Wat moet ik hier nu mee? Iedere avond hetzelfde liedje. Tandenpoetsen, verhaaltje lezen, toedekken en we spreken af dat we na 5 minuutjes nog even komen kijken. De ene keer begint ze er al over van te voren de andere keer vinden we haar later op de grond. Maar zoals ze zelf zegt: "m'n bed is te hard" . Dus pakt ze een deken mee, legt haar kussen op de grond en gaat op de grond (op haar vloerkleed) slapen. Wanneer wij een paar uur later naar bed gaan, leggen we haar weer in haar bed en dat gaat dan heel gemakkelijk. Ook als ze licht wakker wordt gaat ze gewoon zonder morren in haar bedje verder slapen. Maar nu vraag ik me af: Moet ik hier iets mee? Of gewoon zo laten? Ik heb weinig zin om er een strijd van te maken. Het lijkt ook niet zo te zijn dat ze haar bed eng vind ofzo. Hij ligt gewoon niet lekker, zegt ze. Ik zat al te denken eens een matras van iemand anders te lenen, om te checken of het daar écht aan ligt, maar dat is ook even een gedoe natuurlijk. En misschien is het een smoesje. Wat zouden jullie doen?
Waarschijnlijk is het weer een nieuwe ontdekking. Ik zou haar wat eerder in haar eigen bed leggen (als ze 30 min slaapt). Ik zou er een leuke foto van maken er hard om lachen en het verder zo laten.
Mijn ouders vonden mij ook vaak op de grond en zoonlief hier doet het ook wel eens. Ik zou het laten zolang ze niet op de tocht/kou ligt
zoonlief deed het ook schoof zijn bed op zij ging dan tussen de muur en het bed liggen nu heb ik zijn bed anders staan en doet hij het niet meer ik scheen het vroeger ook gedaan te hebben zou er geen probleem van maken gaat vanzelf over
mijn zoontje doet ook af en toe.hij wil dus niet naar bed,of niet in eigen bed slapen etc. daarom begon ik zijn deur dicht te doen snachts.ik wil niet dat hij zomaar ergens slaapt op de grond waar je niet op let. maar goed, ik check hem rond 21uur en als hij op d grond ligt of raar in zijn bed, zet ik hem terug op zijn bed.hij wordt er niet wakker van(of licht wakker zonder problemen) ik zou gn matras regelen want daar maakt ze meteen een blijvende gewoonte van misschien.
Het matras zou dan een steviger, harder matras zijn voor óp haar bed hoor, niet voor op de grond. Wanneer ze bang is ligt ze wel bij ons op de kamer op een matrasje van een campingbedje, maar dat is iets wat maar 2 x in de maand ofzo gebeurd, dus dat vind ik acceptabel. Maar oke, ze ligt nu weer op de grond, maar dan kijk ik het nog een tijdje aan, bedankt voor de reacties
Reactie van mijn man: dat is dan wel een HEEL slecht bed! Haha Verder heb ik geen tips helaas maar ik wilde die opmerking even delen .
.. Maar ik denk dat het een gewoonte is, en zou het laten zoals het is. Misschien wat eerder terug in bed leggen. Ooit zal ze toch wel blijven liggen?
nou je gaat onderhand zelf aan het bed twijfelen hihi... Alleen hebben meerdere familieleden al af en toe in dat bed geslapen (en dochterlief lag dan voor 1 nachtje in het campingbed) , en iedereen lag héérlijk te tukken... @bubbel : ja, dat kan ook...
Je kan eventueel ook het vloerkleed voor even weghalen. Misschien kiest ze er dan weer voor om in haar eigen bedje te slapen, omdat het dan ook niet meer lekker ligt op de grond. Of misschien samen met haar het matras omdraaien, waarbij je haar vertelt dat de andere kant een stuk beter ligt ofzo?
dat is ook wel een idee ja! thx.. vloerkleed weghalen helpt niet. Tijdje terug had ze een ongelukje dus moest het kleed schoongemaakt worden, maar uiteindelijk vind ze dan altijd wel iets om op de grond te leggen of ze vouwt gewoon haar deken eronder maar bedankt voor tip/idee!
Vindt het super schattig verhaal eigenlijk Misschien vindt ze haar laken niet zacht genoeg (ipv het matras) en moet je eens een badstof hoeslaken gaan kopen met haar. Vragen waar ze op wil slapen, laten zien, en vragen of dat haar zachter lijkt en ze dan wel in bed wil slapen. Of je legt een lekkere plaid op het bed en daarop haar deken, zoiets.
We hebben ook al heel wat foto's gemaakt - badstof laken kan ik ook weleens naar kijken, die hebben we nog wel ergens liggen. Zelf vind ik dat vreselijk, maarja, dat zegt niets over wat zij vind natuurlijk.