zindelijk... onderbroek aangeven of werkt dit averechts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jenny1980, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoonte van 2,5 jaar lijkt op de goede weg met zindelijk worden. Hij plast op de pot (soms op de wc) en doet er ook kleine poepjes in. Hij trekt dan zelf zijn luier uit of loopt op het moment veel naakt om de zindelijkheid te bevorderen. Poepen gaat ook redelijk (soms wel 5 kleine poepjes op een dag), maar hij lijkt het nog een beetje eng te vinden, aangezien hij zijn grote poep in de luier doet...
    Hij voelt het goed aankomen en lijkt het interessant te vinden. Nu heb ik vandaag een stapel ondergoed beneden gelegd en hem geen luier aangeven. Op een paar ongelukjes na ging dit goed. Is dit verstandig of zal dit averechts werken? Misschien dat ik nu teveel van hem vraag...
    Mijn vraag is, wanneer besluit je helemaal van de luiers af te gaan? Hoe hebben jullie dit gedaan? En is de kans dan groot op een terug val? Ik hoor zo vaak zeggen; ze geven het zelf aan, in één keer zijn ze zindelijk... Maar in mijn geval ben ik er wel intensief mee bezig...

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ik vond t de eerst 2 a 3 dagen best vermoeiend. weer nieuwe onderbroek en toen had hij erin gepoept maar moet zeggen na paar dagen was hij droog en ook s nachts en sinds week ook poepen en liet ik ook in zijn broek doen, heb t wel paar keer gevraagd maar hij zegt nee en om een luier vroeg hij niet en met succes alleen idd hoop¨niet op terug val succes ik zou de broekjes gewoon doen maar dan moet je wel ff er paar dagen tijd voor nemen

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb mijn dochter geen luier meer aan gedaan, ik vond dat verwarrend voor haar. Gewoon onderbroeken van de zeeman (of andere goedkope, want bij poepongelukjes wilde ik ze kunnen weggooien). De eerste dag had ik inderdaad heel veel natte onderbroeken was en was het heel intensief, maar het kwartje viel wel. Poepen lukte ook meteen op de wc, want ze wilde absoluut niet op het potje.

Overigens gaf mijn dochter nog niets aan, ben er op een goede dag mee begonnen (met 18 en 20 mnd ook al een keer geprobeerd maar toen liet ze alles lopen en begreep er niets van). Ze begreep met 2j2mnd wel dat ze de oorzaak was van de natte vloer/natte onderbroek en toen was het eigenlijk na een ochtend gepiept. Ze was uit eigen beweging nog niet zindelijk geworden, geen idee wanneer wel. Ken ook kinderen die inderdaad zelf zeiden dat ze geen luier meer aan wilden en zindelijk waren.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Luier uit en onderbroek aan heeft hier heel snel gewerkt. Maar daarna nog wel een aantal (stevige) terugvallen gehad! Heeft al met al wel een paar maanden geduurd voor ze écht goed zindelijk was.
    Van de een op de andere dag of binnen een week écht goed zindelijk, is volgens mij zeker niet voor alle kindjes weggelegd hoor ;)

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier hebben we meteen geen luier meer om gedaan, leek mij namelijk te verwarrend.
    Ze was binnen vijf dagen helemaal zindelijk en heeft twee ongelukjes gehad.

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje is nu bezig met zindelijk worden, we hebben het een paar keer eerder geprobeerd, maar toen viel echt het kwartje nog niet. Hij ging het nu zelf aangeven, dus pamper uitgelaten en het gaat goed (gisteren 1 keer een volle poeponderbroek en een plas). Ik geef hem nu overdag geen pamper meer aan en vraag ieder uur of hij al moet, hij gaat dan mee naar de wc en meestal doet hij dan een plas. Of hij komt aangerend, mama ik moet nu plassen!
    Poepen nog wel in de pamper, maar ik ben ook pas 3 dagen bezig.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier in een kleine week zindelijk, heb overdag de luiers toen weggelaten maar geef ze wel 's nachts nog. Ook op het kdv gaat het prima, af en toe een ongelukje hoort erbij vind ik.
    Het is wel vrij intensief de eerste tijd, soms ga je 3x voor niks naar de wc maar ja, ook dat hoort erbij.
    Luier geef ik hier nog wel 's nachts maar dat is omdat ze 's avonds nog redelijk veel drinkt. Dat komt binnenkort vanzelf wel weer goed.

8. Jenny1980

bedankt voor de reacties! Gisteren en vandaag luier uitgelaten en gaat goed. Wel wayt ongelukjes, maar ook veel op de pot. Hij wil ook meteen een schone onderbroek aan en vraagt niet om een luier. Toch even doorzetten ben ik van plan. Ben benieuwd! Andere reacties zijn nog steeds welkom!

9. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    goed zo meis ja tis echt ff door zetten maar da lukt je wel succe

10. Jenny1980

Nou.. vanaf mijn eerste bericht vorige week geen luier meer aangehad (wel snachts). Het gaat supergoed en bijna geen ongelukjes. Blij dat ik heb door gezet en nu hopen op geen terugval.

Deel Deze Pagina