Slapen op het kdv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente2013, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje is nooit echt een goede slaper geweest, maar de laatste maanden gaat het best goed. Hij slaapt overdag van ongeveer 9.30 tot 11.00 en van 14.00-14.45 (soms nog een half uur langer).

Op het kdv lukt het echter niet. Ze geven aan dat hij sochtends helemaal niet wil gaan slapen en de rest wakker houden smiddags Max een half uur.
    Dit is veel te weinig voor hem.

We hebben inmiddels al een eigen, dikkere slaapzak neergelegd, maar dit haalt niets uit. Zelf heb ik het vermoeden dag heg komt omdat het daar onrustig is, de kindjes worden natuurlijk om en om naar bed gebracht etc.

Iemand een briljante tip? Iedere keer zeggen ze weer dat hij zo slecht slaapt, maar ja, ik weet het ook niet, thuis slaapt hij wel.

2. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Heb geen tips.
    Maar lees wel even mee.

Mijn dreumes is een lichte slaper en wordt vooral overdag overal wakker van. Dus zie het ook nog niet echt gebeuren dat als hij ooit een keer een hele dag naar het KDV moet dat hij daar gaat slapen ;)

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijne slaapt er amper, ze moet heel moe zijn. Kindjes gaan wel allemaal tegelijk naar bed maar ze kan niet lekker slapen door de geluiden.

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Is er misschien een mogelijkheid dat ze apart gelegd word ergens? Mijn meisje kon in het begin soms ook moeilijk slapen door het geroezemoes van andere kids uit bed halen/naar bed brengen. Ze legden haar in een kinderwagen in een ander leeg lokaaltje en zo sliep ze toch..

Ik bedenk me dat je kindje misschien niet meer in de kinderwagen ligt, misschien dan een (camping)bedje in een andere ruimte?

5. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Hij is al 13 maanden, dus in een reiswieg gaat hem niet worden. Ik vrees dat ik het gewoon moet accepteren, maar ik vind het ook wel weer typisch dat hij thuis wel vrij makkelijk slaapt. Gelukkig gaat hij maar twee dagen per week, maar het zou fijn zijn als we het wat kunnen verbeteren.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    jeetje vervelend! mijn zoontje is 16 maanden en gaat morgen na een een nieuw kinderdagverblijf, tot 12 maanden naar een ander geweest.

hebben ze leeftijdsgroepen of 0 tot 4 jaar groepen?
    als ze leeftijdsgroepen hebben is het misschien mogelijk dat hij s morgens in een bedje slaapt van de peutergroep? die slapen vaak alleen s middags en s morgens zijn ze dus leeg. dan is het rustiger voor hem en ligt hij iig alleen.

en idd anders vragen of ze een bedje in een lege groep ofzo kunnen zetten?

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Slaapt hij thuis met een knuffel of doekje? Misschien kan je daar mee beginnen en ook meegeven? Wij hebben dat nu een tijdje gedaan en de leidsters zeggen dat dat echt helpt.
    We hebben nu standaard een zelfde knuffeldoekje als thuis daar liggen

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hoe merk je dat een half uur te weinig is? Mijn dl heeft tot 14 mnd een half uur geslapen. Ineens ging ze meer slapen en slaapt nu 1a1,5 uur. Nog steeds veeeeel minder dan de gemiddelde dreumes. Maar zij deed het prima op dat halve uurtje.

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Volgens mij is het bijna standaard dat kinderen weinig slapen op het kdv (uitzonderingen daar gelaten). Het is sowieso anders voor kinderen dan thuis en dan nog de andere kinderen en hun geluiden. Mijn dochter sliep soms 45 min en dan zeiden de leidsters dan ze echt lang had geslapen voor haar doen, terwijl ze thuis normaal 2 uur achter elkaar sliep. Maar thuis is het muisstil. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd en dacht: ze haalt het thuis wel weer in. Ik geef wel altijd haar knuffel en speen mee.

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Elk kinderdagverblijf is verplicht een evacuatie bedje te hebben dus ze kunnen hem daarin leggen en in een andere ruimte laten slapen.
    Maar of ze die andere ruimte hebben is een tweede. Dit moet je wel goed bespreken met het kinderdagverblijf want een kindje van 13 mnd die zo weinig slaapt is niet goed. Zoals sommige zeggen een eigen slaapzak, knuffel, speen etc meegeven.

Kinderen mogen niet meer in een wandelwagen en/of reisbedje slapen op het kinderdagverblijf. Alleen in een gekeurd bedje/evacuatie bedje. Dreumes en peuters mogen op stretchers maar dat is nu niet nvt.

Kinderen boven de 1,5 mogen ook niet slapen bij kinderen onder de 1,5.
    Hebben ze zoveel kindjes onder de 1, 5 dat ze constant op en neer lopen op de slaapkamer? Hoeveel slaapkamers hebben ze per groep? Is het een 0-2 of 0-4 groep?

11. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je zoontje zo weinig slaapt op het KDV. Bij mijn zoontje op de creche hebben ze ook de mogelijkheid om buiten te slapen, in zogenaamde lutjepotjes (van die konijnenhokjes, daar lijken ze op :)
    Over het algemeen slapen kinderen beter buiten, dus wellicht is dat nog een idee?

Deel Deze Pagina