Baby 8 mnd; minder melk en zoja hoe?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Jun 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,934
    3,945
    113
    Mijn zoontje is bijna 8 mnd en een flinke knaap, ik gok nu zo'n 75 cm en bijna 10 kg. Maar hij eet ook best veel;
    7.00 fijne granen pap met 150 cc opvolgmelk
    10.30 uur fruit
    12.00 uur oefenen met boterham en fles 200 cc
    15.30 uur fles 200 cc (drinkt hij niet altijd op)
    17.30 uur warm eten
    19.00 uur fles 200 cc

Die middagfles mag er volgens mij zo onderhand wel eens af.... Maar dan zal hij denk ik wat meer brood moeten gaan eten ofzo en dat gaat nog niet zo van harte. Als ik hem een korstje geef dan sabbelt hij er wel op,maar het korstje verandert in mum van tijd in tien broodkruimels...
    Als ik een klein stukje in zn mond duw dan gaat hij wel kauwen en dan krijgt hij het wel weg, maar hij kokhalst ook nog wel vaak en na een paar stukjes wil hij niet meer.
    Hij ging met precies 6 mnd pas van 5 naar 4 flesvoedingen dus het is wel een echt melkdrinkertje.

Hoeveel flessen drinken jullie kindjes met 8 mnd en wie heeft tips mbt het brood eten?

2. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

Aug 21, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ongeveer zo:
    'S ochtends 120 ml en 1/2 - 1 boterham,
    fruit
    150 ml en 1/2 - 1 boterham
    dan later op de middag tussendoortje zoals rijstewafeltje of beetje yoghurt
    rond 5 uur nog 120-150 ml
    avond eten
    200 ml voor naar bed gaan

Het cb zei ook dat ie minder mag hebben qua melk, maar ik vind het wel best zo. Nou is ons zoontje ook wel zo super gemiddeld met groei en gewicht dat ze ook niet echt kunnen klagen.

Brood gaat trouwens ook niet altijd goed, soms eet ie alles op en soms bijna niks.

3. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    je zou de 15.30 fles weg kunnen laten en die vervangen voor een tussendoortje ( soepstengel/rijstewafel/koekje) met een flesje drinken (thee/water/diksap)

Je kunt evt een toetje na het eten geven (yoghurt/magere kwark)

R zit al een lange tijd op 2 flessen van 180 en bij de lunch 1 van 90 maar geloof dat dit wel aardig vlot is!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het oefenen met brood mag lekke op zijn eigen tempo. Juist geen stukjes in zn mond duwen, zoals je al ziet ga je dan over zijn kokhalsgevoel heen.

Tot een jaar is melk de hoofdvoeding. Het mag op zn eigen tempo, je goed het hartstikke goed, hij is nog heel klein en mag gewoon nog zn melk drinken en langzaam, op zn eigen tempo, wennen aan vaste voeding.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Als hij de fles om 15.30 niet leeg drinkt, zou je deze eventueel kunnen laten vervallen. Is natuurlijk ook best wel dicht op zijn vorige fles.
    Om 15.30 kan je dan een klein tussendoortje geven en eventueel oefenen met wat ander drinken uit bv. een rietjesbeker.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier duurde het ook even hoor. Ze is nu sinds een maandje over op 3 flessen, voorheen at ze naar mijn gevoel ook gewoon nog te slecht om te minderen met de melk. Nu werkt ze opeens met gemak 2 boterhammen weg tijdje terug had ze nog moeite met een klein stukje wegkrijgen.

Share This Page