Hier was het een heel ding dat organisatie het uitdelen van snoep wilde ontmoedigen en de verkoop van snoep op het terrein aan banden legden. Nou de Facebook-gekkies gingen helemaal los, dat ze zelf wel bepaalden wat ze aan hun kind gaven en dat er weer een agenda door hun strot geduwd werd Hier is het ook totaal van de gekke.. kinderen die niet meer kunnen lopen van de zakjes , die met handdoeken in de nek moeten lopen vanwege het snijdende lint. Als hulpouder moet je een schaar meenemen om kinderen die in de knoop zitten te bevrijden Hier is het dus gewoon om voor de halve klas, sportclub, familie en iedereen uit de buurt grote kettingen te maken met troepjes van de action en heel veel snoep. Ik doe meestal een uitdeelzakje aan een touwtje met snoepjes.
Kreeg ik vroeger ook. Dat zie je hier ook wel, kleine bosjes met bloemen. Is idd ook leuk! Maar dat doe je dan voor je eigen kind en niet voor de halve klas lijkt mij.
Het verschilt ook echt enorm per regio. Waar ik vroeger liep sls kind, kregen alle kinderen een bloem en een medaille, maar geen bergen snoep - hooguit van hun ouders iets lekkers. Ik woon nu in een andere regio, en hier is het bv helemaal niet gangbaar om met je klas te lopen (liep ik vroeger wel), ook uitdelen speelt helemaal niet. Maar hier zou ik spekjes wel waarderen! Vind ik gepaster dan zakken snoep of plastic frutsels van de Action.
Hier hetzelfde. Dit jaar had ik een grote spek voor haar gekocht. Maar dan niet voor de vriendjes en vriendinnetjes. Edit er gaat wat mis met mn quote. Hier dus alles delen onderweg de 4 dagen en de laatste dag wat omhangen, maar dan bij je eigen kind, niet bij de vriendjes en vriendinnetjes.
Zoon kreeg eerder een klein zakje met snoepjes voor onderweg. Op de laatste dag had ik een tasje gemaakt met een zakje snoepjes. Het was onze eerste en laatste keer. Het was net voor de corona tijd. Hij kreeg niks van andere kinderen/ ouders. We hadden wel wat zakje meegenomen maar hij hoorde nergens bij. Daarna veranderd van school dus het leeft nu helemaal niet meer. Je leest het alleen op Facebook en dat hebben we niet. Nu wil hij niet. Misschien dat hij dan oud klasgenoten ziet maar dat is klaar en afgerond. Zijn eigen klasgenoten wonen allemaal verspreid.
Ik ben benieuwd of wij dezelfde woonplaats hebben of dat er toch nog meer plekken in Nederland zijn waar dit er zo aan toe gaat haha. Die mini flesjes wijn heb ik inderdaad ook gezien en vaders die blikjes bier om kregen. Dit jaar werd nog eens benadrukt dat er absoluut geen alcohol genuttigd mocht worden tijdens de laatste avond
Haha, bij sommigen is het wel heel extreem Hier kunnen ze nog gewoon lopen, maar hebben meestal wel meerdere dingen omhangen. Wat ik zelf geen probleem vind, ze mogen niet alles direct opeten. Thuis in een trommeltje.
Nee dat is ook prima uiteraard, hier ook in een trommeltje gedaan. En een beetje snoep vind ik ook leuk maar ik stond echt versteld van sommige ouders / kinderen dat ik dacht: waarom?
Dat was ook mijn grote ergernis: al die snoep in het defile. En dan ook nog uitdelen aan vriendjes. Krijg je scheve gezichten van: wie geef je wel en wie niet. Mijn zoon, altijd heel veel vriendjes, kreeg nooit iets van anderen. Misschien omdat wij ook niets aan anderen geven Zoon kreeg altijd een functioneel cadeau. Was hij altijd heel blij mee. Rugtas, boek, spelletje.
