Uitdelen avondvierdaagse

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 4 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik weet dat het niet overal in Nederland zo werkt, maar hier deelt men graag uit op de laatste avond. Niet alleen aan je eigen kind, maar ook aan klasgenootjes enz.
    Het moeten dus wel echt kleinigheidjes zijn. Ik verzin altijd wel iets om om te hangen, ik twijfel erover om nu met een grote bak spekjes oid te gaan staan waar alle kinderen die wij kennen iets uit mogen pakken.

    Wat delen jullie uit?
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.355
    12.048
    113
    Vrouw
    Ik vind dat zo'n rare gewoonte: lekker gezond een wandeling maken en daarna (en tijdens die wandeling) de kids overstelpen net snoep.:oops:

    Ik ben blij dat die uitdeelgewoonte hier niet is. Ik koop voor mijn jongens een kleinigheidje en daar zal vast iets van snoep bij gaan, maar niet iets groots hoor.

    In jouw geval lijkt me zo'n bak met spek een prima idee.
     
    Felice, Sado en Golden1213 vinden dit leuk.
  3. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Action!!

    Het leukste is de goedkoopste dingen in cellofaan in te pakken,lintje erover klaar! Het uiterlijk is vaak leuker.
    Ik weet niet wat de leeftijd is, maar groep 4 deed ik erin. Bellenblaas met zakje haribo snoep en verpakt spekje. Was toen 14 euro kwijt.
     
  4. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Een moeder had toen ijs gekocht (dozen)
    Ook een idee!
     
    Kolibrie2 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.856
    427
    83
    Vorig jaar had ik bruistabletten, in vorm van voetjes, aan een lint gemaakt. Een voetenbadje na het lopen. Bij Etos verkochten ze deze toen. Wilde toen iets anders dan snoep.
    Maar jouw idee om spekken uit te delen lijkt me helemaal prima.
    Maar eerlijk.....wat ben ik blij dat mijn kinderen niet meer mee willen lopen;). Wat een gedoe om steeds weer iets te bedenken. Want wilde dan ook iets origineels. Ook de hoeveelheden snoep was altijd enorm. Maar de kinderen vonden het altijd geweldig. De lade was hier altijd goed gevuld na de avond 4 daagse.:)
     
    Golden1213 vindt dit leuk.
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    Geen inspiratie, maar alleen even als tip dat die spekjes niet halal zijn. Ik weet niet of er islamitische kinderen in de klas zitten, maar wel iets om misschien rekening mee te houden?
     
  7. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.259
    113
    Ik had nog nooit van die traditie gehoord. Hier gaat oudste voor het eerst deze week, ik dacht dat het gewoon lopen was haha. Het lijkt me ook niet zo nodig allemaal, ze krijgen toch een medaille?
     
    Havermout vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb het al een week of 3 geleden gekocht maar de primark had van die chocolade medailles voor €0,50 per stuk.
     
  9. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    De Hema bvb verkoopt plastic medailles aan een lintje, daar zou je dan nog iets kleins bij kunnen hangen :)
    Wat ook erg leuk is, maar niet voor alle klasgenoten enzo hoor :roflmao: een verpakking Kanjers (stroopwafels dus :p) er aan hangen.
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik had stroopwafels!
     
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik zag bij de Kruidvat van die mini splash balletjes voor in het zwembad, 6 voor €1,79 geloof ik. Ik denk dat ik ze ga kopen voor de verjaardag van dochter en dan nog iets kleins er bij.
     
  12. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Hier delen de kinderen onder het lopen hun lekkers. Snoep maar ook bijv watermeloen etc. Na het lopen op de laatste dag krijgen ze van hun ouders iets omgehangen eventueel ook van opa en oma.

    In jullie gewoonte zou ik ook voor grote zak spekjes gaan of silo snoepjes.
     
  13. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Oh nou, hier konden kinderen niet meer lopen van de snoep om hun nek. Dus ik zou je erop voorbereiden :roflmao: De traditie is dat de laatste avond mensen langs de kant komen kijken en snoep of wat dan ook om hun nek hangen. Ik ken het want ik kom hier uit de buurt maar ben er niet fan van :roflmao: Ik had zo’n snoep zakje om zijn nek en mijn ouders een boeketje met spekjes. Wij hadden met de ouders die begeleider waren afgesproken allemaal iets voor je groepje te halen want er waren inderdaad ook wel eens kindjes die niks krijgen en het is dan best wel ongelijk verdeeld. Ik had voor iedereen zo’n chocolade medaille.

    waar ik niet bekend mee was (en dat vraag jij nu @tuc) is dat ook nog vaak wat door ouders van vriendjes om elkaar nek wordt gehangen. Maar dat vond ik weer lastig want wie dan wel en wie dan niet zeg maar. Ik heb dus niks gedaan maar mijn zoontje kreeg een medaille met gratis ijsje van iemand en andere moeder had kleine zakjes Skittles aan een ketting gedaan. En ik zag ook iemand met kleine waterpistooltjes.

