Oh ik vond iemand zijn foto ook leuk, kreeg ik ook zo'n privé berichtje. Zet nooit iets op Facebook dus dit al helemaal niet.
Weten we ook weer wat dat voor een onzin is. Mijn 'beste' vriendin plaatste het nadat ze helemaal tegen me was uitgevallen en contact verbrak dat mensen mij gingen vragen waar het op sloeg. 😂 Ik vroeg het me ook al af maar had al zoiets van een kansloze FB actie.
Als een post op fb me niet helemaal duidelijk is, reageer ik er niet op. Hier laatst een post van een vriendin die iets genants schreef over diarree en seks met de buurman, ook zo'n 'spelletje' tegen borstkanker, echt wtf?! Hoe help je iemand met borstkanker daarmee en hoe is dat uberhaupt grappig? Dus nou ja, op dat soort berichtjes reageer ik dus niet meer.
Wat een onzin! Wist je dat er speciale lingerie gemaakt wordt voor (ex) borstkanker patiënten? Mijn schoonmoeder heeft een aantal prachtige exemplaren waar ik jaloers op ben hoor!
Dat zal allemaal best wel zo zijn. Maar waar slaat het op om alleen de kleur van je bh in je status te zetten? Dat slaat toch nergens op? Daar help je ze toch niet mee? Dan kun je beter je donatie doen aan Pink Ribbon.
Oh in dat geval heeft het inderdaad veel zin om de kleur van je bh als Facebook status te nemen. Of zal toch een donatie richting KWF meer helpen?
Als je je goeie geld wil geven aan een stichting waar de directie monsterbedragen als inkomen krijgt dan wel, mij niet gezien. Ik ben dan liever bloeddonor en stamceldonor. En als ik geld doneer, doe ik dat graag aan organisaties waar mensen zich vrijwillig inzetten om hun medemensen met kanker bij te staan, zoals de Toon Hermans huizen, en de Vicky Brown huizen.
En natuurlijk gaat het niet om de kleur van je BH. En het gaat er niet eens om of je het leuk of stom vind. Het gaat er om dat die actie, stom of leuk, viral is gegaan en Pink ribbon daardoor wél weer ineens "in het nieuws" is, wat ervoor zorgt dat veel mensen zich weer aangesproken voelen om te doneren. Reken maar dat de bankrekening van die stichting niet stil stond tijdens die BH actie, het gaat puur om de publiciteit. Het feit dat wij er nu nog over praten heeft de effectiviteit meer dan bewezen
Weet je waar het om gaat, vind ik dan . Het is natuurlijk goed er aandacht heen gaat, maar het zijn altijd dingen die totaal niks met kanker níks te maken hebben. Je drankje, alchohol en chemo gaat niet samen. Je bh kleur, leuk met geamputeerde borsten. Voor de grap zeggen dat je zwanger bent, zal vast gaan met chemo's en bestralingen... Ik bedoel, zeg dan gewoon dat je begaan bent met kankerpatiënten en dat je daarom geld stort. Zelfde als die ijsemmers, moet dat perse? Gewoon geld overmaken helpt meer dan een emmer water over je heen gooien voor de aandacht en dan vervolgens níet doneren, want die kant ging het op. Ik zag meer voorbij komen die zeiden 'óf een emmer water óf doneren' en dan vervolgens jezelf nat gooien en lachen. Ik heb zelfs voorbij zien komen dat iemand een fles dure drank wilde hebben als je jezelf niet natgooide... Dat helpt toch tótaal niet?! Maar goed, dat ligt aan mijn vriendenlijst misschien .
Ik snap wat je bedoelt, maar het is vaak: hoe gekker hoe beter! Alle vrouwen die een rode jurk dragen op dezelfde dag, als symbool voor hart- en vaatziekten. Alle donors en ontvangers die op werelddonordag een rood of blauw armbandje/sjaaltje droegen zodat ze elkaar op straat herkenden. Het is allemaal maar symboliek, en het hoeft niet ergens op te slaan, het gaat om het feit dat we er allemaal weer eens bij stilstaan, en ja, doneren helpt ook. Maar jouw ene euro maakt niet het verschil voor jouw buurvrouw, vriendin of opa met kanker, jij maakt het verschil.