Wij mogen deze week. Lekkere temperatuur hebben we weer. Ben blij dat dat hier niet zo gek is. Tenminste ik heb t niet gehoord. Haha. Ik doe er niet aan mee. M’n eigen kinderen krijgen een zakje snoep ipv de chocolade medaille die ik eigenlijk wilde doen. Maar dat lust de oudste niet. Voor andermans kinderen die ik niks. Tijdsns het lopen krijgt ie een rolletje mentos mee. Daar doet ie het maar mee. Ben benieuwd wat de rest van z’n klas doet. Hij zit nu in groep 5, dus daar is het vast al losser. Vorig jaar in groep 3 liep iedereen voor de eerste keer omdat de jaren daarvoor Corona was. De laatste avond krijgen ze bij het uitreiken vd medailles een waterijsje, en daarna gaan ze het defilé in.
Hier krijgt hij voor lopen doosje tik taks mee. en alleen van ons zakje snoep om zijn nek vrijdag. Ben blij dat we geen vrienden en vriendinnen hoeven te doen.
Bij ons alleen je eigen kind. Wat een gedoe om andere kinderen dan ook te geven. Want wie geef je wel en wie niet. En ze krijgen al zoveel.. Ik lees hier ook over cadeautjes e.d.. Waarom dan? Bij ons zakje snoep om de nek en oma geeft een bloem, meer niet.
Hier voor tijdens het lopen een flesje drinken mee en een rolletje Mentos o.i.d. de laatste avond krijgen ze idd een ketting met snoep. Maar dat geef ik alleen aan mijn eigen kinderen. Opa en oma staan vast ook nog langs de weg met wat lekkers. Vroeger kreeg je idd gewoon bloemen. Dat waren nog eens tijden
Ja nou, mijn vrouw meldde dat het hier ook traditie is. Snoep mee, snoep krijgen, cadeaus voor iedereen. Dus we zijn nu hard aan het nadenken over mooie middenwegen
Dat snap ik ook niet. Hier speelt het helemaal niet. Even gekeken maar ik zou dan ook 4x in de auto moeten stappen met ze. Er wordt wat georganiseerd in de gemeente maar dat is 3 avonden in een dorp en laatste avond in de stad. Mwa laat maar, geen zin om daarvoor in de auto te gaan
Oh wat jammer! Zo leuk altijd de avondvierdaagse! Hier is het ook niet in onze eigen woonplaats, maar alle scholen bij ons regelen het zelf (oke, aantal ouders regelen het bij ons op school), en dan loopt ook echt bijna iedereen mee. Shirtje aan van school, school is ook verzamelpunt en vanaf daar wordt er gecarpoold naar de plek van de avondvierdaagse. Gelukkig hier niet zulke uitwassen op de laatste avond, sommigen delen wel heel veel uit en bepaalde kinderen lopen bijna krom met alle rommel om de nek, terwijl sommigen (bijna) niets krijgen en de meesten een paar dingen (van de ouders en grootouders). Wij vallen onder 'de meesten'
Het eerste jaar maakte ik ook wat voor andere kinderen (volgens mij omdat 'iedereen' hier op het forum dat ook deed ). Blijkbaar bij ons in de stad geen gewoonte, dus daarna ook niet meer gedaan. Alleen voor ons nichtje nemen we ook wat mee. Verder erger ik me vooral aan al dat snoep... Enorme zakken snoep die tevoorschijn getoverd worden. Uiteraard ben ik volgens mijn kinderen enorm streng: ze mogen 3 toffees mee per avond, er gaat nog wat fruit mee en ze krijgen bij de rustpost ook nog wat groente/fruit. Mijn oudste is al zo'n snoepkont (met bijbehorend gewicht) en heeft geen grens daarin. Die krijgt alsnog van alles van klasgenootjes... Zucht. + het gehaast elke avond en elke keer weer opnieuw je kinderen kwijt zijn tussen de duizenden andere lopers. Die hele avond4daagse is niet mijn ding