Onze kleine dame (mei 2 geworden) is sinds 1,5 week zindelijk overdag. Ze draagt 's middags en 's avonds tijdens het slapen nog een luier /-broekje (deze is vaak droog 's middags) en het gaat uitstekend. Zelden een ongelukje... alleen poepen doet ze in haar broek. Dat is dus (meestal) één keer per dag. Vervelend maar geen reden om een luier aan te trekken. Wij hebben het idee dat ze het eng en vies vindt en volgens mij komt dit vaker voor. Misschien zijn er hier nog mensen die een goeie tip hebben? Wij hebben al een kadootje in het vooruitzicht gesteld als het poepje in het potje of in de wc gaat maar vooralsnog is dit nog geen succes. Ik vind het ook zielig voor haar.. ze vindt het zo natuurlijk nog viezer. Tips ??
Knap dat het met net 2 jaar al zo goed gaat! Hier duurde het zo'n 5 maanden voordat dame er ook aan toe was om op de wc te poepen.Ze gaf het wel altijd aan dat ze moest poepen zodat we een luier om konden doen. Er moet gewoon een knopje om maar ja..... Volgens mij kun je het niet forceren. Cb gaf de tip om een luier in het potje of in het toilet te leggen omdat dit de angst zou verkleinen. Dat heeft hier echter totaal geen indruk gemaakt. Ze zag een vriendje op het toilet poepen en een paar dagen later was ze er ineens wel aan toe. Volgens mij heeft belonen hier geen zin. Blijven stimuleren en rustig afwachten.
En als ze met jou of je man, of broer mee gaat? Dat was hier hetgeen dat er voor zorgde dat ze het wilde (gelijk al de 2e dag dat ze zindelijk was) en ze vond het zo leuk dat ze hem ook zelf weg kon spoelen dat het vanaf toen meteen goed ging. Maar wellicht heb je dat ook wel al geprobeert, hier had ze ook niet echt met angst te maken.
Hier poept ons zoontje al een tijd op de wc, ook hij is net twee. Hij vond het op een gegeven moment niet leuk om in zijn luier te poepen. Dus de wc bleek onze enige oplossing. Hier hebben we een plaatje in de wc hangen van een aapje die net een drolletje in de wc heeft gedaan. Zo begreep hij dat hij dat ook kon doen. Hier ging het wel meteen goed. Daarna hebben wij overdreven staan juichen voor hem en mocht hij zijn poepje gedag zeggen en zelf doorspoelen. Hier hielp dit perfect...
T heeft een keer in bad gepoept en is daar zo van geschrokken (sprong letterlijk bijna het bad uit onder keihard gegil) dat hij heel lang al panisch werd van alleen al het voorstel om in bad te gaan (Nee eng, poepie in bad is eng!) ... Een tijdje terug poepte hij per ongeluk op de po, min of meer zelfde verhaal. Kan het zijn dat ze het eng vindt?
hier is het poepen ook altijd spannend gebleven, maar komt ook door vreselijke obstipatie. Ze is bang om te poepen omdat het zeer doet/deed in dr buik. Met een jaar of 3 snapte ze eindelijk dat het ophouden nog meer pijn zou doen, sindsdien is het nog steeds spannend, maar ze durft wel in het potje. Van de week toevallig in de wc, maar dat is net nog een stapje te ver.
Oudste dochter werd ook rond haar 2e verjaardag zindelijk. De eerste maand vod ze poepen op wc/pote te eng. Als ze dan zei dat ze moest poepen deed ik haar n luier aan. Daarna verschonen. Na n maand deed ze t gewoon op de wc
Helaas poept dochterlief gewoon in haar broek... (yech maar goed, dat laat ik maar niet merken).. Dank voor de reacties
Mijn dochter was ook vroeg zindelijk en heeft de eerste maand of opgehouden of in dr broek gepoept. Het advies van cb was haar daar dan maar een luier voor aan te trekken. Ik heb dat niet gedaan(geloof daar niet in) en ben haar gaan belonen met een doosje rozijntjes als ze netjes op de pot of op de wc had gepoept. Dat werkt goed, nog steeds trouwens.
Cygnet , Thijme wilde ook niet poepen op de wc toen hij zindelijk was , maar hij hield het juist op ...Kon zo 1,5 week niet poepen omdat hij het gewoon te eng vond ..We hebben toen afgesproken dat als hij moest poepen een luiertje mocht komen vragen en dn mocht hij daarin poepen ( tip van CB) en regelmatig ging ikme tThijme als hij moest poepen mee naar de wc met een leuk voorleesboek en soms hebben we er wel een uur gezeten en kwam er nog niks , maar toen het uiteindelijk lukte was het ook klaar en hoefde hij de luier niet meer, maar hij was toen al ruim een jaar ouder ! Succes !!