben dit zelf afgewerkt. De kast onder het badmeubel komt van Ikea, maar de wasbakken en kranen zelf van een ander merk. Wij hadden er niet aan gedacht dat de afvoer niet zou passen, dus hebben we een stuk uit de bovenste lade moeten zagen . Het is dus handiger als je alles van eenzelfde winkel neemt, of goed kijkt of het compatibel is. Nu is de badkamer aangepakt in een grotere verbouwing, en daar deed mijn man al heel veel zelf. Nu zou ik het niet meer doen en alles door een vakman laten doen. Liever wat meer betalen voor goede kwaliteit en geen zorgen!
Jemig wat we prijzen!!! Onze badkamer moet binnen een aantal jaren ook aangepakt worden. Dat wil mijn man zelf gaan doen. Dan hoop ik toch minder geld kwijt te zijn.
Onze offerte wordt op dit moment opgesteld en zal zaterdag klaar zijn. Wij kunnen echt niks zelf helaas. Ik verwacht ergens richting de 15.000,- kwijt te zijn. Het is een grote badkamer en er komen nieuwe wandjes en leidingen moeten verlegd worden. Ben heel benieuwd.
Hoop geld! Heb je meerdere aannemers benaderd? of gewoon 1? Mijn man en broer kunnen best veel zelf doen eigenlijk. zitten nu te kijken wat sneller/voordeliger is. of zelf doen en wat dingen uitbesteden. of alles uitbesteden en hierdoor sneller klaar zijn.
Hebben jullie nog meer ervaringsverhalen? Neigen nu om naar de sanidump te gaan voor alles. En dan de tegels bij een tegelboer te gaan halen
Mijn schoonouders waren iets van 1500 euro kwijt. Die hebben de materialen op het juiste moment gekocht en toen alles binnen was zijn ze zelf aan de slag gegaan. Maar dat moet je ook maar net willen en kunnen. Dat was inclusief verleggen omdat er geen badkamer was op de plek waar zij die hebben gemaakt.
Wij hebben rond de 9000 betaald. Leidingen moesten verlegd worden, alles gesloopt, leidingen vervangen ivm lekkage, verlaagd plafond voor spotjes. Bad, douche, wc en wasbak. Er hebben zelf al het materiaal gekocht. Goed zoeken en aanbiedingen afspeuren. Hebben 3 offertes laten maken en totaal prijzen varieerden van 9000-14000
Ik denk dat je niet teveel moet aantrekken van de prijzen. Iedereen zal naar eigen kunnen betalen en ook naar eigen smaak. Wij hebben voor alles maatwerk in onze badkamer. Onze badkamer is niet zeer groot waardoor vaste maten ervoor zorgden dat we onze badkamer niet optimaal konden benutten. Uiteindelijk zal onze badkamer 17000 kostten. Veel geld maar daar hebben we ook een luxe badkamer voor in de plaats terug. Wij hebben ook alles zelf afgebroken, maar het loodgieterwerk en het plaatsen van de tegels hebben we iemand voor moeten vragen. Die uren kostten veel geld waardoor het de badkamer een stuk duurder maakt. De afwerking hebben we zelf gedaan. Zelf geschilderd. Ik zou zeggen kijk eens rond wat jullie graag willen. Bekijk ook wat jullie budget is wat jullie willen uitgeven en vraag eens wat prijzen. Hoe meer vergelijkingsmateriaal je hebt hoe beter je de eindprijs kan inschatten.
We hebben onze spullen bij een soort dump gekocht. Hier zit in: 2 pers bad met therm kraan en losse handdouche, , inloopdpuche met regendouche en losse kraan. Waskom met kraan (kast maken we zelf), verwarming, vloer en wandtegels van badkamer 2,70 bij 3,00m. We waren 1300 euro kwijt. Tegels zijn vooral goedkoop omdat het laatste partijen warme, maar keuze uit wel 60/70 verschillende vloer en wandtegels. We laten dit doen door zzp ers, maar het in een grote verbouwing, dus het zetten, leidingen etc weet ik niet.