onze dochter heeft sinds een paar dagen rode vlekkjes op haar billen, het begon als stipjes, en ze worden elke dag wat groter. Ook in haar handpalm zijn er een paar, en net zag ik ze ook op haar voet. Op 1 vlekje lijkt een blaasje te komen. Ook is ze al een paar dagen niet haar zelf. Vooral vandaag valt op dat ze erg huilerig/hangerig is, weinig eet en drinkt terwijl we daar normaal geen moeite mee hebben. Vannacht is ze ook erg onrustig geweest. Ik ben net wat aan het zoeken op internet geweest, want dacht dat ze misschien de waterpokken zou krijgen. Nu kom ik een beetje uit op de hand voet mondziekte, heb ik nog nooit van gehoord, alleen overal lees ik dat ze ook in de mond zijn. Dat heeft ze (nog) niet, ook lijken de vlekjes zich te verspreiden naar haar been. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En wat je er eventueel aan zou kunnen doen? Echte zorgen maak ik mij niet, maar zou wel willen weten wat dit is.
Hmm laatste keer dat ik me geen zorgen maakte over vlekjes zat ik 3 dagen later alsnog bezorgd bij de huisarts. Maar goed ook want het was blijkbaar enorm besmettelijk Maar hvm.. Is dat niet specifiek op handen, mond en voeten Zegmaar niet op de billen?
Ik durf hier bijna niet te zeggen dat je even de HA beter kan beter.. Dan word je hier namelijk aangevallen als overbezorgde moeder... Maar scheit aan die mensen, ik zou even de HA bellen en vragen om advies, die kunnen je beter helpen dan wij hier op een forum.
Wij zijn geen artsen.....ik zou toch ff voor de zekerheid langs de dokter gaan morgen....dadelijk zijn het de mazelen of weet ik wat?
Het klinkt wel echt als hand-voet-mond ziekte. Mijn dochter heeft vorige week namelijk ook gehad. Het was best duidelijk. Kleine blaasjes op haar voeten en handen en ook in haar mond. Ze wilde ook niet eten en was hangerig. De blaasje breidde zich later uit naar haar billen en de knieholtes. Ook kreeg ze flink koorts (39,6). Toen ben ik toch maar naar de huisarts gegaan omdat ik dacht dat het toch iets anders was (omdat het niet alleen meer op haar handen,voeten en mond zat) Hij vertelde dat het voornamelijk op de handen, voeten en in de mond voorkomt en er niet echt ziek van zijn, maar als een kind het flink te pakken heeft kan het zich uitbreiden naar de benen en billen en er koorts bij krijgen. Ik heb er niets voor gekregen, maar na een dag of 4 was ze er al veel beter aan.
kreeg net te horen van de go, dat 2 kinderen de hand voet mond ziekte hebben. Dus zou het niet gekz ijn als onze meid dat ook heeft. hvm dacht ook dat het alleen hand voet mond was, maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Ik zag net op haar voet ook een vlekje, en daar lijkt een blaasje op te zitten. HA bellen doe ik misschien wel, maar dat kan morgenvroeg pas en niet nu. Zou niet weten waarom je overbezorgd zou zijn. Ik krijg vanmijn ha te horen dat je altijd moet bellen en dat hij wel uitmaakt of je wel/niet langs moet komen.
Hier een tijd geleden ook handmondvoet ziekte gehad en toevallig tegelijkertijd geen schimmeltje bij haar billen. Dus ja... HMV ziekte deden ze verder niets aan. uitzieken..