Onze meid woog bij de geboorte 3060 gram en nu is ze ruim 4,5 maand en weeg nu ongeveer 5500 gram. Ze is nu dus 2440 gram aangekomen, ze is best een kleine meid, maar is dit niet weinig voor ruim 4,5 maand? Maak me verder niet veel zorgen, want ze is gewoon vrolijk en alert en plast genoeg. O ja en ik geef bv (weet niet of dat veel uitmaakt) Ik ben gewoon nieuwschierig wat jullie kleintjes aangekomen zijn vanaf de geboorte tot aan ongeveer 4,5 maand.
Onze meid woog bij de geboorte 3600 gram, bij 4 maanden 6000 gram en bij 5 maanden 6320 gram. Nu weegt ze 6700 gram. Dat is dus iets meer dan 3 kilo in 6 maanden. Ik moet er wel bij zeggen dat ze na haar geboorte waarschijnlijk verkeerd gewogen is (ongeveer 100 gram te zwaar gewogen warschijnlijk), dus dan zou ze inmiddels 3200 gram zijn aangekomen. In in 4,5 maand dus zo'n 2,5 kilo.. Dus ongeveer hetzelfde als bij jou!
Onze dochter ging ongeveer net zo hard als die van jou . Alleen was het startgewicht wat hoger . Geboorte: 3870 4,5 maand: 6375 Dus zo'n 2500 gram in 4,5 maand qua voeding: 1 maand bv daarna fv. vervolg qua gewicht: 6 maanden: 6980 7 maanden 6835 --> flink ziek geweest 9 maanden 7655 1 jaar: 8465 met 1 jaar zitten veel kindjes rond de 10 kilo. Maar zoveel kindjes, zoveel verschillen. Fae groeit gewoon niet zo hard, maar doet het verder prima. Ik heb me er druk om gemaakt, vooral toen ze afgevallen was toen ze flink ziek was. Maar nu ben ik gewoon nieuwsgierig wanneer ze 10 kilo zal wegen
Mijn zoontje is een echte reus. Bij zijn geboorte viel het nog wel mee 3620 gram (op 41+2 dagen zwangerschap). Maar met 5 maanden was hij 7645 gram, dus ruim 4 kilo aangekomen. Slik...... er komt blijkbaar slagroom uit m'n tieten, haha. Mijn oudste was ook niet zo'n snelle groeier. Die woog bij zijn geboorte 3040 gram, en met 4,5 maanden ongeveer 6,4 kilo.
mijn zoontje is geboren met een gewicht van 2740gr en 44cm. met 8 weken was dit precies 5500gr en 56cm. flink gegroeit dus en met 2 maanden net zo zwaar als jou dochtertje maar dat wil echt niks zeggen. zolang je kindje goed eet en drinkt zou ik me geen zorgen maken. kan zomaar zijn dat jou meisje binnen kort een flinke groeispeurt maakt en zo der leeftijdsgenootjes in gaat halen. mijn oudste groeide ook zo snel en is nu ook een grote meid voor der leeftijd. ze is 92cm en weegt bijna 13 kilo
Liam woog bij de geboorte 3400 gr en was met 3.3/4 maand ( laatste weging ) 7190 gr dus bijna 4 kilo Kwa lengte was hij 50 cm en bij 3.3/4 maand 65 cm,, Owjah hij krijgt gewoon flesvoeding
Op Groeicurves | Groeicurves voor iedereen kun je je eigen groeicurve bijhouden, en dan zie je ook meteen hoe die zich verhoudt tot het gemiddelde enzo.
Geen idee...Damien is nu 3220 gram bij gekomen en is 3,5 maand. Hij woog bij de geboorte 2480 en nu 5700 gram. Maar elk kindje is ook anders...moeilijk! Anders eens ff navragen als je je zorgen maakt!
oh keiko wat een handige site, ga t meteen invullen. Anoek is dr geboortegewicht was 3500 gr en met 3,5 maanden was ze 5735. Is dus 2235 gr aangekomen in 3,5 maand. Geef ook volledig bv
Milan was bij zijn geboorte 3240, nu bij ongeveer 4,5 maand 6720 (vorige week). Is nu dus 3480 gram gegroied. Maar ieder kindje is idd. anders!
Hier was Jasmijn bij geboort 3090gram en woog bij 3 maanden 5330gram. Een klein fijn meisje was en is ze nog steeds. Madelief woog bij de geboorte 3250gram en nu bij bijna 3 maanden weegt ze 6060gram. Een flinke dame dus. Nu moet ik erbij zeggen dat Jasmijn bij 3 maanden 56 cm was en Madelief is al 61cm, dus ze is ook lang.
Lisanne woog bij de geboorte 3650. Is toen7% afgevallen. En met 4 maanden 6375 dus dat is 2725 gr. Geef volledig flesvoeding.
Tsja met Jayro is het ook niet echt goed om te vergelijken denk ik. Bij geboorte 3350 gram. Met 3 maanden 6670 Met 4 maanden 7500 Met 5 maanden 8200 Dus dat is bijna 4,5 kilo in 4,5 maand. Ben bang dat hij nu met 5,5 maand al aardig naar de 9 kilo gaat. En echt 'dik' issie niet, want hij is ook al 76cm ofzo. Ons kleine reusje Maar goed, ook op volledige BV. Het wisselt gewoon heel erg. Jayro zit op de +2 lijn ofzo, dus bijna alle kinderen zijn kleiner dan hij. 2,5 kilo is vast ook niet te weinig. En klinkt heel stom, maar Jayro is ook echt al breed gebouwd. Een meisje zal toch al weer anders gebouwd zijn enzo. Oh en hij is niet zo heel beweeglijk, dat begint pas sindskort wat meer, dus dan zal hij wel stoppen met zoveel aankomen.
Dat ieder kindje anders is weet ik, maar ik was gewoon nieuwschierig. Echt zorgen maak ik me gelukkig ook niet, omdat ze het gewoon zo goed doet. We hebben gewoon een kleine del, die ook nog eens ontzettend bewegelijk is. Ze past ook nog steeds rompertjes maat 50/56 en kleding van maatje 56