Wij hebben een jongen Jake. En hebben nog twee namen over op ons lijstje voor Een tweede jongen. De eerste is Jim, Engelse uitspraak (DJake en djim) De andere naam is Luke Maar niet uitspreken op z’n Engels gewoon Luuk Welke?
Ik vind Jim 100x leuker, maar niet in combinatie met Jake. Luke wordt denk ik verkeerd uitgesproken en vind ik niks. Als Luuk wel leuk.
Luke! Maar ik zou niet eens weten hoe je Luke op zn Engels uitspreekt dus de schrijfwijze zou me niet uitmaken
Precies dit! Vooral omdat Jake ook gewoon op z'n Engels wordt uitgesproken. Zou dan echt voor Luuk kiezen, als je wilt voorkomen dat jullie zoon de rest van zijn leven mensen moet verbeteren op het uitspreken van zijn naam .
Jake en Jim vind ik ook Jut & jul, maar Jake en Luke vind ik raar als je Jake op z'n Engels uitspreekt en Luke op z'n Nederlands. Zou dan toch Luke kiezen als het echt tussen die twee is.
Nee dat klinkt echt niet hetzelfde! De u spreek je meer uit als oe en niet als uu. En de klank is wat langer dan het Nederlandse Luuk (of Loek). Het klinkt minder hard ofzo. Of nouja je kan ook dit kijken vanaf 38 seconden