Help.......zucht. Even een peuter topicje: Onze zoon heeft sinds een tijdje iets waar we niet weten wat we er goed mee aanmoeten. We vragen ons ook af 'waarom' , maar misschien is het wel gewoon 'peuter-ish' en is er geen waarom. Hij wil namelijk vaak niet in de auto. Lopen ok, maar dan gaat hij dus op de grond zitten als we bij de auto komen. Autostoeltje zit goed, dat is het hem niet. Zelf klimmen in de auto, het maakt niet uit. Hij gaat tekeer en zelfs als we hem eerst hebben uitgelegd wat we gaan doen, waar we heen gaan en dus MET de auto, dan is het trappen, en gillen (krijsen). Zelfs mijn man krijgt hem dan niet in zijn zitje, hij is super sterk. En hangen tussen autostoel en voorstoel is ook niet zo'n goed idee. Hij trapt van zich af en helemaal wild. Als hij dan toch eenmaal zit (we halen hem er vaak maar uit, weer uitleggen, even uit de situatie en maar weer opnieuw proberen, inclusief een boekje voor hem oid), dan is er ineens niets meer aan de hand. Maar zo gaat het dus als ik hem ophaal nu van de peuterspeel zaal, als we van de stad naar huis gaan enz enz. Wat zouden jullie doen?? Hoe zouden jullie het aanpakken? Hij gaat dus als zitten en vertikt het verder te lopen, laat staan IN de auto. Ik heb wel het idee dat wat we doen dat we niet veel meer kunnen dan dit, en dat het een fase is, maar misschien zijn er toch nog andere opties hoe te handelen naar hem toe.
Ik denk dat ze allemaal wel zo'n periode meemaken. Mijn zoontje heeft het nu ook, is 16 maanden. Ik probeer altijd heel vrolijk te doen voor ik hem de auto in zet. Dus zingen, kietelen, gek doen. En dan ineens, zit ie Meestal gaat dit goed, soms niet. Daarna zet ik Sesamstraat muziek aan en is ie stil
Hier ook gehad rond die leeftijd (net 2). Gillen, trappen, krijsen. Gewoon eigen willetje even duidelijk maken. Heeft gelukkig maar kort geduurd. Heb dr geloof ik eens achterin de auto laten zitten (deuren op slot) en ben voorin gaan zitten lezen. 'Als je naar huis wil, mag je zelf in je stoel klimmen, eerder ga ik niet rijden'.
Mijn dochter heeft ook wel eens van die fases. Zo stapt ze gewoon de auto in, en zo weigert ze. Tja, dan heeft ze pech, maar ik pak haar bij "kop en kont" en plant haar gewoon in haar auto stoeltje. Moet dit wel snel doen, want anders krijg ik haar er ook niet in. Ze trapt en slaat dan alle kanten op en houd zich zo stijf als een plank.
Wij hebben ook zo'n periode gehad. En het is dat ik jouw bericht lees dat ik er weer aan herinnerd wordt. Het gaat weer over, ik was het zelfs alweer vergeten! Wj hebben hem er steeds in gedwongen. Soms met zijn tweeën, maar ik heb het ook wel eens alleen moeten doen. En dan was het een flinke strijd. Maar wat moet je dan als niks anders helpt? Hier was het echt een kwestie van: hij is sterk, maar uiteindelijk ben ik natuurlijk altijd nog sterker. Een nadeel was wel dat ik dan de gordels niet strak genoeg kon aantrekken, waardoor hij soms dus zijn armen kon bevrijden. Dus dat moesten we wel goed in de gaten houden en dan maar weer stoppen en opnieuw vastmaken. Of wachten tot hij rustiger werd en dan de gordels alsnog strak aantrekken.
pfff, wat een gedoe he. Ja, ik probeer het altijd met een soort afleiding, mar soms ontkom ik er niet aan tot dwingen. Maar het zweet staat me dan op mijn hoofd. Het duurt al zeker twee maanden en het is zo goed als bij ELK autoritje, dus ik hoop dat dit snel voorbij gaat!
De kleine ritjes gewoon muziek die ze leuk vinden opzetten hielp bij ons. Grote ritten hielp dvd speler aanzetten met filmpjes die ze leuk vinden.
Is hij een keer wagenziek geworden en nu bang dat hij weer misselijk wordt? Ik kan zelf niet tegen de lucht van de verwarming. Misschien iets van speelgoed geven of ophangen aan de autostoel? Of zoals mijn voorganger zegt muziek aan en samen zingen.
eh, de cd staat aan met kinderliedjes en meneer heeft een grote bak met speelgoed (Staat vast met de riem) naast zich, dus dat zal t probleem niet zijn hihi. Nee hoor, ook nooit wagenziek. Gewoon niet WILLEN.