    Ik wilde zelf zakje Skittles voor volgend jaar onthouden.
     
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Bij ons in de woonplaats is de avondvierdaagse al geweest en ik durf wel te zeggen dat dit de meest gestoorde van heel Nederland is. Kinderen worden de laatste dag niet alleen omhangen met snoepzakken maar ook met hele cadeau’s. Badmintonsets, voetballen, tijdschriften, spellen voor de spelcomputer, cadeaukaarten van de speelgoedwinkel, enveloppen met geld. Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het voorbij zien komen. Mijn tip zou dan ook absoluut zijn: hou het klein!

    Ik had dit jaar haribo uitdeelzakjes gekocht, daarin zitten ook een aantal halal, touwtje eraan en klaar. Spekjes uitdelen tijdens het lopen zou ik persoonlijk niet doen want dan zijn de kinderen geneigd het dan ook meteen op te eten. Ik vond het fijner dat mijn kind al zijn snoep bewaarde tijdens het wandelen ipv het al direct opeten.

    Ik zag bij hema ook uitdeelzakjes popcorn, ook nog over getwijfeld. Zagen er leuk uit en klinkt perfect voor waar je naar op zoek bent.
     
  15. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Jaaa! Hier ook hele ingepakte cadeaus! En ook niet zoals ik zo’n klein leuk zakje snoep met wat snoepjes maar nee, echt een enorme zak :eek:

    Wat ik wel leuk vond: begeleidende/organiserende moeders met mini flesjes wijn om hun nek. Die wil volgend jaar zei ik tegen m’n man :roflmao:
     
  16. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik schrok overigens ook wat sommige kinderen elke avond aan snoep en eten mee hadden. Man, je loopt effectief 1,5 uur ofzo :roflmao:

    Hier had hij rolletje dextro voor hele week en avond zelf paar snoepjes / koekje en water. Ik wilde namelijk ook niet dat hij er buiten viel maar eigenlijk vind ik dat al zwaar overdreven :|
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Het is ook zwaar overdreven. :| Maar dat is wat er mee gaat op schoolreis of kamp ook. :oops: Hier ‘zielige kinderen’, met de avondvierdaagse kregen ze iedere avond een rolletje mentos of fruittella mee, dan konden ze wat delen. En zij kregen ook weer van anderen, dus ze aten genoeg… En de laatste avond inderdaad helemaal… Eerste keer dat de oudste liep, wist ik dat helemaal niet, dus ze kwam er bekaaid vanaf. ;) Helaas voel je je het jaar daarna toch een soort van verplicht om mee te doen. Helaas, want zou houd je het mee in stand natuurlijk. Ik deed wel altijd iets kleins, ze krijgen toch genoeg. Een keer een zakje chips, een keer Kanjers en een keer zo’n klein zakje Haribo met van die klaphandjes van de Action (en een kaartje met iets van applaus of klappen er op oid, geen idee meer precies wat). Maar ook wel eens een speelgoediets gedaan, juist omdat al die zoete zooi ook niet alles is.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.355
    12.048
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!
    Hier krijgen ze onderweg van de plaatselijke bakker en supermarkt halverwege nog iets lekkers: eierkoek, krentenbol, banaan oid.
    En ze hebben net de warme maaltijd achter hun kiezen.
    Een rolletje mentis mee om eens een keer iets te hebben vind ik zat.
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik ook, ik dacht dat dat voor de laatste avond was. Maar de eerst avond had ik een klein zakje kikkertjes meegenomen, just in case, en alle kinderen liepen al volop met snoep! Gelukkig kon mijn zoontje zo ook nog wat uitdelen ipv alles van andere eten.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Wij werden vroeger overladen met bloemen. Dat vond ik als kind wel leuk hoor :)

    Verder zou ik het ook bescheiden houden, ze krijgen al genoeg, dus zo’n bak met spekjes lijkt me een goed idee
     

Deel Deze Pagina