Ik lees net dit; https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2385580-uitbraak-van-winters-rs-virus-in-zuidwesten-van-het-land-ongekende-situatie.html Toevallig is mijn dochter (15 maanden) sinds 2 dagen ineens mega verkouden. Gisternacht flink overgegeven en koorts. Nu gelukkig vooral heel verkouden en hoesten maar geen koorts meer. Nog meer dames met zieke kindjes?
Ik woon in het zuidwesten, heb er nog niet van gehoord in mijn omgeving. Maar onze dochter is afgelopen weken flink verkouden geweest (gelukkig niet ernstig) ze is bijna 7 maanden.. Zelf ben ik afgelopen week ook best beroerd geweest. Alles zat dicht, keelpijn, hoofd vol snot, lamlendig. Maar ben blij dat het nogal mild verlopen is (geen idee natuurlijk of het ook RS was), gelukkig is onze dochter ook al wat ouder. Moet er toch niet aan denken als je newborn dit doormaakt.. zo sneu.
Vreselijk.. Hopelijk mag het kindje de ic snel weer verlaten! Het is zo'n rotvirus. Mijn dochter heeft het RS virus gehad toen ze een maand of 8 was. Ze heeft bijna een week op de kinderafdeling gelegen, omdat ze extra zuurstof nodig had. Sindsdien zit ze aan de astmamedicatie (ze is nu 5).
En als je reacties leest onder nieuws artikelen op fb word je naar van, zulke domme reacties. Hopelijk word niet teveel verspreid door de zomervakantie @Gootje1988 Sterkte hopelijk snel van de ic af!
In België was deze opstoot er eind april, begin mei. In de kdv van S waren zo goed als alle kinderen ziek thuis, ze hebben op bepaald punt alles gesloten en ontsmet. S zelf heeft er even verkouden van geweest en daarna een loopoor maar voor de rest volledig ok. Er waren er een drietal van zijn groep die wel in het ziekenhuis moesten blijven, maar die zijn ondertussen allemaal terug.
Wat heftig zeg! Vooral dat ze er nu nog last van heeft. Daar ben ik ook zo bang voor, gelukkig lijkt het bij mijn dochter nu weer beter te gaan.
Ik kom uit t zuidwesten en hier is echt iedereen heel erg verkouden. En dan niet een beetje snotterig voor een paar dagen. Maar ook met luchtwegklachten er bij. Ik zou t niet gek vinden als dit het RS virus zou kunnen zijn. Hopelijk valt t mee voor de kleine kinderen.
Hier ook beide en geen Corona. En bij mij neemt het net weer af (geen Corona) maar ik vond het al raar voor deze tijd van het jaar. Nooit gehad.
Hier gaat wel een serieus buikgriepvirus rond ook met hoge koorts. Op een dag 4 kindjes opgenomen in het zkh uit ons dorp.
Onze zoon lag vorig jaar met 2 maanden oud aan de beademing voor 2 weken omdat hij begon te stikken en nog maar 87-89 procent saturatie had. De eerste besmetting was oké maar hij moest preventief opgenomen worden vanwege de leeftijd en door een kamer te delen kreeg hij een 2e variant erbij. Nog 6 maand moeten puffen dus ik hield mijn hart vast nu ik in Nederland woon en er dus een uitbraak is. Nu heb ik mijn zus uit België gezien met haar kindje die een paar dagen later RS bleek te hebben en mijn zoon van nu 21 maanden werd opnieuw ziek 2 weken geleden. Volgens de dokter was het geen RS en hij wou er niet op testen want ' dit gebeurt niet nu". Hij kreeg 3 dagen koorts, at niet meer zo goed maar dronk goed en was actief en werd vanaf de eerste dag ook direct benauwd met intrekkende huid enz, beetje 'wheezen' bij uitademen. We hebben antiobitica en een puffer gekregen en na een weekje was hij erdoor. Gelukkig is hij niet naar de opvang geweest tussendoor want je besmet dus iemand voor je symptomen hebt. Daarom kan het een volledige opvang plat leggen.. vreselijk virus.
Vrienden van ons uit België hebben afgelopen weken met hun 2 kinderen in het ziekenhuis gezeten. Eentje nog onder de 6 maanden, de ander is al 2. Daarna zijn ze zelf ook behoorlijk ziek geweest. De vrouw heeft een week in het ziekenhuis gelegen! RSvirus…
Ik kom uit zuid-west en hier gelukkig nog geen verhalen gehoord van zieke kindjes. Hopelijk blijft dat ook zo!
Raar wat die arts zegt, mijn nichtje was toentertijd ook ongeveer 2 maanden toen ze het voor de eerste keer kreeg, jaar nadien heeft ze het toch weer opnieuw gehad en ja ook opnieuw in het ziekenhuis. Daar zeiden ze toen dat ze het opnieuw had gekregen omdat ze zo jong was de eerste keer.
Je kan het in principe zelfs elk jaar opnieuw krijgen (alle verkoudheidsvirussen overigens), een virus muteert altijd door, waardoor je lichaam het na een jaar niet meer zal herkennen.
RSV, daar heb ik hele nare ervaringen mee. Zodra ze minder gaan drinken of oppervlakkiger ademen, trek gelijk aan de bel!