Snee in lip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul83, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Mijn zoontje heeft net een snee in zijn lip veroorzaakt door een ijzerenbel van een speelgoed. Sneetje is aan de binnenkant lip. Het is nu niet meer aan het bloeden maar ik vraag m af of hij een prik moet krijgen?
    Hij is ook nog eens verkouden en kan al moeizaam drinken. Komt dit er nog eens bij:(

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou even met de HAP bellen voor overleg. Mijn dochtertje had een tijd geleden tand door haar lip en dat was ook een flinke snee, maar ze heeft er verder geen last van gehad met eten of drinken. Maar goed, dat was veroorzaakt door haar eigen tand en dus niet vies, speelgoed is dat natuurlijk wel. Zou even bellen om te vragen wat je het beste kunt doen.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bedoel je een prik tegen vuil in het wondje enzo? Dat is meestal een tetanusprik namelijk en daar worden kindjes sowieso al tegen ingeënt met de DKTP-prik. Dus als je kindje het reguliere vaccinatieprogramma heeft gevolgd, is dat geen probleem.

Volgens mij kan het niet zoveel kwaad hoor. Gewoon goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken (rood, dik, warm, etterig, etc), anders aan de bel trekken!

4. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik dacht idd aan tetanus prik. Hij heeft verder geen last meer volgens mij. Hij heeft net nog bv gehad en dat ging goed. Ik ga er maar goed op letten. Het was nieuw speelgoed dus hoop dat het verder geen ontsteking of zo veroorzaakt.

Deel Deze Pagina