Hallo! Mijn zoontje is nu een week oud & slaapt elke nacht bij mij in bed. Na de voeding slaapt ie in zn eigen bedje maar na een uur gaat ie huilen en leg ik hem bij me en slaapt ie lekker verder Nu vind k het ook heerlijk als ie naast me slaapt maar kan dit kwaad? & doen meerdere mama's dit?
Of het kwaad kan zijn de meningen verdeeld, ik heb altijd met al mn kinderen vanaf de geboorte samen geslapen, heerlijk vond ik het. Nu bij de kleinste hebben we van een gewoon ledikant een co-sleeper gemaakt, werkt prima, ze ligt naast me en toch heb ik al mn plek, al ligt ze de halve tijd toch tegen me aangeplakt
Gewoon doen. Wel bepaalde regels in acht nemen, maar verder prima. Zo doet de halve wereldbevolking het.
Ik sliep de eerste weken heel veel 's nachts met m'n zoontje op m'n borst, vaak half zittend met een paar kussens in m'n rug. Soms ging ik gewoon op m'n rug liggen, maar dan lag het dekbed maar tot m'n navel en sliepen we samen onder het dekentje van m'n zoontje. Vaak legde ik 'm wel weer over in z'n eigen bedje als ik merkte dat hij weer lekker sliep, tenzij 't die nacht al de 3e of 4e keer was, dan liet ik het lekker zo. Ook sliep hij geregeld tussen ons in op het aankleedkussen. Het aankleedkussen lag dan tussen onze hoofdkussens in, waardoor het dekbed niet bij 'm kwam. Hij sliep dan weer onder z'n eigen dekentje.
Dank jullie wel voor de reacties! Die Co-sleeper kende k nog nie, heb meteen mn schoonvader gevraagd of ie er 1 wil maken hihi! ligt ie toch naast me maar heb ik indd zelf ook ruimte
Ik zou er echt heel erg mee uitkijken. Bij ons is t wel eens perongeluk gebeurd maar wil t verder niet hebben. Als mijn vent bv op haar zou rollen zijn de gevolgen niet te overzien denk ik. Helaas slapen kindjes super graag en goed bij mama maar een groot bed met een dekbed is er niet echt voor gemaakt
Lekker doen hoor! T geeft jou rust en je kleintje ook! Ik weet niet hoe je kindje bij je slaapt? Onze verloskundige adviseerde om t aankleedkussen als wiegje op te maken en bovenin t bed te leggen, zelf iets lager liggen als normaal en er kan weinig gebeuren. Je rolt echt niet zomaar op je ukkie! In de ouders van nu staat deze maand een artikel over t 'gezinsbed', dat t in veel landen normaal is,maar in nederland nog niet zo
Samen slapen kan geen kwaad, mits je goed op de veiligheid let. Trouwens het grootste gedeelte van de wereld bevolking slaapt samen Zorg wel dat je kindje aan jouw kant ligt en niet naast je partner.
Hij ligt naast mij inderdaad! ik durf hem niet tussen ons in te leggen! stel je voor dat hij erop zou rollen inderdaad pfoee ik zelf blijf in de zelfde houding liggenn. ben blij te horen dat meer mensen het doen hihi
Hebben wij ook gedaan, samen slapen, heerlijk! Zij lekker op haar buik tussen mijn borsten in. Ik hield haar altijd vast, na een paar uur werd ik wakker en lag ik nog steeds in de zelfde houding. Ik geloof dan ook , dat je dit onbewust doet. Na een paar weekjes bleef ze zelf slapen in haar eigen bedje, naast mijn bed, toen was afentoe een hand op haar buikje voldoende Nu gaat ze alweer bijna onze slaapkamer uit - ik ga haar missen!! Geniet ervan!
op kiind.nl staan wel wat artikelen over veilig samen slapen. Als je het goed doet is het idd veiliger dan apart slapen.
Ik heb t ook gedaan, vond het heerlijk en hij kwam tenminste aan zijn slaap.. Nu 3.5 maand later.. Slaapt meneer alleen 's nachts in bed.. Overdag élk slaapje op mij. Af en toe best lastig, kom nergens aan toe. Zou dus wel uitkijken ermee, en dan bedoel ik; ook gewoon in bed laten slapen
Hier vanaf de geboorte bovenop mij geslapen en later naast mij. Wel zonder dekbed en heb me eerst ingelezen over veilig slapen. Vond het heerlijk en de kleine sliep lekker wat hij dus echt niet deed in zijn wiegje.
Ik zou het persoonlijk alleen in een co-sleeper doen en je inderdaad goed inlezen over veilig slapen. De veilig slapen richtlijnen zijn niet voor de lol bedacht.
Ik mis dat nog iedere dag!! Mijn dochter is nu 6 maanden oud. Wij hebben ook de eerste 3 weken met haar in bed gelegen als ze snachts huilde.. zodra ik haar op mijn borst legde, viel ze direct in slaap dus ik liet haar niet onnodig huilen. Zo klein babytje heeft 9 maanden veilig in je buik gezeten, en dan ineens in de grote boze wereld. Ik zou er lekker van genieten, je gaat heus niet op je kleine liggen. (tip: voedinskussen om jou en de kleine leggen dat jullie beetje 'vast'liggen)
Een groot bed is prima geschikt een dekbad inderdaad niet. Maar een wollen deken ( met laken) kan prima.