Uitdagend speelgoed ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Regelmatig lees ik hier en elders over en aanbieden van speelgoed wat bij de leeftijd past en uitdaagt en de ontwikkeling stimuleerd. Mijn meisje vind knutselen heel leuk, momenteel is knippen favoriet verderwil ze zich wel eens een paar minuuten in een puzzel verdiepen en ze " leest" regelmatig boekjes, ze maakt wel eens wat met de duplo, schopt een x tegen een bal maar verder speelt ze met poppen dat doet ze al zo lang ze kan lopen. Ze geeft ze eten/ de fles/ schone luiers/ legt ze in bed/ loopt met ze rond/ zet ze in de hoek/ zingt liedjes voor ze/ neemt ze overal mee naar toe.... Maar ze speelt dus amper met andere dingen. Op het kdv loopt ze ook altijd met min 1 pop te sjouwen ze speelt gewoon het allerliefste met haar poppen, kan ze uren mee zoet zijn. Moet ik haar stimuleren met andere dingen Te spelen? Neig er er eigenlijk naar dit niet te doen, maar wordt soms zo onzeker van verhalen van andere kindjes die met veel afwisselender speelgoed spelen..... :)

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Als het haar simpelweg niet boeit, zou ik het zo laten. Ze kan zich prima vermaken met een pop dus ja... mooi toch? Ik heb er een rondlopen die met alles een minuutje speelt, het van haar af smijt en wat anders uit de kast trekt. Eind van de dag ziet ons huis eruit als een ontplofte Intertoys. Kan jou het schelen joh! Komt vanzelf wel.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja.. Als ze echt zo gek is met poppen.. Denk je dat het zou werken als je dr wat anders geeft?

Als hier dochterlief in dr playmobilfase zit.. Speelt ze ook echt met niks anders.. Al geef ik dr en krat vol ander mooi speelgoed, dan is niks zo leuk als playmobil.

4. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    hier nog een meisje wat t liefste met dr pop speelt of met dr keukentje. Kan idd bergen ander speelgoed neerzetten, dr pop blijft favoriet. Ook op t kdv zijn rollenspellen favoriet. Zou t gewoon zo laten

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik zou het ook lekker zo laten. Het is toch heel knap dat ze zo lang met haar pop bezig kan zijn. Daar leert ze volgens mij veel van en eigenlijk doet ze ook heel afwisselende dingen met die pop. Hier speelt mijn dochter in fases veel met een ding. Soms is ze weken druk met haar duplo, dan weer met haar keukentje en puzzels was ze tot voorkort weg van maar laat ze nu links liggen. Volgens mij is dit volkomen normaal gedrag. Lekker van genieten dus hoe de kleine meid zich bekommert over haar pop.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Als zij er geen behoefte aan heeft laat het lekker gaan. Als ze zo gek is met haar pop laat haar daar lekker mee aan de gang gaan.

Wil je perse naar wat anders op zoek hier toch wat tips:
    Bambinoloco
    Kralenplank
    Puzzel
    (Letter)kralen van Hema

Deel Deze Pagina