Pestgedrag... gelijk de kop indrukken? Hoe?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door missmamsie, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Even een vraag: onze oudste is na de meivakantie van klas geswitcht: hij heeft een klas overgeslagen. Alles gaat goed; vriendjes, schoolresultaten. Nu zit er alleen één jongen in deze groep die probeert hem voor zijn karretje te spannen en op het moment dat onze zoon dit niet wilde, werd hij uitgescholden voor 'loser'. Gelukkig was er een jongen uit een hogere groep die het voor hem opnam door de 'plaaggeest' zijn excuses te laten aanbieden en hem te waarschuwen niet te gaan pesten (alle lof natuurlijk, dat doen ze niet allemaal). Hoe hiermee om te gaan??

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoe oud is je zoon? En is dit de eerste keer dat dit gebeurd? Als dat zo is, zou ik hetmet hem bespreken en jouw uitleg erbij geven. Misschien heeft hij niks doorgehad, dan zou je niks moeten doen.
    Je kan wel rollenspellen met je zoon doen om hem wat weerbaarder te maken en hem te leren wat hij kan doen in zo'n situatie.
    Als het vaker gebeurd, dan kun je naar de juf/meester gaan en het bespreken. Aan de leerkracht is het dan om hier op te letten.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn zoon is 8 en in zijn oude klas speelde dit gedrag niet, dus dit is voor hem de eerste ervaring. Hij heeft wel in de gaten dat die jongen hem voor zijn karretje wil spannen en vandaag dus ging uitschelden... Mijn zoon trekt zich er niets van aan, maar ja... je weet nooit zeker hoe hard iets precies aankomt. Het zal wel loslopen, maar ik wil natuurlijk niet dat zo'n situatie uit de hand loopt. Rollenspellen is wel een goed idee, als ik mijn zoon daarin mee krijg. Inderdaad maar verder even in de gaten houden en anders aan de bel trekken...

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de school heeft ons verteld dat we het moesten aanmelden. de naam geven van de jongen die het doet. ze vonden het jammer omdat we niks aanmelden en het heel erg werd. iedereen meldt nu aan bij de juf. ineens waren er zoveel ouders die et meldden dat de school hulp vroeg van de deskundigen die school nu begeleidt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochter heeft meerdere van zulke kinderen in de klas. Ik ga alleen nog naar de juf als het echt te erg wordt, maar zulke dingen zijn op school dagelijkse kost (vreedzame school ;)).
    Mijn dochter liet in het begin erg over zich heen lopen, maar tegenwoordig is ze niet meer op haar mondje gevallen en bijt ze wel van zich af.
    Je zou de juf even op de hoogte kunnen brengen hiervan, maar waarschijnlijk druipt die jongen wel af als hij merkt dat je zoontje zich niet voor zijn karretje laat spannen.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.873
    113
    Ik zou het even bij de leerkracht melden. En verder in de gaten houden. Aan je zoon zeggen dat hij gerust voor zichzelf mag opkomen. En als die jongen hem lastig blijft vallen, hij dit zelf ook aan de leerkracht kan melden.

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    In de gaten houden en anders melden.
    Eerste stap voor jouw zoon is inderdaad weglopen en negeren.

Deel Deze Pagina