Die vraag hebben wij ook voorgelegd bij school, Tamio. Maar ze zeggen dat ze dan aanbod van middelbare school niveau aan kunnen bieden. Dat noemen ze 'groep 9'. Daarnaast wordt er ook wel verdieping en verbredingsstof aangeboden. Mijn man en ik hebben besloten om de school daarin te vertrouwen, want ze doen echt heel erg hun best om onze zoon te geven wat hij nodig heeft. Wel houden we het goed in de gaten. @ mamachantal: wat een rotreactie van die juf. Nog even en dan kan ze naar groep 3. Hopelijk treft ze dan een juf die het wel actief oppakt. @ saskia: leuk, zo'n theaterschool en balletles. Helaas heb ik geen meisjes gekregen .
Achja, ik wilde altijd liever een jongetje en ben nu toch heel blij met mijn meisje hoor Ik ben zelf helemaal niet zo meisjesachtig... Heb ook nooit ballet gedaan maar wel beatdance, jazzballet.. Allemaal de wat stevigere/populairdere muziek. En jongetjes mogen ook op theaterles... Maarja dan moet het er natuurlijk wel zijn. De grote stad heeft echt voordelen. Weet ook niet of andere steden zo'n uitgebreid georganiseerd programma aan sport, kunst en beweging hebben eerlijk gezegd.
@Simba: Maar hoe gaan ze het dan doen als hij in groep 8 zit...? Doet de school ook aan verrijking of alleen aan versnellen? Misschien kan hij een aantal sporten uitproberen om te kijken of er iets is wat hem wel aanspreekt? En anders vind ik dat geocachen ook echt een goed idee (moet ik me ook eens in gaan verdiepen trouwens, lijkt me ook echt wat voor mijn oudste dochter). Bij de dansschool waar onze dochter danst is er ook een speciale dansles voor jongens. Is een combinatie van moderne dans, breakdance, enz. Best 'stoer' dus. Maar moet je ook maar net in de buurt hebben... Maar ik kan me ook voorstellen dat bv. een schaakvereniging leuk is. Is wel veel zitten natuurlijk, maar toch heel anders dan achter de tv of computer.
In groep 8 wordt er dan middelbare school niveau aangeboden, zeggen ze. Maar goed, ik moet dat nog maar zien in de praktijk. Voor nu zijn we tevreden hoe de school het oppakt. Geocachen ligt een beetje gevoelig in de familie haha... Man van schoonzus was er zo aan verslaafd dat het huwelijk geen stand hield . Geen goed idee dus . Schaakvereniging, heb eigenlijk geen idee of we dat hebben in ons dorp. Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip!
De geocache-app natuurlijk! Op iOS kun je eerst de light-versie downloaden, die is gratis en kun je 5 geocaches in je buurt uitproberen. Enige is dat je telefoon heel snel leeg is. Maar het is erg leuk en niet heel moeilijk verder. (Ze zijn ingedeeld op moeilijkheidsgraad en je hebt ook kindercaches. Staat er op de omschrijving al bij en dan is de inhoud ook echt leuk voor kinderen.. ) Dochterlief vindt het superleuk en noemt het geen geocachen maar schatzoeken. (En je wordt er niet vies van als je dat niet wil.)
sorry even off topik: cygnet dear; is het niet mogelijk om van gr te veranderen? en hoe doe je dat?ook taalzee is geweldig.